Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Droga ekspresowa nr 8 Białystok - Jeżewo otwarta

Urszula Bisz
W środę w południe drogowcy mają oddać kierowcom całą szerokość, czyli cztery pasy, ekspresowej ósemki Białystok - Jeżewo.
W środę w południe drogowcy mają oddać kierowcom całą szerokość, czyli cztery pasy, ekspresowej ósemki Białystok - Jeżewo. Archiwum
W środę w południe drogowcy mają oddać kierowcom całą szerokość, czyli cztery pasy, ekspresowej ósemki Białystok - Jeżewo. Organizacja ruchu będzie tymczasowa, bo trwają jeszcze prace wykończeniowe.

- Świetna wiadomość - ocenia Marcin Kowalczuk z białostockiej firmy przewozowej Flotmar. - Taka trasa przyspieszy dojazd do Warszawy. My kierowcy cieszymy się i czekamy na kolejne odcinki.

- Nareszcie - wtóruje mu Jacek Janowicz z Białegostoku zajmujący się usługami transportowymi. Dodaje, że już się cieszy na wypróbowanie nowej trasy. Wybiera się właśnie do Warszawy.

Co prawda na razie nie rozpędzi się tam do maksymalnej prędkości, jaka dopuszczalna jest na drodze ekspresowej, czyli do 120 kilometrów na godzinę. Jednak i tak komfort jazdy na tym odcinku znacznie się poprawi.

Organizacja ruchu będzie jeszcze tymczasowa, między innymi ograniczenie prędkości wyniesie 90 kilometrów na godzinę. Tak będzie aż do chwili zakończenia wszelkich prac wykończeniowych. Wykonawca musi jeszcze m.in. uruchomić sygnalizację świetlną, postawić dodatkowe ekrany dźwiękoszczelne, wymalować oznakowanie poziome i przeprowadzić nasadzenia. Jednocześnie trwają odbiory obiektów inżynieryjnych, czyli mostów, wiaduktów.

Ekspresowa ósemka w stronę Warszawy jest już jednak na tyle gotowa, że można korzystać na niej ze wszystkich pasów ruchu.

- Udostępnimy kierowcom obie jezdnie na odcinku Jeżewo - Białystok w pełnym zakresie, to znaczy po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Obecnie otwarty jest jeden pas ruchu na każdej jezdni - mówi Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W środę około południa robotnicy powinni rozpocząć zdejmowanie tablic kierujących U-21 (czyli zwężających pasy ruchu) na poszczególnych odcinkach i stopniowo udostępniać oba pasy w każdą stronę.

- Dla bezpieczeństwa użytkowników i drogowców, bariery będą zdejmowane pod prąd, tzn.: dla kierunku z Warszawy do Białegostoku zdejmowanie rozpocznie się od strony Białegostoku, a dla kierunku Białystok - Warszawa od strony Jeżewa - dodaje Rafał Malinowski.

Nowy odcinek drogi ma 24,5 km długości. Są tam dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (każdy po 3,5 m szerokości) plus pasy awaryjne (2,5 m każdy) i pas rozdzielający (4 m). Na ekspresówce powstały bezkolizyjne skrzyżowania (Jeżewo, Rzędziany, Tykocin, Choroszcz) oraz nowy most na Narwi. Wybudowano drogi lokalne i ścieżki rowerowe.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny