Cztery wiaty przystankowe, dość długa droga na zatrzymanie się kilku autobusów. Jest to na pewno przyszłościowe miejsce, ale zastanawiam się, dlaczego "11" jeździ nadal do przystanku na stadionie, a nie właśnie na pętlę przy Filipowicza - tak swój raport z wizji lokalnej tego miejsca rozpoczyna jeden z białostoczan, który nagrał film i umieścił w sieci.
Przypomniał, że kiedy rozpoczynał się remont skrzyżowania ul. Ciołkowskiego i Wiadukt, który był powiązany z budową tej pętli, obiecywano, że "jedenastka" tylko czasowo została skrócona, a potem wróci gdzieś w te rejony.
- Być może nie do Kleosina, do którego kiedyś jeździła, ale na pewno w te okolice - wspominał na filmie jego autor. - Na pętli jest wystarczająco dużo miejsca, by inne autobusy też miały swój przystanek końcowy, ale nic się nie dzieje. Tylko linia 23 ma tu końcowy, 104 jedzie dalej. A przecież można by przedłużyć nie tyko każdy kurs jedenastki, ale też 22.
Według niego autobusy miałyby tu zawracać po wcześniejszym dojechaniu do przystanku, który znajduje się bliżej bloków osiedla.
Czytaj też: Parking i pętla
Jeden z internautów komentujący film przypomniał, że linia 22 nie jeździ tylko do stadionu miejskiego.
- Część kursów jest też do Juchnowca Kościelnego (m.in. przez Kleosin). Z kolei trójka też jest przedłużona do Kleosina. Więc pchać tam "11" nie ma sensu za bardzo. Za to do tej pętli przy Filipowicza - czemu nie? Część kursów przez Ciołkowskiego mogłaby tam dojeżdżać - tłumaczył.
Z kolei inny internauta zauważył, że za kilka lat będzie tam tyle bloków, co małe miasteczko i wówczas taka obszerna pętla będzie jak znalazł.
- Na chwilę obecną widocznie nie ma zapotrzebowania, aby ładować tam wszystkie linie komunikacji w Białymstoku - dodał.
Czytaj też: Bój o trójkę do Kleosina
Anna Kowalska z departamentu komunikacji społecznej magistratu informuje, że liczba wiat przystankowych na pętli przy ul. Filipowicza wynika z dokumentacji projektowej.
- W tym miejscu planowana jest budowa parkingu typu „Park&Ride”, obok powstaje duże osiedle. Stąd wynika konieczność zapewnienia pełnej infrastruktury, zaspokajającej potrzeby mieszkańców - podkreśla Anna Kowalska.
Dodaje, że w chwili obecnej nie są planowane tam inne linie autobusowe, które zajeżdżałyby na pętle.
Czytaj też: Inicjatywa dla Białegostoku: Przy ul. Filipowicza powstanie zwykły parking, a nie typu: Parkuj i Jedź
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?