Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Corius. Zbudowany przez Unibep. Oszklony przez Pilkingtona. Z certyfikatem LEED.

Redakcja
Aeropark Business Centre
Aeropark Business Centre
Aeropark Business Centre to trzy budynki biurowe: Nothus, Zephirus i Corius położone w sąsiedztwie warszawskiego lotniska. Ich wspólny mianownik stanowią przeszklone fasady wykonane z przeciwsłonecznego, dźwiękochłonnego i bezpiecznego szkła marki Pilkington.

Taki dobór szkła, w połączeniu z innymi rozwiązaniami, przyczynił się do przyznania budynkowi Corius prestiżowego certyfikatu LEED.

Aeropark Business Centre (znany wcześniej jako Okęcie Business Park) jest parkiem biurowym klasy A zlokalizowanym w bezpośrednim sąsiedztwie Lotniska Chopina w Warszawie. W skład nowoczesnego kompleksu wchodzą obecnie trzy biurowce: Nothus, Zephirus i Corius. We wszystkich budynkach zaprojektowano przeszklone fasady, które zostały wykonane z ponad 6 500 mkw. szyb zespolonych Pilkington Insulight™ Sun. W szybach tych połączono w różnych kombinacjach kilka rodzajów szkła tj. wysokoselektywne szkło przeciwsłoneczne Pilkington Suncool™, szkło o podwyższonej izolacyjności akustycznej Pilkington Optiphon™ oraz antywłamaniowe szkło laminowane Pilkington Optilam™. Dzięki temu realizowane w kolejnych etapach inwestycji obiekty tworzą spójną całość a ich użytkownicy mogą cieszyć się komfortem cieplnym i akustycznym.

Biurowy design
Projekt architektoniczny kompleksu Aeropark powstał w biurze Kuryłowicz and Associates Sp. z o.o. w zespole pod kierownictwem prof. Stefana Kuryłowicza

- Głównym zamierzeniem autorów było stworzenie prostych, eleganckich i maksymalnie efektywnych budynków, o neutralnym charakterze dostosowanym do otoczenia

– mówi Marek Kuryłowicz z pracowni Kuryłowicz and Associates Sp. z o.o.. - Zastosowanie materiałów, takich jak szkło, szlachetne tynki, wynikało wprost z charakteru obiektu. Transparentne fasady miały także do odegrania istotną rolę, wynikającą z położenia kompleksu i wytycznych inwestora. Odpowiednio dobrany materiał szklany zapewnił doskonałą ochronę przed nadmiernym nasłonecznieniem, doświetlenie wnętrz, a jednocześnie ochronę przed hałasem pobliskiego lotniska.

Wielofunkcyjne przeszklenia
Biurowa enklawa Aeropark Business Centre została zlokalizowana w niewielkiej odległości od międzynarodowego Lotniska Chopina i ulicy 17 Stycznia o dużym natężeniu ruchu. Ta dogodna lokalizacja umożliwiająca szybkie dotarcie do ważnego węzła komunikacyjnego, ma jednak istotną wadę związaną z wysokim poziomem hałasu generowanego przez ruch lotniczy i drogowy. Takie natężenie hałasu może być uciążliwe a nawet szkodliwe dla zdrowia osób, które są narażone na jego oddziaływanie regularnie i przez długi czas. Aby zapewnić maksymalnie efektywną barierę akustyczną i komfortowe warunki pracy użytkownikom kompleksu, do przeszkleń fasad i okien biurowców użyto szkła Pilkington Optiphon™ o grubości 8,8 mm laminowanego folią akustyczną. Ten rodzaj szkła połączony w szybie zespolonej ze szkłem przeciwsłonecznym o grubości 8 mm zapewnia wysoki współczynnik tłumienia hałasu Rw = 42 dB. Poza izolacyjnością akustyczną, szkło Pilkington Optiphon™, ze względu na swoją budowę, jest także szkłem bezpiecznym, eliminując ryzyko zranienia.

Wybór wysokoselektywnego szkła przeciwsłonecznego o właściwościach niskoemisyjnych Pilkington Suncool™ 50/25 do przeszklenia okien i fasad przyczynia się do zmniejszenia energochłonności budynków Aeropark Business Centre. Z jednej strony umożliwia ograniczenie nakładów na klimatyzację (zabezpiecza pomieszczenia przed nadmiernym przegrzewaniem się od słońca w okresie letnim), z drugiej zaś pozwala zmniejszyć wydatek energetyczny konieczny do ogrzewania pomieszczeń biurowych (chroni wnętrza przed utratą ciepła do otoczenia w okresie zimowym). Zastosowane w fasadach szyby zespolone ze szkła Pilkington Suncool™ 50/25 i Pilkington Optiphon™ zapewniają bardzo dobre parametry cieplne i optyczne. Współczynnik przenikania ciepła Ug dla takiej kombinacji kształtuje się na poziomie 1,0 W/m2K przy przepuszczalności światła LT równej 49% i całkowitej przepuszczalności energii słonecznej g sięgającej 27%.

Dla zapewnienia bezpieczeństwa w przeszkleniach parterów kompleksu użyto antywłamaniowego szkła laminowanego Pilkington Optilam™ Clear o grubości 9,5 mm o klasie bezpieczeństwa P4A. Takie szkło jest w stanie wytrzymać atak na szybę przy użyciu tępych przedmiotów a jego odporność jest uzależniona od czasu trwania ataku i rodzaju użytych środków. W miejscach o wysokim natężeniu ruchu tj. w drzwiach wejściowych do budynków zastosowano dodatkowe rozwiązanie zwiększające poziom bezpieczeństwa. Antywłamaniowe szkło laminowane Pilkington Optilam™ Clear zostało tu połączone z hartowanym szkłem przeciwsłonecznym Pilkington Suncool™ 50/25. Proces hartowania szyby zewnętrznej dodatkowo zwiększył jej wytrzymałość na uderzenia.

Złoty LEED dla budynku Corius
Potwierdzeniem najwyższych standardów realizacji inwestycji Aeropark Business Centre było przyznanie w 2012 r. budynkowi Corius prestiżowego certyfikatu środowiskowego LEED Gold w kategorii „Obiektów Deweloperskich” (ang. Core & Shell). LEED (ang. Leadership in Energy and Environmental Design) jest jednym z najpopularniejszych na świecie systemów wielokryterialnej oceny budynków pod kątem ich dopasowania do wymagań środowiskowych i użytkowych. Eksperci oceniający budynek Corius docenili proekologiczne rozwiązania pozwalające znacząco obniżyć zużycie energii i wody w budynku oraz zapewnić wysoką jakość środowiska wewnętrznego. Corius jest drugim budynkiem w Polsce, który może pochwalić się certyfikatem LEED w kategorii „Obiektów Deweloperskich”.

Aeropark Business Centre to pierwszy w tym rejonie Warszawy tak duży kompleks biurowy, zakładający dalsze etapy realizacji. Docelowo do istniejących trzech budynków mają dołączyć kolejne trzy a łączna powierzchnia najmu ma zwiększyć się niemal dwukrotnie – z obecnych 27 000 mkw. do 60 000 mkw.

Pilkington
zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2012 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 6 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 42% zrealizowano w Europie, 28% w Japonii, 13% w Ameryce Północnej, a 17% w pozostałych częściach świata.
Jeden z oddziałów firmy znajduje się w Białymstoku. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny