Nasza Loteria

Coraz więcej wątpliwości konsumentów z powodu koronawirusa. UOKiK odpowiada na pytania

asz
Koronawirus pokrzyżował plany wielu osób. Teraz konsumenci mają wiele pytań. Odpowiedzi na najczęstsze z nich UOKiK publikuje na swojej stronie.
Koronawirus pokrzyżował plany wielu osób. Teraz konsumenci mają wiele pytań. Odpowiedzi na najczęstsze z nich UOKiK publikuje na swojej stronie. pixabay.com
Koronawirus w Polsce i na świecie pokrzyżował plany wielu osobom. Odwołane loty, konieczność zrezygnowania z wykupionych wcześniej wycieczek, pojawiające się na rynku oferty środków, których producenci obiecują ochronę przed koronawirusem – to tylko niektóre kwestie budzące wątpliwości konsumentów. Rozwiać je postanowił UOKiK. W tym celu uruchomiono specjalną podstronę, na której znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane urzędnikom pytania w związku z pandemią koronawirusa.

UOKiK odpowiada na najczęstsze pytania w związku z koronawirusem

UOKiK poinformował we wtorek, że zarówno do niego, jak i do Europejskiego Centrum Konsumenckiego oraz na infolinię konsumencką w ostatnim czasie napływa coraz więcej pytań i skarg konsumentów. Postanowiono więc w jednym miejscu zebrać odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.

Konsumenci czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę. Dlatego postanowiliśmy przygotować odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o prawa konsumenckie w tej nadzwyczajnej sytuacji. Zachęcamy do zajrzenia na stronę uokik.gov.pl i skorzystania z pakietu informacji specjalnie przygotowanego przez naszych ekspertów. To wiarygodne i rzetelne źródło wiedzy, będziemy je cały czas uzupełniać o nowe kwestie, które będą się pojawiać w zapytaniach od obywateli – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Porady i odpowiedzi przygotowane przez UOKiK podzielono na kategorie tematyczne, takie jak:

  • usługi turystyczne
  • hotele
  • transport
  • sprzedaż
  • usługi finansowe
  • usługi
  • ochrona konsumentów

Czy dostanę pieniądze za odwołany lot? Czy mogę bezpłatnie odwołać rezerwację? UOKiK odpowiada

Na stworzonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta znajdziemy odpowiedzi na takie pytania jak:

  • Czy przysługuje zwrot pieniędzy za zagraniczną wycieczkę odwołaną przez organizatora z powodu koronawirusa?
  • Czy można zrezygnować z lotu i otrzymać pełny zwrot pieniędzy?
  • Co zrobić, gdy maseczki ochronne i środki do dezynfekcji bardzo podrożały?
  • Czy sklep ma prawo przyjmować wyłącznie płatności dokonywane kartą lub telefonem?
  • Czy można bezkosztowo zrezygnować z rezerwacji sali na wesele?

To tylko niektóre pytania, na które odpowiedzi można znaleźć na uruchomionej przez UOKiK stronie. Urząd zapewnia, że będzie ją uzupełniał o kolejne odpowiedzi na często pojawiające się pytania.

Już w ubiegłym tygodniu UOKiK zapowiedział, że będzie przyglądał się cenom rosnącym w związku z epidemią koronawirusa.

CZYTAJ WIĘCEJ: UOKiK przyjrzy się wzrostom cen w związku z koronawirusem. Przedsiębiorcy chcący zarobić na epidemii będą pod lupą >>>

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

szkolenie wojsko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny