MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Daniel Obajtek ogłoszony najbardziej rozpoznawalnym menedżerem. 63 proc. badanych uważa, że „pozytywnie wpływa na rozbudowę PKN Orlen”

Bartłomiej Ciepielewski
Opracowanie:
Wśród managerów zdecydowanie najbardziej rozpoznawalny jest Daniel Obajtek.
Wśród managerów zdecydowanie najbardziej rozpoznawalny jest Daniel Obajtek. Adam Jankowski
Instytut Badań Rynkowych i Społecznych opublikował wyniki badania, z którego wynika, że Daniel Obajtek jest najbardziej rozpoznawalnym menedżerem w Polsce. Zaledwie 3 proc. ankietowanych nie spotkało się wcześniej z nazwiskiem prezesa PKN Orlen.

Spis treści

Daniel Obajtek najbardziej rozpoznawalnym menedżerem

IBRiS opublikował nowe badanie dotyczące rozpoznawalności menedżerów największych firm w Polsce. W analizie uwzględniono spółki notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych, a także przedsiębiorstwa, które uplasowały się najwyżej w zestawieniach dotyczących „kapitalizacji menedżerów”.

– Wśród managerów zdecydowanie najbardziej rozpoznawalny jest Daniel Obajtek, z którego nazwiskiem nie spotkało się zaledwie 3 proc. respondentów. Tak wysoka rozpoznawalność wiąże się z częstą ekspozycją Daniela Obajtka w mediach oraz jego powiązaniami z bieżącą polityką – poinformował Marcin Duma z Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS.

Większość respondentów była w stanie ocenić też wpływ prezesa Orlenu na rozwój spółki. Jak wynika z badania, 63 proc. badanych twierdzi, że kierownictwo Daniela Obajtka „pozytywnie wpływa na dalszą rozbudowę PKN Orlen”.

Inni menedżerowie w Polsce

Drugie miejsce w zestawieniu najbardziej rozpoznawalnych menedżerów przypadło prezesowi Comarchu Januszowi Filipiakowi. IBRiS zwróciło jednak uwagę, że aż 79 proc. badanych Polaków nie było w stanie wyjaśnić, kim jest wskazana osoba.

Zdaniem badanych, poza Danielem Obajtkiem, kluczowy wpływ na rozwój marek mają Tomasz Biernacki z Dino (16 proc.) oraz wymieniony wyżej Janusz Filipiak z Comarchu (15 proc.). Marcin Duma z IBRiS zauważył, że pozycja prezesa Dino jest zaskakująca, gdyż nie pojawia się on często w przestrzeni publicznej.

Badanie przeprowadzono w dniach 30-31 stycznia na próbie 1100 pełnoletnich Polaków. Konsumentów spytano o to, czy znają wymienione firmy, jak oceniają rozwój tych firm w ostatnich pięciu latach oraz czy kojarzą menedżerów, zarządzających danymi firm i jak oceniają ich wpływ na kierunek rozwoju tych firm.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najem krótkoterminowy - czy zmienią się zasady?

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny