Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Droga do Hryniewicz i ul. Ciołkowskiego bez ronda. W zamian będzie skrzyżowanie ze światłami. Czy to usprawni ruch?

(mg)
Przebudowa skrzyżowania łączącego drogę do Hryniewicz ul. Ciołkowskiego i Wiadukt ma zakończyć się na początku przyszłego roku
Przebudowa skrzyżowania łączącego drogę do Hryniewicz ul. Ciołkowskiego i Wiadukt ma zakończyć się na początku przyszłego roku Anatol CHomicz
Zamiast ronda będzie skrzyżowanie ze światłami. Tak zmieni się wyjazd z Białegostoku w stronę Hryniewicz i Kleosina. Inwestycja już podzieliła kierowców. Pojawiają się głosy, że skrzyżowanie to większe korki i mniejsze bezpieczeństwo.

Chodzi o rondo przy jednostce wojskowej, na którym krzyżują się ulice Ciołkowskiego, Wiadukt i droga do Hryniewicz. To także wjazd do miasta od strony Kleosina i Łap. O tym, że rondo jest kłopotliwe dla kierowców, wiadomo od lat. Szczególnie odczuwają to kierowcy jadący do centrum od strony Hryniewicz. Włączenie się do ruchu nie jest łatwe. Korki, szczególnie w godzinach porannych potrafią się ciągnąć kilometrami.

Miasto postanowiło więc rondo przebudować. A właściwie je zlikwidować i zastąpić skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną. Plac budowy został już przekazany wykonawcy. Roboty ruszą lada moment.

Inwestycja nie wszystkim się podoba.
Zobacz też: Przebudowa ul. Jurowieckiej, naprawa Dojlid Fabrycznych. Będą ograniczenia, zwężenia, ruch wahadłowy
- Nowa organizacja ruchu może spowodować korki. Wyjazd od Hryniewicz w kierunku Łap i skręt do Hryniewicz od Białegostoku będzie bardzo utrudniony. Wystarczyło poszerzyć rondo o śluzę lub dodatkowy wjazd od Hryniewicz, tak aby można było z tego kierunku włączyć się do ruchu, nie wjeżdżając na rondo - proponuje jeden z naszych Czytelników.

Dodaje, że likwidacja ronda w tym miejscu znacznie pogorszy stan bezpieczeństwa, a jadące od Łap samochody nie będą zwalniały.

Innego zdania są białostoccy urzędnicy.
- Powodem przebudowy był fakt, że geometria istniejącego ronda nie zapewniała odpowiedniego poziomu swobody ruchu. Występowały w tym miejscu spiętrzenia oraz trudności w poruszaniu się pojazdów ciężarowych. Objęcie skrzyżowania sygnalizacją świetlną poprawi jego geometrię oraz umożliwi regulowanie potoków ruchu - uważa Anna Kowalska z białostockiego magistratu.

Dodaje, że przebudowa wpłynie także pozytywnie na poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.

- Przekazanie inwestycji do użytkowania jest planowane w I kwartale 2020 roku - dodaje Anna Kowalska.

Węzeł Porosły

Trasa niepodległości, węzeł Porosły, Klepacka. Zobacz najwię...

Przy drodze do Hryniewicz miasto planuje jeszcze jedną ważną inwestycję. Ma tu powstać parking na sto aut. Ma zachęcać kierowców, by zostawiali samochody i do centrum jechali już komunikacją miejską. Początkowo lokalizacja tego parkingu była planowana przy ul. Kawaleryjskiej. Potem miasto zmieniło zdanie.

- W pobliżu powstaje nowe osiedle mieszkaniowe, budowana jest pętla autobusowa. Budowa parkingu w tym miejscu ma większy sens niż przy Kawaleryjskiej - mówili nam kilka tygodni temu przedstawiciele magistratu.

Ta inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku.

Zobacz też: Trasa Niepodległości Białystok z lotu ptaka

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny