Dr Aleksander Wawrusiewicz: Lotnisko Krywlany z salą koncertową

Jarosław Sołomacha
Jarosław Sołomacha
Dr Aleksander Wawrusiewicz z Katedry Konstrukcji Budowlanych z Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Białostockiej wpadł na pomysł połączenia terminala lotniska z salą koncertową
Dr Aleksander Wawrusiewicz z Katedry Konstrukcji Budowlanych z Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Białostockiej wpadł na pomysł połączenia terminala lotniska z salą koncertową Jerzy Doroszkiewicz
Czy lotnisko regionalne może być jednocześnie salą koncertową? Na taki pomysł wpadł dr Aleksander Wawrusiewicz z Politechniki Białostockiej.

Co zrobić, żeby lotnisko było tańsze w budowie i eksploatacji? - zastanawiali się paneliści biorący udział w debacie oraz widzowie, którzy im się przysłuchiwali.

Padł pomysł, który funkcjonuje już zagranicą. Mianowicie strażacy są tam jednocześnie bagażowymi.

Dr inż. Aleksander Wawrusiewicz z Katedry Konstrukcji Budowlanych z Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Białostockiej zastanawiał się, czy terminal lotniska nie mógłby pełnić także innych funkcji.

- W Białymstoku bardzo brakuje sali koncertowej, czegoś pośredniego między operą, a stadionem. Jeżeli patrzymy na architekturę dworców lotniczych, to one są otwarte na płytę lotniska, a sala koncertowa ma być skupiona na scenie. Czy nie można tego połączyć? Mogłaby powstać arena koncertowa lotniska Krywlany - mówił dr Aleksander Wawrusiewicz.

[b]Zobacz też: Port lotniczy w Bydgoszczy. Tu mogą odprawić nawet 500 tysięcy pasażerów [ZDJĘCIA][/b]

Pomysł nie jest tak karkołomny, jakby się mogło wydawać. Lotnisko w podolsztyńskich Szymanach zorganizowało u siebie event, ale zamieszania było co nie miara (względy bezpieczeństwa). Za to obok lotniska Jasionka pod Rzeszowem powstało ogromne Centrum Wystawienniczo–Kongresowe.

Posłuchaj propozycji naukowca. Oglądaj od 1.13.20.

Wielka debata ws. lotniska regionalnego w woj. podlaskim

W środę w budynku WSFiZ w Białymstoku odbyła się debata o podlaskim lotnisku regionalnym. Oto zapis transmisji.

Panel I: Jakie są szanse, aby w województwie podlaskim powstało lotnisko regionalne?

Panel II: Jakie są perspektywy rozwoju i utrzymania lotniska w przyszłości?

Panel III: Jak lotnisko może wpłynąć na rozwój regionu?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
tylko Ci sami
W dniu 13.01.2017 o 15:40, kłamią ? napisał:

Odpowiedz jest prosta, bo dla powstawania fabryk nie jest potrzebne lotnisko. Ci co twierdzą, że dla budowy przemysłu w Białymstoku musi być lotnisko na Krywlanach, nie mają na to żadnych dowodów. Fabryki powstają w Suwałkach, w Łapach, Bielsku Podlaskim, Czarnej Białostockiej ...., przecież tam nie ma lotnisk. Nie marnujcie ziemi na Krywlanach na lotnisko.

NIESTETY, Białystok jest ogonem w te klocki, a ludzie muszą wyjeżdżać, ciągle słyszę te same nazwiska rządzących, więc zmian nie przewiduje się, Oni nadal będą budować opery, lotniska, muzea, baseny i stadiony, a ludzie będą pracować za marne grosze.

a
ala

czy potrzebne jest lotnisko? _- czy potrzebne jest referendum?

G
Gość

Unia nie dołoży ani grosza do budowy lotniska, 400 mln zł plus koszty utrzymania lotniska, trzeba byłoby podnieść podatki, a lotnisko mało komu potrzebne, natomiast ludzie potrzebują fabryk i mieszkań.

k
kłamią ?
W dniu 13.01.2017 o 15:30, dlaczego ? napisał:

JEŻELI, WIELKI FABRYKANT, buduje fabrykę w Siemiatyczach, gdzie nie ma lotniska i nie będzie, to dlaczego nie buduje fabryki w Białymstoku , gdzie za 2 lata będzie lotnisko ?

Odpowiedz jest prosta, bo dla powstawania fabryk nie jest potrzebne lotnisko. Ci co twierdzą, że dla budowy przemysłu w Białymstoku musi być lotnisko na Krywlanach, nie mają na to żadnych dowodów. Fabryki powstają w Suwałkach, w Łapach, Bielsku Podlaskim, Czarnej Białostockiej ...., przecież tam nie ma lotnisk. Nie marnujcie ziemi na Krywlanach na lotnisko.

G
Gość
W dniu 13.01.2017 o 15:30, dlaczego ? napisał:

JEŻELI, WIELKI FABRYKANT, buduje fabrykę w Siemiatyczach, gdzie nie ma lotniska i nie będzie, to dlaczego nie buduje fabryki w Białymstoku , gdzie za 2 lata będzie lotnisko ?

Do kabaretu !!!
G
Gość
W dniu 13.01.2017 o 14:58, gość napisał:

Nie chcemy lotniska na Krywlanach, to głupi pomysł budować małe lotnisko nie dla wszystkich mieszkańców w środku miasta i utrzymywać z budżetu, czyli z naszych podatków. Lotnisko na Krywlanach spowoduje degradację środowiska naturalnego, hałas, zahamuje budowę domów i sprzedaż działek. Lotnisko powinno powstać poza granicami miasta Białystok i dla wszystkich mieszkańców z możliwością rozbudowy.


Dobrze uzasadniłeś wplyw t.zw. obwodnic na Miasto Białystok.
d
dlaczego ?

JEŻELI, WIELKI FABRYKANT, buduje fabrykę w Siemiatyczach, gdzie nie ma lotniska i nie będzie, to dlaczego nie buduje fabryki w Białymstoku , gdzie za 2 lata będzie lotnisko ?

g
gość

Nie chcemy lotniska na Krywlanach, to głupi pomysł budować małe lotnisko nie dla wszystkich mieszkańców w środku miasta i utrzymywać z budżetu, czyli z naszych podatków. Lotnisko na Krywlanach spowoduje degradację środowiska naturalnego, hałas, zahamuje budowę domów i sprzedaż działek. Lotnisko powinno powstać poza granicami miasta Białystok i dla wszystkich mieszkańców z możliwością rozbudowy.

g
gość

jeśli powstanie lotnisko na krywlanach wycięty zostanie las solnicki, i nastąpi degradacja naturalnego korytarza przestrzennego umożliwiającego miastu "oddychaie".

Z
ZAWALIDROGA !

TO LOTNISKO NA KRYWLANACH ZAHAMUJE ROZWÓJ BUDOWNICTWA PO TEJ STRONIE MIASTA, ale kogo to obchodzi.

s
smog atakuje !

PONOĆ SAMOLOTY MOGŁYBY ZRZUCAĆ PALIWO, na otaczające Krywlany dzielnice mieszkaniowe.

S
SKOWRONEK

Panie Dr. zapraszam pana na spacer, zaczniemy od Pałacu Branickich, poprzez Park Planty, Park Konstytucji 3 - ego Maja i Rezerwat Przyrody LAS ZWIERZYNIECKI , w ciągu około 15 minut , znajdziemy się na lotnisku Krywlany - PO DRODZE USŁYSZY PAN PRZEPIĘKNY PTASI KONCERT, SPOTKA PAN WIEWIÓRKĘ, MOŻNA ODWIEDZIĆ PO DRODZE : ŻUBRA, PIĘKNĄ RYŚKĘ I WATAHĘ WILKÓW, daj pan spokój z tą halą koncertową, bo istniejące stoją puste i nie niszczcie tej części miasta na swoje głupie pomysły. Proszę Was. NAPRAWDĘ, TO NIE JEST MIEJSCE NA LOTNISKO.

A
Antoni

"Pan doktor chyba pojechał za daleko z tym pomysłem :) ale pewnie jeszcze usłyszymy więcej takich odjechanych propozycji."

 

No właśnie.

Na dobry początek proponuję w części terminala urządzić stajnię, oborę albo fermę drobiu.

a
anty_dezinformacja

1. Po pierwsze połączenie hali odlotów z koncertową delikatnie mówiąc eksperci obśmiali wykazując ignorancje w zakresie kwestii bezpieczeństwa (wystarczy posłuchać transmisji)

2. Od kiedy Krywalny są szansą na port regionalny???? Co za bzdury. Przecież to tylko malutkie lotnisko lokalne, i nigdy nie będzie regionalne (wystarczy posłuchać transmisji).  

G
Gość

W dodatku Salą imienia bohatera narodowego , męczennika Leszka K. . pomnik przy okazji obok .

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie