Ćwicz z Olgą Chaińską. Po treningu ważna regeneracja. Jak...

    Ćwicz z Olgą Chaińską. Po treningu ważna regeneracja. Jak odpoczywać?

    Izabela Mortas

    Echo Dnia Świętokrzyskie

    Aktualizacja:

    Echo Dnia Świętokrzyskie

    Olga Chaińska, dietetyczka i trenerka, zachęca do robienia przerw w treningach

    Olga Chaińska, dietetyczka i trenerka, zachęca do robienia przerw w treningach

    Po co i jak odpoczywać po treningu? Radzi Olga Chaińska, nasz ekspert - dietetyk i trener personalny, właścicielka klubu Expert Fitness w Kielcach.
    Olga Chaińska, dietetyczka i trenerka, zachęca do robienia przerw w treningach

    Olga Chaińska, dietetyczka i trenerka, zachęca do robienia przerw w treningach

    Gdy skupieni jesteśmy na tym, by jak najszybciej osiągnąć swój cel treningowy, w okresie intensywnego wysiłku bardzo często zapominamy, by dać swojemu organizmowi czas na odpowiednie zregenerowanie się.

    Osoby początkujące, nastawione na szybki efekt trenują codziennie bez wytchnienia, nie wiedząc, że zaraz obok dobrze zbilansowanej diety to od regeneracji właśnie zależy, w jakim czasie zobaczymy rezultaty ćwiczeń.
    - W czasie odpoczynku nasze ciało nabiera sił, a zniszczone włókna mięśniowe odbudowują się, dzięki czemu uzyskujemy zmianę kształtu sylwetki i poprawę kondycji, możemy ponadto zwiększyć intensywność treningów później - podkreśla Olga.

    Regeneracja pozwala nam uniknąć objawów przetrenowania, przewlekłego zmęczenia i zapobiega kontuzjom. Pomaga w uzyskaniu motywacji i sił potrzebnych do dalszych treningów.

    Co zatem robić, by dać mięśniom się zregenerować?

    1. Nie trenuj tych samych partii mięśniowych codziennie. Potrzebują one od 24 do 48 godzin do pełnego zregenerowania się. Robimy zatem jeden dzień przerwy między treningami lub stosujemy aktywny wypoczynek - czyli ćwiczymy te partie mięśni, które nie były trenowane dzień wcześniej, bądź wykonujemy aktywność rekreacyjną na świeżym powietrzu(spacer, basen lub jazda na rowerze).

    2. Nie zapominaj o posiłku potreningowym. Organizm, który nie ma czym uzupełnić niedoborów energii, spala własne mięśnie! Aby do tego nie dopuścić, trzeba zjeść po treningu posiłek, który zawiera w sobie białka i węglowodany, a także witaminy, minerały i antyoksydanty. Dotyczy to również treningów wieczornych. Jeżeli zależy nam na utracie wagi, należy wstrzymać się z posiłkiem do 1 godziny po treningu.

    3. Rozciągaj się. Dzięki temu wprowadzisz swój „rozkręcony” organizm w stan rozluźnienia i relaksu. Zwiększysz szansę na zmniejszenie obolałości mięśniowej i zakwasów, a twoje ciało będzie bardziej gibkie i elastyczne.

    4. Nie pij alkoholu w dni okołotreningowe. Spowalnia to procesy odnowy organizmu, odwadnia, pozbawia elektrolitów (których sporą ilość i tak tracimy podczas ćwiczeń) oraz znacznie przyczynia się do katabolizmu (czyli utraty) tkanki mięśniowej.

    5. Przeznacz odpowiednią ilość czasu na sen. Sen jest naturalnym etapem regeneracji organizmu, w którym nasze ciało dokonuje zmian adaptacyjnych wobec zadań, którymi był obciążony podczas dnia.

    Nie trenuj zbyt intensywnie
    Winowajcą obciążającym układ nerwowy jest zbyt intensywny plan treningowy, niezapewniający wystarczającej ilości odpoczynku. Musimy pamiętać, że nawet jeśli umiemy rozplanować treningi, uwzględniając przerwy, to nasz układ nerwowy jest w czasie tych przerw nadal pobudzony. Jeśli czujemy się osłabieni, warto zrobić sobie raz na jakiś czas dodatkowy dzień przerwy, a także wykonać odpowiednie badania, by wykluczyć ewentualne kłopoty zdrowotne.



    ZOBACZ TAKŻE:
    Regeneracja po treningu. Odprężająca kąpiel z magnezem lub solą himalajską



    POLECAMY RÓWNIEŻ:

    Poznaj i zastosuj w swojej diecie 25 zasad zdrowego żywienia




    Te domowe aktywności pomogą Ci szybko spalić kalorie!

    Zdrowy kręgosłup - oto ćwiczenia, które pomogą. Wypróbuj!

    Naturalne afrodyzjaki dla kobiet i mężczyzn, które na pewno masz w swojej kuchni [ZDJĘCIA]

    Te witaminy i mikroelementy wzmocnią twój organizm [ZDJĘCIA]

    Nie chcesz zachorować na raka? Oto 6 najważniejszych zasad diety

    Lista domowych czynności, które poprawiają zdrowie i urodę




    PD: Tabela na zdrowie
    [PL] EME Internet
    Pn 05.03, 08:58
    [PL] EME Internet


    POLECAMY RÓWNIEŻ:

    Poznaj i zastosuj w swojej diecie 25 zasad zdrowego żywienia




    Te domowe aktywności pomogą Ci szybko spalić kalorie!

    Zdrowy kręgosłup - oto ćwiczenia, które pomogą. Wypróbuj!

    Naturalne afrodyzjaki dla kobiet i mężczyzn, które na pewno masz w swojej kuchni [ZDJĘCIA]

    Te witaminy i mikroelementy wzmocnią twój organizm [ZDJĘCIA]

    Nie chcesz zachorować na raka? Oto 6 najważniejszych zasad diety

    Lista domowych czynności, które poprawiają zdrowie i urodę



    Czytaj treści premium w Kurierze Porannym Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Zapytaj lekarza

    1 3 4 5 ... 26 »
    28 stycznia

    Światowy Dzień Trędowatych

    zobacz więcej »