Co z e-podpisem?

Redakcja
Udostępnij:
Robert: Mam ciągle ważny, niekwalifikowany podpis elektroniczny. Czy muszę wystąpić o bezpieczny e-podpis?

Na państwa pytania odpowiada Anna Krysiewicz, rzecznik prasowy ZUS: - Po znowelizowaniu ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne wydany przez ZUS certyfikat do 21 lipca tego roku będzie ważny na okres, na jaki został wydany. Certyfikat został wydany na 12 miesięcy, toteż dopiero w roku 2009 będzie pan musiał zakupić bezpieczny e-podpis. Dlatego dokumenty do ZUS mogą być przesyłane bez obaw, według dotychczasowych zasad, bowiem ważny jest certyfikat zwykły. Natomiast płatnicy, których certyfikat zwykły utracił ważność, muszą bezzwłocznie wystąpić o wydanie certyfikatu kwalifikowanego do jednego z trzech Centrów Certyfikacji, aby właściwie przesłać w sierpniu dokumenty za lipiec

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie