Co 4. Polak ogląda towar w centrum handlowym, a kupuje go w internecie

RedakcjaZaktualizowano 
Takie zakupy dotyczą najczęściej m.in. obuwia, kosmetyków, sprzętu rtv-agd oraz komputerowego
Takie zakupy dotyczą najczęściej m.in. obuwia, kosmetyków, sprzętu rtv-agd oraz komputerowego SXC
Dotyczy to głównie ludzi młodych, singli, osób z wyższym wykształceniem i w dobrej sytuacji materialnej.

Najczęściej osoby oglądające produkt w centrum handlowym, ale dokonujące zakupu poza nim, chciały kupić obuwie (głównie osoby w wieku 18-29 lat) lub odzież (głównie kobiety), czyli kategorie najbardziej istotne dla centrów handlowych. Kobiety często kupowały w ten sposób również  kosmetyki / perfumy i sprzęt agd, mężczyźni sprzęt audio/rtv oraz komputerowy - wynika z badania Market Side.

Z tego badania wynika też, że głównym miejscem zakupu poza centrum handlowym były sklepy specjalistyczne zlokalizowane poza centrami handlowymi oraz internet. W sumie oglądanie produktu w centrum handlowym i sfinalizowanie go przez internet - dotyczył co jedenastego (9 proc.) dorosłego Polaka, czyli ok. 3 mln klientów centrów handlowych.

W tym przypadku chodziło głównie o zakupy sprzętu audio/rtv oraz komputerowego, rzadziej było to obuwie, kosmetyki, sprzęt agd czy artykuły dla dzieci / zabawki, a stosunkowo najrzadziej odzież. W przypadku mody ważna dla klienta jest możliwość przymierzenia produktu, tak aby upewnić się czy rozmiar i wygląd jest odpowiedni. Będzie to z pewnością silną barierą przed przeniesieniem znaczącej części zakupów do internetu. Jednak już dzisiaj dostępne są aplikacje pozwalające np. na wirtualne przymierzanie i dobór okularów na podstawie zdjęcia twarzy.

Zdecydowanie dominującym powodem zakupu poza centrum handlowym była niższa cena, czyli czynnik którego znaczenie w obecnych czasach rośnie. Zakupu asortymentu typowego dla centrów handlowych dokonywało przez internet 19 proc. Polaków. Są to najczęściej osoby młode i single, ale odsetek kupujący przez internet jest bardzo wysoki (30 proc.) również wśród osób w dobrej sytuacji materialnej oraz wykonujących wolne zawody lub pracujących na stanowiskach kierowniczych, czyli w core targecie centrów handlowych. Dodatkowo, za kilka lat single w wieku 18-29 lat założą rodziny, będą dysponować większą siłą nabywczą i mogą utrzymać w internecie znaczącą część większego już, rodzinnego koszyka zakupowego - czytamy w badaniu Market Side.

Źródło: Market Side, dlahandlu.pl

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Materiał oryginalny: Co 4. Polak ogląda towar w centrum handlowym, a kupuje go w internecie - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

.

.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3