Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa węzła intermodalnego. Są chętni na wykonanie zadaszeń wejść do pieszo-rowerowego przejścia podziemnego pod torami

OPRAC.: wal
Wejścia do tunelu mają mieć łukowe zadaszenia
Wejścia do tunelu mają mieć łukowe zadaszenia Wojciech Wojtkielewicz
6,4 miliona złotych zamierzało miasto przeznaczyć na sfinansowanie zadaszenia wejść do pieszo-rowerowego tunelu pod torami na stacji PKP Białystok. Powstaje w ramach budowy węzła intermodalnego i ma zastąpić zamykaną od 20 kwietnia niebieska kładkę

Tym razem miastu się poszczędziło. W odróżnieniu od przetargów na budowę kładki nad Białą i remontu łazienek w przedszkolu samorządowym nr 14, gdzie najtańsze oferty znacząco odbiegały od szacunków urzędników, w przypadku przetargu na zadaszenie wejść do tunelu pieszo-rowerowego część propozycji spełnia oczekiwania finansowe magistratu.

- Na sfinansowanie zamówienia zamawiający zamierza przeznaczyć 6,4 miliona złotych - poinformowała w czwartek [13.04.2023] Marzena Dubowska, szefowa Zarządu Dróg Miejskich, krótko po upływie terminu na składanie ofert.

Po ich otwarciu okazało się, że o kontrakt walczą cztery firmy. Oferty dwóch z nich mieszczą się w oczekiwaniach miasta. Najtańszą złożyła firma z Częstochowy. Zaproponowała wykonanie zadaszeń za 5,23 mln złotych. O niecałe 500 tys. zł więcej chce przedsiębiorstwo z Mazańcowic.

Kolejne dwie oferty znacząco rozmijają się z oczekiwaniami urzędników. Firma z Pruszkowa zaoferowała podjęcie się zadania za 7,76 mln zł, a o 1,5 mln zł więcej chce białostocko-warszawskie konsorcjum.

Teraz urzędnicy będą analizować oferty pod względem formalno-prawnym.

W ramach zadania należy wykonać:

  • zadaszenie nr 1 przy wyjściu w stronę ul. Św. Rocha o długości 46,85 m i szerokości po obrysie zewnętrznym 6,73 m,
  • zadaszenie nr 2 przy wyjściu w stronę ul. Bohaterów Monte Cassino (centrum przesiadkowe)
  • o długości 48,60 m i szerokości po obrysie zewnętrznym 6,73 m,
  • zadaszenie nr 3 przy wyjściu w stronę ul. Zwycięstwa o długości 59,10 m i zmiennej szerokości po obrysie zewnętrznym 6,73 m – 8,73 m.

- Co ważne, zadaszenia będą realizowane w trakcie budowy bezkolizyjnego przejścia podziemnego dla pieszych i rowerzystów pod torami kolejowymi - czytamy w zamówieniu.

Obejmuje ono wykonanie zadaszeń przejścia podziemnego pieszo–rowerowego pod torami kolejowymi w formie łukowatych ram stalowych pokrytych szkłem bezpiecznym wraz z dostawą i wbudowaniem konstrukcji stalowej.

To jeden z filarów budowy białostockiego węzła intermodalnego. Obejmuje on przebudowę układu drogowego ulic:

  • Bohaterów Monte Cassino,
  • Łomżyńskiej ze skrzyżowaniem z ul. M. Kopernika i ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego,
  • Św. Rocha;
  • budowę centrum przesiadkowego;
  • budowę przejścia pieszo-rowerowego podziemnego pod torami PKP.

Budowany tunel pod torami ma zastąpić przeprawę przez kładkę od ul. św. Rocha. Zostanie ona zamknięta 20 kwietnia. Już zostały ustawione tablice informujące o zmianie organizacji ruchu przez tory. Nowy tunel ma być gotowy za kilkanaście miesięcy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny