Co reklamują plakaty ze strzykawką i upiorną maską? Czarna kampania atakuje młodzież

td
W mediach społecznościowych i w niektórych szkołach ruszyła czarna kampania. Na razie nie wiadomo o co chodzi, ale można domyślać się co się za tym kryje.

Plakaty oraz banery wyskakujące na Facebooku łączy napis „Dozwolone tylko dla 15-latków”. Na czarnym tle plakatów pojawia się wyglądająca upiorna maska teatralna, strzykawka albo… książka.



Każdej z tych grafik towarzyszy hasło (odpowiednio): „Nie marnuj czasu na bycie…, „Niczego w życiu nie należy…. i „Każdy głupi może wiedzieć… I jest jeszcze odniesienie do strony niemarnujczasu.pl

Gdy na nią wejdziemy, znowu mrozi hasło „Nie marnuj czasu na bycie… i cyka licznik odliczający dni do nie wiadomo czego. Żeby dowiedzieć się więcej, należy zostawić maila.

Na razie śladu zamysłu takiej kampanii nie ma ani na forach antyszczepionkowców czy szczepionkowców; ośrodków związanych z walką z uzależnieniami od narkotyków czy Internetu. Także nie przyznaje się do niej kuratorium oświaty.

Nasze „podejrzenia” idą jednak właśnie w takim kierunku, bo – nawet jeśli nie ma się tych stwierdzeń w głowie – każde z zaczętych a nie skończonych cudzysłowem haseł z plakatów można łatwo rozwinąć w necie.

„Nie marnuj czasu na bycie … jest początkiem zdania „Nie marnuj czasu na bycie kimś, kim nie jesteś”. „Niczego w życiu nie należy… to fragment z „Niczego w życiu nie należy się bać, należy to tylko zrozumieć”. A „Każdy głupi może wiedzieć... to część „Każdy głupi może wiedzieć.

Nowe technologie w komunikacji. Co robić, gdy zadzwoni do nas... bot?

Sedno polega na tym, aby zrozumieć”. Są to wypowiedzi Steve’a Jobsa, Marii Skłodowskiej-Curie i Alberta Einsteina!

Kto i po co zmiksował te sentencje, żeby narobić zamętu w głowach 15-latków?

Kampanie reklamowe czy promocyjne polegające na przyciąganiu uwagi ich adresatów sztuczkami związanymi z grafiką czy tajemnicą przekazu są już dobrze znane na polskim rynku.

To tak zwane kampanie teaserowe czyli drażniące. Pierwszą akcją zaliczaną do marketingu teaserowego w Polsce była reklama piwa Lech z hasłem „Zielono mi”, ale pierwsza spektakularna tego typu kampania przeprowadzona została przez Heyah – sieć komórkowa „straszyła” czerwoną łapą i napisami w klimacie jak z horrorów w stylu „Nie wychodźcie z domu”! Rok później (w 2005) po ulicach polskich miast snuli się dziwni ludzie ze smyczami, ale bez psów: tak weszło na rynek piwo Dog in the Fog.

Newslettery? Paweł Sala zdradzi kilka tajemnic, jak sprawić, żeby ludzie je pokochali. Kolejny wykład otwarty na Politechnice Białostockiej

Natomiast z tych idących na zmyłkę może ktoś jeszcze pamięta „Pedros na prezydenta” – reklama przed wyborami w 1995 roku, gdy nikt jeszcze nie kojarzył, że ów Pedros to nie kolejny Tymiński tylko … kawa.

Do czego zamierza namawiać obecna czarna kampania skierowana do 15-latków? Czekamy na odsłonę pomysłu w lutym (sądząc po liczniku migającym na wskazanym w kampanii portalu).

Kiedy dostaniesz pieniądze za rozliczenie PIT? To zależy od Ciebie.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anonymous

Jest to reklama Liceum InfoTech. Nowego tworu od twórców Technikum o analogicznej nazwie...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3