To naczepa platformowa NP-70/3 w całości wymyślona, zaprojektowana i wykonana przez zespół Cynkometu.
- Od dłuższego czasu zastanawialiśmy się, w jakim kierunku rozwijać działalność biznesową, kiedy osiągniemy zakładany poziom rozwoju, produkowanych przez nas maszyn rolniczych – mówi Mariusz Dąbrowski, prezes Cynkometu. - Od kilku lat bowiem wzmacniamy pozycję na rynku cynkowania i produkcji maszyn rolniczych i zdawaliśmy sobie sprawę, że taki moment nadejdzie - poszukiwania nowych wyzwań i nowej dziedziny działalności, która będzie powiązana z tym co robimy, ale jednocześnie umożliwi dywersyfikację ryzyka biznesowego w sytuacjach kryzysowych. Dlatego postanowiliśmy zatrudnić kadrę inżynierską, której umiejętności, doświadczenie i ambicje chcemy wykorzystać do stworzenia nowych produktów, jakimi są naczepy i przyczepy samochodowe.
Przeczytaj też: Koronawirus a biznes. Cynkomet pracuje i wprowadza nowe maszyny na sezon 2020
NP-70/3 to wyspecjalizowana przyczepa dłużycowa do przewozu ciężkich i długich (nawet do kilkunastu metrów) elementów. Wyposażona jest w pokład ładunkowy o długości 17 metrów, a jej maksymalna ładowność to 70 ton przy prędkości 20 km/h. Naczepa została zaprojektowana specjalnie do współpracy z ciężkim ciągnikiem portowym o maksymalnym nacisku na siodło 36 ton.
Układ jezdny naczepy stanowią trzy osie bębnowe renomowanej firmy SAF Holland o łącznej nośności 45 ton, współpracujące z wielopiórowym (optymalnym dla dużych ciężarów) zawieszeniem mechanicznym także firmy SAF.
Naczepa wyposażona jest także w dwuobwodowy pneumatyczny układ hamulcowy marki Haldex z automatycznym regulatorem siły hamowania (ALB) działającym na wszystkie trzy osie.
Sprawdź także: Cynkomet ma już szczegółowe plany rozwoju w 2020 roku
- Jest to pojazd służący do transportu wewnętrznego, wykonany na specjalne zamówienie naszego klienta. – dodaje Mariusz Dąbrowski – To nasz pierwszy krok w kierunku rozwoju naszej oferty i jej rozszerzenie o specjalistyczne naczepy i przyczepy drogowe kategorii O.
W pierwszej kolejności producent zamierza opracować serię drogowych przyczep i naczep 2-3 osiowych niskopodwoziowych do transportu maszyn budowlanych i rolniczych. Tak jak wszystkie produkowane przez Cynkomet maszyny rolnicze, ramy tych pojazdów mają być w całości cynkowane ogniowo.
- Jesteśmy przekonani, że wydłużając w ten sposób ich żywotność,będziemy mogli nimi konkurować z renomowanymi, istniejącymi już na rynku producentami drogowych przyczep i naczep specjalistycznych – dodaje Mariusz Dąbrowski. – Tego typu sprzęt chcemy sprzedawać przede wszystkim na rynki skandynawskie.

Strefa Biznesu: Jaką decyzję podejmie w grudniu RPP?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?