Corius. Zbudowany przez Unibep. Oszklony przez Pilkingtona. Z certyfikatem LEED.

Redakcja
Aeropark Business Centre to trzy budynki biurowe: Nothus, Zephirus i Corius położone w sąsiedztwie warszawskiego lotniska. Ich wspólny mianownik stanowią przeszklone fasady wykonane z przeciwsłonecznego, dźwiękochłonnego i bezpiecznego szkła marki Pilkington.

Taki dobór szkła, w połączeniu z innymi rozwiązaniami, przyczynił się do przyznania budynkowi Corius prestiżowego certyfikatu LEED.

Aeropark Business Centre (znany wcześniej jako Okęcie Business Park) jest parkiem biurowym klasy A zlokalizowanym w bezpośrednim sąsiedztwie Lotniska Chopina w Warszawie. W skład nowoczesnego kompleksu wchodzą obecnie trzy biurowce: Nothus, Zephirus i Corius. We wszystkich budynkach zaprojektowano przeszklone fasady, które zostały wykonane z ponad 6 500 mkw. szyb zespolonych Pilkington Insulight™ Sun. W szybach tych połączono w różnych kombinacjach kilka rodzajów szkła tj. wysokoselektywne szkło przeciwsłoneczne Pilkington Suncool™, szkło o podwyższonej izolacyjności akustycznej Pilkington Optiphon™ oraz antywłamaniowe szkło laminowane Pilkington Optilam™. Dzięki temu realizowane w kolejnych etapach inwestycji obiekty tworzą spójną całość a ich użytkownicy mogą cieszyć się komfortem cieplnym i akustycznym.

Biurowy design
Projekt architektoniczny kompleksu Aeropark powstał w biurze Kuryłowicz and Associates Sp. z o.o. w zespole pod kierownictwem prof. Stefana Kuryłowicza

- Głównym zamierzeniem autorów było stworzenie prostych, eleganckich i maksymalnie efektywnych budynków, o neutralnym charakterze dostosowanym do otoczenia

– mówi Marek Kuryłowicz z pracowni Kuryłowicz and Associates Sp. z o.o.. - Zastosowanie materiałów, takich jak szkło, szlachetne tynki, wynikało wprost z charakteru obiektu. Transparentne fasady miały także do odegrania istotną rolę, wynikającą z położenia kompleksu i wytycznych inwestora. Odpowiednio dobrany materiał szklany zapewnił doskonałą ochronę przed nadmiernym nasłonecznieniem, doświetlenie wnętrz, a jednocześnie ochronę przed hałasem pobliskiego lotniska.

Wielofunkcyjne przeszklenia
Biurowa enklawa Aeropark Business Centre została zlokalizowana w niewielkiej odległości od międzynarodowego Lotniska Chopina i ulicy 17 Stycznia o dużym natężeniu ruchu. Ta dogodna lokalizacja umożliwiająca szybkie dotarcie do ważnego węzła komunikacyjnego, ma jednak istotną wadę związaną z wysokim poziomem hałasu generowanego przez ruch lotniczy i drogowy. Takie natężenie hałasu może być uciążliwe a nawet szkodliwe dla zdrowia osób, które są narażone na jego oddziaływanie regularnie i przez długi czas. Aby zapewnić maksymalnie efektywną barierę akustyczną i komfortowe warunki pracy użytkownikom kompleksu, do przeszkleń fasad i okien biurowców użyto szkła Pilkington Optiphon™ o grubości 8,8 mm laminowanego folią akustyczną. Ten rodzaj szkła połączony w szybie zespolonej ze szkłem przeciwsłonecznym o grubości 8 mm zapewnia wysoki współczynnik tłumienia hałasu Rw = 42 dB. Poza izolacyjnością akustyczną, szkło Pilkington Optiphon™, ze względu na swoją budowę, jest także szkłem bezpiecznym, eliminując ryzyko zranienia.

Wybór wysokoselektywnego szkła przeciwsłonecznego o właściwościach niskoemisyjnych Pilkington Suncool™ 50/25 do przeszklenia okien i fasad przyczynia się do zmniejszenia energochłonności budynków Aeropark Business Centre. Z jednej strony umożliwia ograniczenie nakładów na klimatyzację (zabezpiecza pomieszczenia przed nadmiernym przegrzewaniem się od słońca w okresie letnim), z drugiej zaś pozwala zmniejszyć wydatek energetyczny konieczny do ogrzewania pomieszczeń biurowych (chroni wnętrza przed utratą ciepła do otoczenia w okresie zimowym). Zastosowane w fasadach szyby zespolone ze szkła Pilkington Suncool™ 50/25 i Pilkington Optiphon™ zapewniają bardzo dobre parametry cieplne i optyczne. Współczynnik przenikania ciepła Ug dla takiej kombinacji kształtuje się na poziomie 1,0 W/m2K przy przepuszczalności światła LT równej 49% i całkowitej przepuszczalności energii słonecznej g sięgającej 27%.

Dla zapewnienia bezpieczeństwa w przeszkleniach parterów kompleksu użyto antywłamaniowego szkła laminowanego Pilkington Optilam™ Clear o grubości 9,5 mm o klasie bezpieczeństwa P4A. Takie szkło jest w stanie wytrzymać atak na szybę przy użyciu tępych przedmiotów a jego odporność jest uzależniona od czasu trwania ataku i rodzaju użytych środków. W miejscach o wysokim natężeniu ruchu tj. w drzwiach wejściowych do budynków zastosowano dodatkowe rozwiązanie zwiększające poziom bezpieczeństwa. Antywłamaniowe szkło laminowane Pilkington Optilam™ Clear zostało tu połączone z hartowanym szkłem przeciwsłonecznym Pilkington Suncool™ 50/25. Proces hartowania szyby zewnętrznej dodatkowo zwiększył jej wytrzymałość na uderzenia.

Złoty LEED dla budynku Corius
Potwierdzeniem najwyższych standardów realizacji inwestycji Aeropark Business Centre było przyznanie w 2012 r. budynkowi Corius prestiżowego certyfikatu środowiskowego LEED Gold w kategorii „Obiektów Deweloperskich” (ang. Core & Shell). LEED (ang. Leadership in Energy and Environmental Design) jest jednym z najpopularniejszych na świecie systemów wielokryterialnej oceny budynków pod kątem ich dopasowania do wymagań środowiskowych i użytkowych. Eksperci oceniający budynek Corius docenili proekologiczne rozwiązania pozwalające znacząco obniżyć zużycie energii i wody w budynku oraz zapewnić wysoką jakość środowiska wewnętrznego. Corius jest drugim budynkiem w Polsce, który może pochwalić się certyfikatem LEED w kategorii „Obiektów Deweloperskich”.

Aeropark Business Centre to pierwszy w tym rejonie Warszawy tak duży kompleks biurowy, zakładający dalsze etapy realizacji. Docelowo do istniejących trzech budynków mają dołączyć kolejne trzy a łączna powierzchnia najmu ma zwiększyć się niemal dwukrotnie – z obecnych 27 000 mkw. do 60 000 mkw.

Pilkington
zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2012 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 6 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 42% zrealizowano w Europie, 28% w Japonii, 13% w Ameryce Północnej, a 17% w pozostałych częściach świata.
Jeden z oddziałów firmy znajduje się w Białymstoku. 

Spadły ceny paliw z powodu epidemii koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3