Do przemysłów kreatywnych zalicza się m.in.: reklamę, fotografię, film i wideo, architekturę, muzykę, rynek sztuki i antyków, sztuki performatywne, gry komputerowe, rzemiosło, wzornictwo czy projektowanie mody.
Katalog nie jest zamknięty, lecz ciągle aktualizowany o nowe branże. W Polsce w przemyśle kreatywnym zatrudnionych jest około 375 tysięcy osób.
– Projekt Creative Poland stanowi odpowiedź na zdiagnozowane potrzeby polskiego przemysłu kreatywnego ze szczególnym uwzględnieniem branż znajdujących się w najtrudniejszym położeniu, tj. rzemieślniczej i rękodzielniczej – mówi Anna Moskwa, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Doradczego i Konsultingowego w Białymstoku, partnera realizacji projektu. – W projekcie przewidziano bezpłatne świadczenie usług doradczych, szkoleniowych, konsultacyjnych zmierzających do podniesienia kompetencji przedstawicieli przemysłów kreatywnych i instytucji z nimi współpracujących.
W celu wsparcia sektora kreatywnego zaplanowano działania kierowane do dwóch grup odbiorców.
– Na wsparcie w ramach projektu mogą liczyć osoby prowadzące lub zamierzające prowadzić działalność gospodarczą oraz działający w oparciu o status twórcy w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, w tym projektanci form użytkowych i wzornictwa przemysłowego, architektury, nowych mediów, rzemieślnicy artyści i rękodzielnicy, twórcy dzieł kultury oraz przedstawiciele branży reklamowej – wymienia Monika Drażba, pracownik projektu. – Drugą grupą odbiorców są przedstawiciele instytucji i podmiotów prywatnych współpracujących bądź mogących przyczynić się do rozwoju sektora kreatywnego. Są to urzędnicy, przedstawiciele organizacji pozarządowych działających w obszarze innowacji społecznych, kultury i sztuki oraz rozwoju lokalnego/gospodarczego i instytucje otoczenia biznesu (firmy doradcze i szkoleniowe, klastry przedsiębiorczości).
Dla wybranych uczestników projektu zostanie zaplanowana indywidualna, biznesowa ścieżka rozwoju działalności. Będą też stworzone profesjonalne materiały promocyjne, które zostaną wysłane do potencjalnych klientów na całym świecie. Działania rozpoczęły się w listopadzie 2012 roku i będą prowadzone na terenie trzech regionów Mazowieckiego, Łódzkiego i Podlaskiego do grudnia 2013
- Zachęcamy do udziału w projekcie mieszkańców województwa podlaskiego – mówi Monika Drażba. – Już w marcu planujemy konferencję inicjującą partnerstwo pt. „Rola przemysłu kreatywnego w rozwoju gospodarczym regionu” z udziałem przedstawicieli władz samorządowych, przedstawicieli uczelni, firm i organizacji pozarządowych z województwa.
Informacje na temat projektu i konferencji można uzyskać na stronie internetowej www.creativepoland.eu oraz na fanpage’u Creative Poland na Facebooku.
Lider projektu – Towarzystwo Amicus. Partnerzy: Polskie Stowarzyszenie Doradcze i Konsultingowe, Miasto Stołeczne Warszawa, Miasto Łódź.
Projekt jest współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?