Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co zrobić, gdy nie wiadomo, co robić? Białostoccy pedagodzy rozmawiali o sposobach na agresję w szkole (zdjęcia)

Agata Sawczenko
Agata Sawczenko
O tym, jak rozpoznać zachowania agresywne w szkole i jak sobie z nimi  radzić mówiono w piątek w Centrum Edukacji Nauczycieli. Na konferencję "Co zrobić, gdy nie wiadomo, co robić?" zaproszono białostockich nauczycieli i pedagogów.
O tym, jak rozpoznać zachowania agresywne w szkole i jak sobie z nimi radzić mówiono w piątek w Centrum Edukacji Nauczycieli. Na konferencję "Co zrobić, gdy nie wiadomo, co robić?" zaproszono białostockich nauczycieli i pedagogów. Wojciech Wojtkielewicz
O tym, jak rozpoznać zachowania agresywne w szkole i jak sobie z nimi radzić mówiono w piątek w Centrum Edukacji Nauczycieli. Na konferencję "Co zrobić, gdy nie wiadomo, co robić?" zaproszono białostockich nauczycieli i pedagogów.

- Konferencja to efekt zwyczajnej potrzeby. Wraz z Kuratorium Oświaty w Białymstoku robiliśmy diagnozę potrzeb nauczycieli. Okazało się, że tematyka agresji, przemocy jest obecnie jedną z najważniejszych rzeczy. Wcześniej agresja, przemoc miały prostszą formę i rozwiązania mogły być prostsze. Rozwój technologii cyfrowych, który z jednej strony dał dobrodziejstwo, z drugiej wzmocnił narzędzia stosowania przemocy wobec innych, agresji wobec innych. Cyberprzemoc wraz z rozwojem technologii również się rozrasta - mówi Ryszard Chodyniecki, dyrektor Centrum Edukacji Nauczyciel w Białymstoku. I dodaje: - O ile wcześniej zachowania agresywne dotyczyły bardziej chłopców, to te narzędzia nowoczesnej komunikacji dały dziewczętom bardzo duże możliwości.

Jako eksperci podczas konferencji wystąpili dr Jakub Kołodziejczyk i prof. Jacek Pyżalski.

Jakub Kołodziejczyk - Psycholog, doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Pracuje jako adiunkt na Uniwersytecie Jagiellońskim (Instytut Spraw Publicznych) i kieruje Niepublicznym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli „Sophia”. Jego zainteresowania naukowe związane są z kooperacją w ramach zespołów pracowniczych i współpracą międzyinstytucjonalną, psychologią w zarządzaniu, zarządzaniem edukacyjnym, profilaktyką i ewaluacją. Prowadzi zajęcia o tematyce psychologicznej dla nauczycieli, wychowawców, psychologów i pedagogów, autor i realizator warsztatów poświęconych: systemowej profilaktyce, radzeniu sobie z zachowaniami agresywnymi uczniów, tworzeniu systemów zapobiegania agresji i przemocy w szkole, dyscyplinie w klasie i wielu innych. Współautor programu profilaktyki selektywnej Program Nauki Zachowania. Autor artykułów i książek poświęconych problematyce profilaktyce, promocji zdrowia, agresji i przemocy w szkole i pracy nad dyscypliną w klasie.
Jacek Pyżalski - Profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zainteresowania badawcze związane z zagadnieniami: agresji elektronicznej, nowych mediów, komunikacji w szkole, promocji zdrowia, cyberprzemocy wśród młodzieży. Pomysłodawca, kierownik i wykonawca ponad sześćdziesięciu międzynarodowych i krajowych projektów badawczych. Autor licznych publikacji. Pedagog, mediator sadowy, trener w obszarze komunikowania i trudnych zachowań oraz ekspert w edukacji medialnej. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Członek Rady Centrum Edukacji Obywatelskiej. Specjalista Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny