DK 8 Białystok - Augustów. Droga ma być przebudowana (zdjęcia)

Marta Gawina
Marta Gawina
Jarosław Sołomacha

Wideo

Zobacz galerię (17 zdjęć)
Krajowa ósemka z Białegostoku do Augustowa ma być przebudowana. Pojawi się dodatkowy pas ruchu. Tak deklaruje GDDKiA.

Odcinek z Białegostoku do Augustowa, który troszeczkę zmniejszył swoją wagę, będzie modernizowany. W tej chwili koncepcja przewiduje drogę trzypasmową, w przekroju dwa + jeden. Sądzę, że będzie to realizowane w najbliższym czasie - mówi Krzysztof Kondraciuk, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie, który odwiedził Białystok.

Zobacz też: Przewalanka. Wypadek śmiertelny zablokował DK8 (zdjęcia, wideo)

Krajowa ósemka z Białegostoku do Augustowa i dalej do Suwałk to jedna z najważniejszych dróg w naszym regionie. Każdego dnia przejeżdża nią tysiące tirów. To także ulubiona wakacyjna trasa białostoczan. I niebezpieczna. Jest jedna wąska jezdnia, miejscami dziurawa, często z koleinami. W dodatku w ostatnich latach straciła na znaczeniu przynajmniej dla Warszawy. Zdecydowano bowiem, że łącznikiem między Via Carpatią i Via Baltiką będzie nie dk 8, ale planowana S16 z Knyszyna do Ełku. Teraz pojawiła się nadzieja także dla trasy do Augustowa.

- Złożyliśmy wniosek o decyzję środowiskową dla odcinków Korycin - Suchowola, Suchowola - Sztabin oraz Sztabin - Augustów - mówi Rafał Malinowski, rzecznik GDDKiA w Białymstoku. Dodaje, że w planach jest budowa obwodnicy m.in. Suchowoli oraz Sztabina. Przygotowywana jest też dokumentacja odcinka od Katrynki do Korycina.

- Wygląda na to, że w końcu coś drgnęło w sprawie tej drogi - przyznaje Michał Matyskiel, burmistrz Suchowoli.

Przypomina, że Podlasianie zabiegają o tę trasę od kilkunastu lat. Tak samo długo słychać zapowiedzi, że ta droga zostanie przebudowana.

- Trochę dziwię się, że nikt wcześniej nie dostrzegł roli tej trasy. Mówi się o S16. Tymczasem kręgosłupem drogowym jest ósemka. To tutaj jest największy ruch tranzytowy i mieszkańców. Przecież S16 białostoczanie nie będą jeździć do Augustowa - przypomina Michał Matyskiel.

Mimo zapowiedzi GDDKiA obawy nadal pozostają. Zdaniem burmistrza te największe dotyczą pieniędzy.

Odwiedź także nasz serwis Uwaga wypadek. Znajdziesz tam wypadki oraz kolizje z Białegostoku i regionu.

Materiał oryginalny:

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc

Z drogownictwem  związany od 1983 roku. W latach 90—tych pracował jako kierownik referatu

W urzędzie Miejskim w Łapach  i jako inspektor nadzoru w zarządznie  dróg Urzedu Miejskiego w Białymstoku. Pożniej piastował stanowisko Podlaskiego zarządu dróg Wojewódzkich w Białymstoku”

 

Panie szefie GDDKIA- zechciej Pan pobudwac kluczowa dla rozowju wojeowdztwa drogę ekspresowa.

 

Przeciez Pan jest stad i doskonale zna Pan sytuacje

g
gosc

"....mówi Krzysztof Kondraciuk, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie, który odwiedził Białystok. "

 

- ten czlowiek to z Łap jest i mowi    t a k i e           rzeczy?
 

g
gosc

lobby z miasteczek L i E niszczy dalej Białystok?

g
gosc

Pis, podobie jak PO/PSL- degraduje transportowo Podlasie. caly plan polega na tym ,a by tu nigdzie nie bylo drog ekspresowuch. ma byc skansen.

 

pamietamy ze to J. kaczynski (pod pretekstem protesow ekologistow) w dniu 31 lipca 20177 roku zablokowal budowe V baltica zgodnie z umowa z URE- czy li przez Bialystok

K
Kolaga Żalka

Podobno Jurgilel i Zieliński się uparli żeby była Ska czyl dwupasmówka po całej trasie Białystok - Augustów. Zobaczymy czy są skuteczni.

G
Gość
W dniu 09.06.2017 o 23:11, Gość napisał:

Liczone tak jak zarobki w Białymstoku, średnio zarabiamy pewnie ok. 4000, oczywiście nie znam dokładnych danych jak by ktoś się czepiał, ale wiadomo jak to jest ze średnią.

Normalna pensja sadurskiej wg PIS powinna wynosić 90tys. zł

G
Gość

 

Wszystko zależy silnie od pory dnia. Te statystki w jaki sposób są liczone? Dobowo? Są może jakieś dane szczytowe na przykład? Bo średnia to wiadomo jest wciąż średnia 

 

Liczone tak jak zarobki w Białymstoku, średnio zarabiamy pewnie ok. 4000, oczywiście nie znam dokładnych danych jak by ktoś się czepiał, ale wiadomo jak to jest ze średnią.

l
lurker
W dniu 09.06.2017 o 16:43, Realista napisał:

Jeszcze raz: oświeć wszystkich, jak te S -16 ma iść na odcinku Orzysz - Mrągowo?I jak ta trasa wygląda dzis.Piszesz jakieś kosmosy. Tej trasy NIGDY TAM NIE BEDZIE.

Praszczaj drug, dałem ciała i z rozpędu cały czas pisałem o S16, a chodziło mi o planowaną S61.

 

S-16 nie idzie w strone Orzysza i Mragowa i przede wszystkim to bedzie S-61 skad te koncepcje ta droga idzie w kawełek S-16 w strone Ełku pozniej na południe w strone Szczuczyn-Stawiski-Łomza-Ostrów Mazowiecka i łaczy sie z S-8

 Dzięki za wyprostowanie zamieszania.
 

Droga nr.8 jest droga krajowa prowadzaca od granicy z Litwa do Wrocławia i nikt jej nie zmieni na wojewodzka.

Zwróć uwagę kolego na dwie rzeczy:
1. nie piszemy tutaj o S8 jako całości, tylko o małym i w perspektywie nic nie znaczącym odcinku do Augustowa.
2. na żadnej mapie planowanych ekspresówek/autostrad ten odcinek nie występuje nawet w bardzo szarym kolorze - po prostu go nie ma.
Tranzyt z Litwy najprawdopodobniej pójdzie bokiem czy to się komuś podoba, czy nie, po to się buduje te 2x2 Via wszystkie, a w stronę Lublina wróci do Białego po wyremontowanej S-8 i dalej Via Carpatia/S-19.

l
lurker

Te statystki w jaki sposób są liczone? Dobowo? Są może jakieś dane szczytowe na przykład? Bo średnia to wiadomo jest wciąż średnia :)

Stawiają pewnie na kilka dni samochód z tabliczką pomiar ruchu, w środku Bożena z kartką i ołówkiem i jadą ;)
W obecnej chwili dane średnie są tak niskie, że nie zachodzi podejrzenie szczytowania w kierunku przekroczenia limitu ;)

n
notohop
W dniu 09.06.2017 o 13:39, lurker napisał:

Badania SISKOM tego w żaden sposób nie potwierdzają - w 2020 roku planowany jest SDR na poziomie 12-15000, więc do 20000 jeszcze trochę brakuje. Ta droga już (raczej) nigdy nie będzie miała charakteru krajowego (i bardzo dobrze), a tranzyt TIRó pójdzie bokiem, po S16.

Ok tutaj się zgodzę. Dane wg siskomu dotyczą:

siskom.waw.pl/nauka/gpr/potoki-2020.JPG

max 16000. I zapewne ten ruch nie wzrośnie z powodu tej S16 o której wspominasz. Jak to się mówi lepszy rydz niż nic. Może być i 2+1. Przekonuje mnie to. Często przemierzam tą trasę. Czasem jest dramatycznie, a często nocą jest totalny luz że udaje mi się naprawdę szybko to pokonać. Wszystko zależy silnie od pory dnia. Te statystki w jaki sposób są liczone? Dobowo? Są może jakieś dane szczytowe na przykład? Bo średnia to wiadomo jest wciąż średnia :)

a
aaa
W dniu 09.06.2017 o 16:43, Realista napisał:

Jeszcze raz: oświeć wszystkich, jak te S -16 ma iść na odcinku Orzysz - Mrągowo?I jak ta trasa wygląda dzis.Piszesz jakieś kosmosy. Tej trasy NIGDY TAM NIE BEDZIE.

S-16 nie idzie w strone Orzysza i Mragowa i przede wszystkim to bedzie S-61 skad te koncepcje ta droga idzie w kawełek S-16 w strone Ełku pozniej na południe w strone Szczuczyn-Stawiski-Łomza-Ostrów Mazowiecka i łaczy sie z S-8

R
Realista
W dniu 09.06.2017 o 14:35, lurker napisał:

Normalnie, to się nazywa uszczelnianie systemu Viatoll - zmieniasz kategorię drogi z krajowej na wojewódzką, stawiasz znak, a kilometr za nim ITD i po robocie.S16 nie jest robiona po to, żeby tranzyt szedł dłuższą, stricte turystyczną, trasą o znaczeniu lokalnym, przez Białystok.

Jeszcze raz: oświeć wszystkich, jak te S -16 ma iść na odcinku Orzysz - Mrągowo?
I jak ta trasa wygląda dzis.
Piszesz jakieś kosmosy. Tej trasy NIGDY TAM NIE BEDZIE.
a
aaa

tu bardziej chodzi o droge S61 w strone Łomzy i Ostrowi Mazowieckiej Via Baltica

K
Kierowca Bombowca

A jak Wy tą S16 chcecie geniusze prowadzić od Budziska do Mrągowa? Brzegiem Śniardw? Most nad Tałtami? A może tunel pod Noegocinem?
Już widzę decyzję środowiskową dla któregoś z ponad 40 wariantów.
Kasa pójdzie na kolejne analizy i tym się skończy. Bo przecież nie autostradą przez środek Mazur.

a
aaa
W dniu 09.06.2017 o 14:35, lurker napisał:

Normalnie, to się nazywa uszczelnianie systemu Viatoll - zmieniasz kategorię drogi z krajowej na wojewódzką, stawiasz znak, a kilometr za nim ITD i po robocie.S16 nie jest robiona po to, żeby tranzyt szedł dłuższą, stricte turystyczną, trasą o znaczeniu lokalnym, przez Białystok.

Jestes w błędzie nie mozna tak robic dla uszczelnienia systemu Viatoll to łamanie prawa,a jak ma jechac tranzyt na południe w strone Lublina i Rzeszowa dalej na południe przez S16 nikt tak nie pojedzie,a droga nr.8 jest droga krajowa prowadzaca od granicy z Litwa do Wrocławia i nikt jej nie zmieni na wojewodzka.Czemu tranzyt moze omijac A2 i nikt tam znaków nie postawił,ze nie mozna zjechac na droge krajowa nr.92 tak przykładowo bo jest wiecej takich drog nikt nie zabroni jezdzic dla tranzytu drogami krajowymi

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3