Do Wasilkowa i Kleosina pojadą dodatkowe autobusy BKM. W sprawie 111 do Supraśla porozumienia brak

Julita Januszkiewicz
Julita Januszkiewicz
Do Wasilkowa będą dojeżdżały autobusy linii 108 Białostockiej Komunikacji Miejskiej.  Dodatkowy kursy linii 26  zaplanowano też do Kleosina. Tak ma być już od najbliższego piątku. Władze Białegostoku i Supraśla ciągle nie mogą się dogadać w sprawie uruchomienia linii 111.
Do Wasilkowa będą dojeżdżały autobusy linii 108 Białostockiej Komunikacji Miejskiej. Dodatkowy kursy linii 26 zaplanowano też do Kleosina. Tak ma być już od najbliższego piątku. Władze Białegostoku i Supraśla ciągle nie mogą się dogadać w sprawie uruchomienia linii 111. Wojciech Wojtkielewicz
Udostępnij:
Do Wasilkowa będą dojeżdżały autobusy linii 108 Białostockiej Komunikacji Miejskiej. Dodatkowy kursy linii 26 zaplanowano też do Kleosina. Tak ma być już od najbliższego piątku. Władze Białegostoku i Supraśla ciągle nie mogą się dogadać w sprawie uruchomienia linii 111.

Autobusy linii 108 będą się zatrzymywały przy cmentarzu w Karakulach, dalej w Nowodworcach, a następnie dojadą do Wasilkowa. Dziennie zaplanowano cztery takie kursy. Adrian Łuckiewicz, burmistrz Wasilkowa i Zbigniew Nikitorowicz, zastępca prezydenta Białegostoku właśnie podpisali porozumienie w tej sprawie.

- Ideą uruchomienia nowej linii 108 jest poprawa stanu komunikacji w gminie Wasilków, jak również podniesienie jakości życia naszych mieszkańców. Do tej pory linia nr 108 przejeżdżała przez Nowodworce nie zatrzymując się na przystanku. Połączenie ułatwi codzienną komunikację zarówno młodzieży dojeżdżającej do szkoły, jak i osobom dorosłym pracującym w Wasilkowie i Białymstoku - zapewnia Adrian Łuckiewicz, burmistrz Wasilkowa.

Mieszkańcy gminy Wasilków korzystają już z usług BKM. I tak, do Nowodworców dojeżdżają autobusy linii nr 3, do Wasilkowa i Świętej Wody "setka", zaś do do Jurowiec, Sochoni i Katrynki - linia 102.

Od piątku będzie też kursował dodatkowy autobus do Kleosina. Trasa linii 26 zostanie wydłużona z osiedla Nowe Miasto w Białymstoku do pętli na ulicy Kraszewskiego w Kleosinie. W dni robocze zaplanowano 62 kursy, a w soboty - 47. W niedzielę i dni świątecznie będzie 28 kursów. To także efekt porozumienia komunikacyjnego między Białymstokiem a Juchnowcem Kościelnym.

Czytaj też: Białystok: Nowy autobus do Kleosina. BKM wydłuża trasę linii 26. Od kiedy będzie kursował?

Wydłużona linia 26 to dodatkowe połączenie między Białymstokiem a miejscowościami położonymi na terenie gminy Juchnowiec Kościelny. Do Kleosina dojeżdżają już autobusy linii 3, do Olmont linii 7, do Kleosina, Księżyna i Koplan - 10, linia 22 – do Księżyna, Ignatek, Koplan, Brończan, Lewickich i Juchnowca, linia 104 – do Juchnowca Kościelnego, Wólki, Biel i Rostołt. Autobusy linii 109 kursują do Stanisławowa, Solniczek i Niewodnicy Nargilewskiej.

Natomiast linie 200, 201 i 202 dowożą mieszkańców do Juchnowca Kościelnego z miejscowości Wólka, Biele, Klewinowo, Rostołty, Simuny, Ogrodniczki, Janowicze, Hermanówka, Niewodnica Nargilewska, Rumejki, Złotniki, Tryczówka, Dorożki, Zajączki, Wojszki, Czerewki, Pańki, Bogdanki.

- Na razie mamy zawarte porozumienia z gminami. Nie planujemy uruchamiania dodatkowych połączeń - mówi Eliza Bilewicz- Roszkowska z białostockiego magistratu.

Czytaj też: Autobus linii 104 pojedzie dalej. Od piątku zmieniły się rozkłady jazdy linii 10, 13 i 102.

Ciągle władze Białegostoku i Supraśla nie mogą się dogadać w sprawie uruchomienia linii 111, która funkcjonowała od marca 2012 roku do 1 stycznia 2016 roku. Potem została zlikwidowana. W lutym tego burmistrz Supraśla Radosław Dobrowolski wystąpił do władz Białegostoku o reaktywowane linii 111. Białystok zaproponował, by Supraśl płacił za to 2,5 mln zł rocznie. I to za całą trasę - również jej część na terenie Białegostoku. Burmistrz nie zgodził się. Ale we wrześniu wiceprezydent Białegostoku Zbigniew Nikitorowicz przedstawił wyliczenia, z których wynika, że miałoby to kosztować gminę 1 mln 225 tys. zł.

Do Supraśla byłoby maksymalnie 25 połączeń w dzień roboczy i po 14 w dzień świąteczny i sobotę. W środę pismo w tej sprawie wraz z aneksem do porozumienia międzygminnego zostało dostarczone do Urzędu Gminy Supraśl.

- Mając na uwadze interes mieszkańców proponuję podpisanie aneksu do porozumienia, na podstawie którego linia 111 do Supraśla uruchomiona zostanie 11 listopada. Czekam na decyzję burmistrza Supraśla i termin, w którym aneks moglibyśmy podpisać. Miasto Białystok jest otwarte na współpracę z gminami i zawsze staramy się znaleźć rozwiązanie, które sprosta oczekiwaniom obu stron - mówi Zbigniew Nikitorowicz.

Ale burmistrz stawia swoje warunki. - Jeśli pan Nikitorowicz zagwarantuje, że przez cztery lata cena nie drgnie, będzie dojazd autobusów na dworzec PKP i PKS oraz do miejscowości Krasne, to w czwartek podpiszę aneks - twierdzi Radosław Dobrowolski, burmistrz Supraśla.

- Pan burmistrz nie jest jeszcze prezydentem Białegostoku i nie będzie wyznaczał przebiegu tras wewnątrz miasta. Centrum przesiadkowe przy ul. Sienkiewicza jest najlepszym rozwiązaniem. Można się przesiąść na inne linie. To niech burmistrz zagwarantuje, że cena oleju przez cztery lata się nie zmieni i nie wzrosną pensje kierowców. Pan burmistrz nie dba o mieszkańców Supraśla tylko o interesy PKS - komentuje Zbigniew Nikitorowicz, wiceprezydent Białegostoku. - Z innymi samorządami jest bardzo dobra współpraca, rzeczowa i merytoryczna. Problemy są tylko z burmistrzem Supraśla.

Czytaj też: BKM czy PKS do Supraśla? Burmistrz rozważa propozycje przewoźników

Od 1 lipca firma Voyager likwiduje połączenia do Supraśla

Autobusy Białystok - Supraśl. Voyager zawiesza połączenia od...

Policyjna grupa Speed namierzyła „piratów drogowych”

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
10 października, 13:06, Gość:

A Zagórki to przecież Białystok. Dlaczego tylko 101?

Zagórki i Zawady to sny o metropolii. Kto śnił, że przyłączając okoliczne wsi, zrobi z Białegostoku metropolię, powinien osobiście wozić mieszkańców tych "dzielnic".

G
Gość

A Zagórki to przecież Białystok. Dlaczego tylko 101?

w
waj

A dlaczego my mieszkańcy Białegostoku mamy dopłacać do komunikacji Supraśla . Jak Supraślanie narzekają to niech wybiorą sobie innego burmistrza. Brawo panie Nikitorowicz dbaj pan o mieszkańców Białegostoku a nie Supraśla .

A
A
9 października, 22:06, mieszkaniec:

Super, podbiałostockie wiochy mają bezpośrednie połączenia z centrum a białostockie Zawady po brzebudowie Trasy Generalskiej zamuast 19 dostały 11. Tak sie dba o mieszkańców nie swoich miejscowości....

10 października, 06:08, Gość:

Właśnie! Co z Zawadami? Dynamicznie rozwijająca się dzielnica z nową infrastrukturą, a nic nie słychać o nowych autobusach?

Gówno z zawadami

G
Gość
10 października, 06:04, Mój podpis:

4 kursy 108 dziennie. Po prostu łał. Myślę że to przełom kopernikański w komunikacji miejskiej.

Rzucanie kłód pod nogi mieszkańcom Supraśla bo władze są z innej partii bardzo nieładne. Będziemy pamiętać 13 października panie Nikt-orowicz.

10 października, 6:36, Gość:

4 kursy z 6, czyli zdecydowana większość.

10 października, 9:50, Mój podpis:

Drugie łał. Jest w Białymstoku linia jeżdżąca 6 razy dziennie! Dzięki za uświadomienie.

Można używać tego przykładu w opracowaniach na temat jak nie organizować komunikacji miejskiej. Jak coś jeździ 6 razy dziennie to równie dobrze mogłoby wcale nie jeździć. 95% potencjalnych pasażerów wybierze inny środek transportu.

10 października, 10:31, Gość:

Jeżdżą na cmentarz miejski w Karakulach!

ŁAŁ!

10 października, 10:40, Mój podpis:

Linia 108 ma obecnie 18 przystanków. Tylko jeden z nich to cmentarz.

Głupolu, to jest linia dedykowana! Ma zapewnić dojazd na cmentarz komunalny, który jest cmentarzem należącym do miasta.

G
Gość
9 października, 22:06, mieszkaniec:

Super, podbiałostockie wiochy mają bezpośrednie połączenia z centrum a białostockie Zawady po brzebudowie Trasy Generalskiej zamuast 19 dostały 11. Tak sie dba o mieszkańców nie swoich miejscowości....

Ciesz się że masz kanalizację i wodociąg bo na innych osiedlach nie mają

A
Adii

A ja się pytam, PO CO AUTOBUS MA ZJEŻDŻAĆ DO KRASNYCH jak tam parę domów tylko jest?!! To chyba oczywiste, że mieszkańcy powinni podchodzić te 400 metrów dalej na przystanek, a nie każdy autobus z 35 osobami ma specjalnie zjeżdżać i tracić 5 minut minimum. Przecież to chore.

M
Mój podpis
10 października, 06:04, Mój podpis:

4 kursy 108 dziennie. Po prostu łał. Myślę że to przełom kopernikański w komunikacji miejskiej.

Rzucanie kłód pod nogi mieszkańcom Supraśla bo władze są z innej partii bardzo nieładne. Będziemy pamiętać 13 października panie Nikt-orowicz.

10 października, 6:36, Gość:

4 kursy z 6, czyli zdecydowana większość.

10 października, 9:50, Mój podpis:

Drugie łał. Jest w Białymstoku linia jeżdżąca 6 razy dziennie! Dzięki za uświadomienie.

Można używać tego przykładu w opracowaniach na temat jak nie organizować komunikacji miejskiej. Jak coś jeździ 6 razy dziennie to równie dobrze mogłoby wcale nie jeździć. 95% potencjalnych pasażerów wybierze inny środek transportu.

10 października, 10:31, Gość:

Jeżdżą na cmentarz miejski w Karakulach!

ŁAŁ!

Linia 108 ma obecnie 18 przystanków. Tylko jeden z nich to cmentarz.

G
Gość
10 października, 06:04, Mój podpis:

4 kursy 108 dziennie. Po prostu łał. Myślę że to przełom kopernikański w komunikacji miejskiej.

Rzucanie kłód pod nogi mieszkańcom Supraśla bo władze są z innej partii bardzo nieładne. Będziemy pamiętać 13 października panie Nikt-orowicz.

10 października, 6:36, Gość:

4 kursy z 6, czyli zdecydowana większość.

10 października, 9:50, Mój podpis:

Drugie łał. Jest w Białymstoku linia jeżdżąca 6 razy dziennie! Dzięki za uświadomienie.

Można używać tego przykładu w opracowaniach na temat jak nie organizować komunikacji miejskiej. Jak coś jeździ 6 razy dziennie to równie dobrze mogłoby wcale nie jeździć. 95% potencjalnych pasażerów wybierze inny środek transportu.

Jeżdżą na cmentarz miejski w Karakulach!

ŁAŁ!

G
Gość
10 października, 09:15, ed:

Czemu nie budujecie fabryk w wasilkowie czy juchnowcu?

Kto ma budować ? Rząd ? halo - to nie komuna, praktycznie nie ma fabryk państwowych. Zadaniem rządu jest stworzenie odpowiednich warunków doi tego aby prywatny inwestor takie fabryki stawiał właśnie tutaj a nie gdzie indziej.

M
Mój podpis
10 października, 06:04, Mój podpis:

4 kursy 108 dziennie. Po prostu łał. Myślę że to przełom kopernikański w komunikacji miejskiej.

Rzucanie kłód pod nogi mieszkańcom Supraśla bo władze są z innej partii bardzo nieładne. Będziemy pamiętać 13 października panie Nikt-orowicz.

10 października, 6:36, Gość:

4 kursy z 6, czyli zdecydowana większość.

Drugie łał. Jest w Białymstoku linia jeżdżąca 6 razy dziennie! Dzięki za uświadomienie.

Można używać tego przykładu w opracowaniach na temat jak nie organizować komunikacji miejskiej. Jak coś jeździ 6 razy dziennie to równie dobrze mogłoby wcale nie jeździć. 95% potencjalnych pasażerów wybierze inny środek transportu.

e
ed

Czemu nie budujecie fabryk w wasilkowie czy juchnowcu?

K
Kierowca
A kto to będzie obsługiwał kierowców brak nie ma chętnych za taką kase
K
Kozodojec

No proszę Was, ktoś w to wierzy ? Jak Wasilków chciał aby wciągnąć go w I strefę to nie było pieniędzy, a teraz nagle przed wyborami to kasa się znalazła na całą dodatkową linię ? Mogę się założyć o piwo, że najpóźniej pół roku po wyborach ogłoszą iż linia jest mało uczęszczana w związku z czym nie opłacalna więc z niej rezygnują.

G
Gość
9 października, 21:00, Gość:

Porozumienia brak bo burmistrz Supraśla jest z PIS-u a BKM podlega Truskolaskiemu który popiera POKO. Gdyby byli z jednej partii sprawa 111 do Supraśla dawno by była załatwiona.

A może to tylko kwestia kasy?

Dodaj ogłoszenie