Czy w naszym województwie powinno powstać lotnisko regionalne?

Redakcja
Czy w naszym województwie powinno powstać lotnisko regionalne?
Czy w naszym województwie powinno powstać lotnisko regionalne? pixabay.com
Czy w naszym województwie powinno powstać lotnisko regionalne? - pyta włodarzy podlaskich gmin Marta Laszewicz-Iwaniuk

Krzysztof Chlebowicz, burmistrz Tykocina

Jestem za wybudowaniem lotniska regionalnego. W najgorszym wypadku - jeśli inwestycja nie przynosiłaby zysków - powinien dokładać do niej Białystok

Pomysł popierałem już wcześniej, kiedy przymierzaliśmy się do budowy lotniska na terenie gminy Tykocin. Były protesty, ale jakoś sobie z nimi radziliśmy. Powtórzę teraz pogląd sprzed czterech lat. Uważam, że rozwój regionu przy wybudowanym lotnisku postępowałby w szybszym tempie. W województwie podlaskim najbardziej korzystałby Białystok, jako główny ośrodek. Dlatego to miasto powinno dokładać w przypadku ewentualnych strat, które przyniesie inwestycja. Bo nie jest to mój pogląd, ale go popieram - jeśli w ostatecznym rozrachunku lotnisko nie przyniesie zysków, powinno je wesprzeć miasto, które czerpie najwięcej profitów. To najgorsza perspektywa, ale biorę taką pod uwagę. Tak jak miasto dokłada do transportu publicznego, może również dołożyć np. do opłacenia obsługi.

Mirosław Lech, wójt Korycina

Referendum to żałosny pomysł w całym swoim wymiarze. Szkoda na nie pieniędzy, bo potrzeb w województwie mamy naprawdę wiele

Wszyscy wiemy, jakie problemy związane z lokalizacją lotniska w naszym regionie przeszkadzały w rozpoczęciu jego budowy. To parki narodowe, obszary chronione. Były protesty. Więc historia mówi o tym, że budowa takiego obiektu jest praktycznie niemożliwa. W tym momencie najbardziej racjonalna byłaby budowa małego lotniska w Białymstoku, które pełniłoby określoną rolę w ruchu biznesowym. Natomiast w momencie, kiedy buduje się dwupasmowa droga do Warszawy, kiedy planowane jest dokończenie remontu kolei, lotnisko w Warszawie czy w Modlinie zdecydowanie nam się przybliża. Budowanie takiego obiektu na siłę w jakimkolwiek miejscu naszego regionu jest nierealne zarówno ze względów środowiskowych, jak i finansowych.

Przyjdź i zobacz debatę na żywo - zarejestruj się

Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 45

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 09.01.2017 o 11:15, Mon napisał:

Mogę się założyć że każdy zna kogoś kto jest za granica...proszę pomyśleć o tych ludziach którzy przywożą duże pieniądze do polski i je wydają właśnie tu!! Gdyby było lotnisko ludzie bardzo chętnie będą spędzać weekendy święta w Polsce częściej by odwiedzali nasze sklepy i punkty usługowe....to też jest duży plus... lotnisko pomogłoby wielu przedsiębiorcom bo jednak komunikacja w dzisiejszych czasach jest bardzo ważna a samo lotnisko w Modlinie i ulepszenie dróg nie daje takiej mozliwosci... posiadamy lotnisko w Białymstoku więc dlaczego właśnie tu nie mogłoby dojść do budowy? Tak mało trzeba żeby mieć naprawdę coś dobrego dla naszego miasta i okolic...

No ja znam kilka osób, przeważnie kupują na miejscu w UK, bo jest taniej. W związku z tym jeżdżą busami, bo do samolotu wiele żeczy nie da się zabrać, a jeżeli nawet to często trzeba płacić za nadbagaż. A to są niestety dodatkowe koszty. Znam też wiele przypadków osób które handlują np. na Allegro, czy OLX, kupują różne rzeczy w UK i sprzedają, często wysyłając bezpośrednio

stamtąd.

Jakoś nie wyobrażam sobie że ludzie będą jeździć na weekendy, ci co chcą się dorobić często pracują w soboty, przyjeżdżają na święta ewentualnie urlopy. Życie w UK nie jest takie tanie jak się niektórym wydaje, więc trzeba oszczędzać każdy grosz.

G
Gość
W dniu 09.01.2017 o 15:35, SIWY DYM napisał:

TO LOTNISKO ,tak nam pomoże jak wiatraki na smog.

to PO+PSL uchwaliło takie prawo, ponoć w ochronie środowiska, ale chyba jednak bardziej zadbano o napełnienie kieszeni bogaczy, bo do tego prądu z wiatraków dopłacamy ogromne pieniądze. Wydaje się ,że gdyby te pieniądze przeznaczono na modernizację ogrzewania budynków mieszkalnych to nie byłoby smogu,ludzie byliby zdrowsi. Zarówno do prądu, jak i wiatraków trzeba dopłacać wielkie pieniądze przez wiele lat.

S
SIWY DYM

TO LOTNISKO ,tak nam pomoże jak wiatraki na smog.

M
MAŁY Jaś ?
W dniu 09.01.2017 o 11:42, Gość napisał:

........Lotnisko nie zaburzy spokojnego życia ludzi i środowiska naturalnego... samoloty które będą przylatywac i odlatywac nie będą nawet zauważalne!!! A to wszystko rozwinie nasz region... nie rozumiem negatywnych opinii

to chyba jakiś przedszkolak napisał, bo poglądy bardzo dojrzałe ?

P
Podlasianka
W dniu 08.01.2017 o 12:56, Gość napisał:

belkot, glupota i demagogia droga Podlasianko - nic wiecej


Twoja odpowiedź nie zawiera żadnych argumentów.
Jeśli drogi gościu nie masz nic do powiedzenia to siedź w swoim ciemnogrodzie i milcz.
G
Gość
W dniu 08.01.2017 o 19:21, ziomal napisał:

Takim . nym tokiem mysląc , po co budować w mieśćie nowe ulice , naprawiać stare. Mamy drogi rowerowe , a gdzie nie mamy to sa chodniki. Mamy Bikery i po problemie . Kazdy może wszędzie dojechać rowerem , rowery nie wytwarzają spalin , hałasu, nie latają nad domami . A jaka oszczędność , zamiast lotniska ,ulic zbudować szkoly , przedszkola , świątynie .A co do Warszawy , wydzielić na tej drodze jeden pas dla rowerów i proszę do Modlina czy na Chopina dojazd będzie kto chce leciec proszę dojedzie i poleci, bagaż na rower te 20-30 kg swobodnie można zabrać , bo za większy w samolocie będzie dopłata. A co do szybkiej kolei nie budować , szybka kolej to więcej wypadków / przykład Pendolino/ , a i krowy będą mniej mleka dawać , a kury jaka przestaną znosić.A i ciapate czy jak im tam rasiści zwą nie przyjadą , a samolotem przy przyjechali i meczet zbudowali.KPIĘ TAK KPIĘ , bo starym moherom samoloty to postęp a to zło.Tylko kretyństwem jest temat referendum i 4 miliony zmarnowane . Można tak rozpierd..... gospodarkę , bo referendum czy budować; drogi rowerowe, Sitarską , kościoły tu i tam wszelkich wyznań , szkołę , przedszkole , żłobek i plajta.Lotnisko wg mnie to jak nowa szkola podstawowa , i nawet tam też się dopłaca , a nikt nie pyta.Tak budować na Krywlanach , bo Topolany czy Nowy Dwór to plajta pewna a jak gdzieś dalej to okolice Tykocina /Jezewa/.

Brawo!! Brawo!!! Bardzo mądre słowa!! Popieram!!
Żeby więcej takich mądrych ludzi!!
G
Gość
W dniu 08.01.2017 o 21:07, Gość napisał:

Komu te bajki opowiadasz, nawet dzieci pewnie wiedzą że z Białegostoku do Modlina jeżdżą bezpośrednie autobusy, prosto na lotnisko.Tak więc sam się okazałeś tą "zacofaną" jeżeli w ten sposób jeździsz do Modlina.A i jeszcze jedno, z Suwałk, Ostrołęki, Łomży, również jeżdżą autobusy do Modlina.


Co nie oznacza że podlasianie muszą jeździć po innych województwach na lotnisko i ludzie którzy chcą się dostać na Podlasie nie mogą właśnie skorzystac z transportu lotniczego!!!
Lotnisko nie zaburzy spokojnego życia ludzi i środowiska naturalnego... samoloty które będą przylatywac i odlatywac nie będą nawet zauważalne!!! A to wszystko rozwinie nasz region... nie rozumiem negatywnych opinii
G
Gość
W dniu 08.01.2017 o 20:18, Nick: Podlasianin napisał:

Lotnisko w naszym województwie to TRAGEDIA. Caly czas miasto musiałoby DOKRADAĆ!


Jak nie sprobujemy to się nie dowiemy!!!!!
Najlepiej nic nie robić i narzekać!!! :)
M
Mon
Mogę się założyć że każdy zna kogoś kto jest za granica...proszę pomyśleć o tych ludziach którzy przywożą duże pieniądze do polski i je wydają właśnie tu!! Gdyby było lotnisko ludzie bardzo chętnie będą spędzać weekendy święta w Polsce częściej by odwiedzali nasze sklepy i punkty usługowe....to też jest duży plus... lotnisko pomogłoby wielu przedsiębiorcom bo jednak komunikacja w dzisiejszych czasach jest bardzo ważna a samo lotnisko w Modlinie i ulepszenie dróg nie daje takiej mozliwosci... posiadamy lotnisko w Białymstoku więc dlaczego właśnie tu nie mogłoby dojść do budowy? Tak mało trzeba żeby mieć naprawdę coś dobrego dla naszego miasta i okolic...
G
Gość
W dniu 08.01.2017 o 11:20, ciemniaki napisał:

lotnisko powinno być w szczerym polu, jakieś 20 km. od Białegostoku, nikt codziennie nie lata samolotem. Teren na Krywlanach jest ostatnim, tak dużym terenem w mieście i jest niezbędny dla jego rozwoju (fabryki, mieszkania, usługi ). Ten teren jest położony bardzo blisko centrum miasta na skrzyżowaniu głównych ulic tego miasta, czyli ulicy Mickiewicza z ul. Ciołkowskiego, w sąsiedztwie sądu, prokuratury, kampusu UwB, Politechniki, dookoła są dzielnice mieszkaniowe i Rezerwat Przyrody Las Zwierzyniecki, ten ciąg parkowy sięga Pałacu Branickich . BUDOWA LOTNISKA W TYM MIEJSCU TO JAKIEŚ ZAĆMIENIE UMYSŁU władzy. :( 

 

witam panie Rogowski , lub pana podwładnego . O to chodzi przejąc hektary na Krywlanach pod blokowisko i światynie JP2.

POMYLIŁEŚ SIĘ, chodziłoby o mieszkania w ramach programu MIESZKANIE PLUS I FABRYKI, czyli o coś dla prostego ludu.

G
Gość

Inwestorzy zewnętrzni budują fabryki tam, gdzie maja ku temu najlepsze warunki i przychylne władze, podstawą jest odpowiednio uzbrojona działka z dobrym dojazdem tirów, miejscowa, tania i dobrze wykształcona siła robocza itd. Lotnisko nie jest do tego potrzebne.  Dla lokalizacji przemysłu bardzo dobrze nadaje się teren Krywlany, ale chyba miejscowym elitom nie jest to na rękę.

m
marne szanse

zwykły lud ma słabe nadzieje bo elity, CAŁE TOWARZYSTWO JEST CHYBA MOCNO SPLĄTANE ,nie ma kadencyjności władz wybieralnych, chyba ci sami profesorowie doradcy, a wiadomo że każde grabie grabią tylko w jedna stronę i ręka rękę myje. ALE WOJEWODA POWINIEN BYĆ Z ZEWNĄTRZ BO CHYBA REPREZENTUJE RZĄD I PREMIERA.

k
kiks

Wejdźcie sobie na stronę "rynek infrastruktury" i poczytajcie o lotniskach regionalnych w Polsce zanim napiszecie bzdury. Wszystkie łącznie z Radomiem odnotowują wzrost i planują inwestycje. Ponadto wg danych połowa ruchu międzynarodowego odbywa się drogą lotniczą. Ale jak kto woli - jeśli ciasny busik lepszy to ok, pozostańmy jako jedyni nielotami.

r
ratunku !

CHYBA trzeba poprosić Jarosława, żeby przysłał jakiegoś człowieka dla ratowania tego regionu ?

k
kiks

Wszystkie lotniska regionalne w Polsce odnotowują wzrost liczby pasażerów, planują rozbudowę lotnisk itd. Udowodnione są wymierne korzyści. Dane można znaleźć w internecie. Niestety nie mogę wkleić linka bo nie jestem zarejestrowany. Wszystkim się udaje tylko nie nam, od wieków zresztą. My jak zwykle niczego nie potrafimy i niczego nam nie potrzeba. Zacofany od wieków region, bez fantazji i świeżego powiewu. Zachwycamy się jakie to nam drogi wybudowano w Białymstoku, he, he. Wszystkim wybudowano.

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie