Creative Poland. Unijne wsparcie dla ludzi z tzw. branż kreatywnych

(opr. peż)
Creative Poland. Unijne wsparcie dla ludzi z tzw. branż kreatywnych Działania związane z Creative Project rozpoczęły się w listopadzie 2012 roku i  będą prowadzone na terenie trzech regionów Mazowieckiego, Łódzkiego i Podlaskiego do grudnia 2013
Creative Poland. Unijne wsparcie dla ludzi z tzw. branż kreatywnych Działania związane z Creative Project rozpoczęły się w listopadzie 2012 roku i będą prowadzone na terenie trzech regionów Mazowieckiego, Łódzkiego i Podlaskiego do grudnia 2013
Creative Poland to projekt stworzony na potrzeby polskiego sektora kreatywnego - branż, które ze względu na swoją specyfikę rzadko otrzymują profesjonalne wsparcie.

 Do przemysłów kreatywnych zalicza się m.in.: reklamę,  fotografię, film i wideo, architekturę,  muzykę, rynek sztuki i antyków, sztuki performatywne, gry komputerowe, rzemiosło, wzornictwo czy projektowanie mody.

Katalog nie jest zamknięty, lecz ciągle aktualizowany o nowe branże. W Polsce w przemyśle kreatywnym zatrudnionych jest około 375 tysięcy osób.
–  Projekt Creative Poland stanowi odpowiedź na zdiagnozowane potrzeby polskiego przemysłu kreatywnego ze szczególnym uwzględnieniem branż znajdujących się w najtrudniejszym położeniu, tj. rzemieślniczej i rękodzielniczej – mówi Anna Moskwa, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Doradczego i Konsultingowego w Białymstoku, partnera realizacji projektu. – W projekcie przewidziano  bezpłatne świadczenie usług doradczych, szkoleniowych, konsultacyjnych zmierzających do podniesienia kompetencji przedstawicieli przemysłów kreatywnych i instytucji z nimi współpracujących.

W celu wsparcia sektora kreatywnego zaplanowano działania kierowane do dwóch grup odbiorców.

– Na wsparcie w ramach projektu mogą liczyć osoby prowadzące lub zamierzające prowadzić działalność gospodarczą oraz działający w oparciu o status twórcy w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, w tym projektanci form użytkowych i wzornictwa przemysłowego, architektury, nowych mediów, rzemieślnicy artyści i rękodzielnicy, twórcy dzieł kultury oraz przedstawiciele branży reklamowej – wymienia Monika Drażba, pracownik projektu. – Drugą grupą odbiorców są przedstawiciele instytucji i podmiotów prywatnych współpracujących bądź mogących przyczynić się do rozwoju sektora kreatywnego. Są to urzędnicy, przedstawiciele organizacji pozarządowych działających w obszarze innowacji społecznych, kultury i sztuki oraz rozwoju lokalnego/gospodarczego i instytucje otoczenia biznesu (firmy doradcze i szkoleniowe, klastry przedsiębiorczości).

Dla wybranych uczestników projektu zostanie zaplanowana indywidualna, biznesowa ścieżka rozwoju działalności. Będą też stworzone profesjonalne materiały promocyjne, które zostaną wysłane do potencjalnych klientów na całym świecie. Działania rozpoczęły się w listopadzie 2012 roku i  będą prowadzone na terenie trzech regionów Mazowieckiego, Łódzkiego i Podlaskiego do grudnia 2013

- Zachęcamy do udziału w projekcie mieszkańców województwa podlaskiego – mówi Monika Drażba. – Już w marcu planujemy konferencję inicjującą partnerstwo pt. „Rola przemysłu kreatywnego w rozwoju gospodarczym regionu” z udziałem przedstawicieli władz samorządowych, przedstawicieli uczelni, firm i organizacji pozarządowych z województwa.

Informacje na temat projektu i konferencji można uzyskać na stronie internetowej www.creativepoland.eu oraz na fanpage’u  Creative Poland na Facebooku.
Lider projektu – Towarzystwo Amicus. Partnerzy: Polskie Stowarzyszenie Doradcze i Konsultingowe, Miasto Stołeczne Warszawa, Miasto Łódź.
Projekt jest współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

Wysokie czynsze, niewielu klientów. Restauratorzy zamykają biznesy.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
obserwator

A cc w tym złego? szkodzi komuś?

r
rozeta

Polskie stowarzyszenie zrobi wszystko- od doradztwa prawnego po budowę promów kosmicznych (stażyści i praktykanci są bardzo kreatywni :D ). Jedyne czego trzeba to publiczne fundusze.

o
obserwator

znowu p. Kozłowski i te stowarzyszenie spacjalizujące się w zakładaniu klastrów? jak nie dla kolegów z drukarni i marketingu, to dla branzy budowlanej i turystycznej? litości..

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3