Spis treści
Zmiany na stacji PKP Białystok
Trzy nowe windy są dostępne z tunelu miejskiego, łączącego ulice św. Rocha oraz Kolejową, i zapewniają łatwy dostęp do czynnych peronów nr 1, 2 i 4. Do dyspozycji podróżnych pozostają też schody. Ostatnia winda z przejścia miejskiego zostanie uruchomiona wraz z przekazaniem do eksploatacji peronu nr 3.
Zmiany w organizacji ruchu na stacji oznaczają likwidację tymczasowego przejścia w poziomie szyn prowadzącego do peronu nr 2.
[/b]Wszystkich podróżnych prosimy o poruszanie się tunelem, a następnie schodami lub windami - apeluje Tomasz Łotowski z biura prasowego PKP PLK.[/b]
Stacja PKP Białystok. Koniec przebudowy w drugiej połowie września
W ramach prowadzonej inwestycji na stacji w stolicy Podlasia pojawiają się kolejne udogodnienia. Widoczną zmianą są wywieszone w ostatnim czasie monitory – to element systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Trwają testy, a po jego uruchomieniu podróżni na peronach będą mieli dostęp do aktualnych informacji o ruchu pociągów. Obecnie korzystają już z innych nowości, które przyniosła Rail Baltica. Przed deszczem i letnim słońcem chroni zadaszenie peronów, a pociągi odjeżdżają między innymi z nowego toru nr 6 przy peronie 1.
Uruchomienie stacji Białystok w pełnym zakresie planowane jest na drugą połowę września. Wówczas w całości dostępne będą wszystkie cztery perony oraz tunel prowadzący z budynku dworca. Prace są na ukończeniu, wykonawca zainstalował między innymi mechanizmy schodów ruchomych.
- Zaawansowane są też roboty w Łapach, ich zakończenie także planowane jest na wrzesień - informuje Tomasz Łotowski.
Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość prac to prawie 3,4 mld zł.
Projekt współfinansowany ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”.