BSM odmówiła uwłaszczenia. Lokator pozwał spółdzielnię.

fot. Archiwum
Jan Paszkiewicz od kilku lat walczy w sądzie z Białostocką Spółdzielnią Mieszkaniową. Najpierw sądził się o podzielniki ciepła, teraz złożył pozew o uwłaszczenie.
Jan Paszkiewicz od kilku lat walczy w sądzie z Białostocką Spółdzielnią Mieszkaniową. Najpierw sądził się o podzielniki ciepła, teraz złożył pozew o uwłaszczenie. Fot. Archiwum
Myślą, że wolno im wszystko. Ale ja mam dowody i sprawiedliwości będę dochodził w sądzie - mówi Jan Paszkiewicz.

Właśnie złożył pozew przeciwko Białostockiej Spółdzielni Mieszkaniowej, która nie zgodziła się go uwłaszczyć, bo mieszkanie jest zadłużone. Ale o sam dług także toczy się odrębny proces.

- Z moich wyliczeń wynika, że nie mam długu, a 28 groszy nadpłaty - mówi Jan Paszkiewicz, mieszkaniec bloku przy ulicy Ciepłej w Białymstoku. - A spółdzielnia wyliczyła mi, że to ja mam im dopłacić. I dlatego odrzucili mój wniosek. Ale ja nie dam się tak wykorzystywać.

Chodzi o zaległe opłaty za ogrzewanie. Toczy się o nie odrębny proces. Właśnie ze względu na ten dług spółdzielnia nie chce uwłaszczyć mieszkania pana Jana.

- Sami nie wiedzą ile mam im zapłacić - mówi Jan Paszkiewicz. - Na początku było ponad pięć tysięcy złotych, a teraz niecałe cztery.

Jeszcze w tamtym roku złożył wniosek o zmianę tytułu własności lokalu. Zamiast spółdzielczo-własnościowego chce mieść prawo odrębnej własności. Jednak Białostocka Spółdzielnia Mieszkaniowa, do której należy blok przy Ciepłej, wniosek odrzuciła. Bo jeśli zgodziłaby się na takie warunki, za zadłużenie pana Jana Paszkiewicza musieliby zapłacić inni mieszkańcy.

- Z naszej strony sprawa jest prosta. Nie możemy uwłaszczyć nikogo, kto zalega z opłatami. Tak wynika z ustawy - mówi Stanisław Hołubowski, prezes Białostockiej Spółdzielni Mieszkaniowej. - Uwłaszczymy go, jak spłaci dług.

Ale lokator o żadnych zwrotach opłat nie chce słyszeć. Dodatkowo właśnie o te pieniądze sądzi się od kilku lat ze spółdzielnią.

Zaczęło się od tego, że jedenaście lat temu zlikwidował podzielniki ciepła, bo jego zdaniem nie są wiarygodne. Wtedy spółdzielnia naliczyła ryczałt, ale według lokatora, zbyt wysoki. Postanowił więc płacić tylko połowę kwoty. Za to spółdzielnia pozwała go do sądu.

Pierwszą sprawę przegrał, ale nie zamierza składać broni. Już złożył odwołanie. Liczy, że sąd apelacyjny będzie po jego stronie. - Nie odpuszczę - zapewnia pan Jan.

W sprawie uwłaszczenia też nie chce się poddać. Złożył już do sądu pozew. Jeszcze w marcu ma się odbyć pierwsza rozprawa.

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
J
CYTAT(gość @ 5.03.2010, 21:42:48)
Nie dziwie się facetowi,bo rozliczenia ogzewania w spółdzielniach odbywaja sie w sposób nie do pojęcia .Orientacyjny okres grzewcz połowa wrześniaa do połowy kwietnia natepnego roku. Odczyty - koniec czerwca i od razu zawieszenie wskazników wyparkowych na następny sezon.Wskażniki paruja przez 6 miesięcy bez ogrzewania.Rozliczenie sm sporzadzi w grudniu.Miałem taka sytuację,że najwieksze zuzycie było na kaloryferze,który nie był wogóle właczo, a na wszystkich kaloryferach wskażniki zużycia przed rozpoczęciem ogrzewania maja juz po kilka mm wyparowane.Podobne cuda dzieja się z rozliczeniami wody /najwięcej dopłacaliśmy kiedy nie było nas przez półtora miesiaca/.I co zrobic w takiej sytuacji ,kiedy na samą myśl o kontakcie z wiceprezesem ds zasobów to.Raścisławem dostaje sie odruchów wymiotnych?! Zaciska zęby,klnie ale płaci!Panie Boże dodaj sił spółdzielcom,żeby się zjednoczyli i zrobili porzadek w tej karykaturze spółdzielczości!!!

Krytukujesz urządzenia które mierzą ogrzewanie, a nie spóldzielnie. Ja mam podzielniki elektroniczne w spółdzielni i nie narzekam.
J
Jan
CYTAT(Gość @ 5.03.2010, 17:18:53)
Na spółdzielnię ślepo się nie jedzie. Spółdzielnie mieszkaniowe są to korporacje oszukańcze i złodziejskie. Dorwie się jeden z drugim do koryta i myśli, że będzie rządził spółdzielcami, a swoimi gaciami i to śmierdzącymi. W każdej spółdzielni gości patologia, większa czy mniejsza i to nie da się ukryć bo tak jest niestety. Ten kto się obstaje za zarządzającymi spółdzielniami jest taki sam pusty łeb. Wstyd!


Obrażasz swoją wypowiedzią innych ludzi, co dowodzi że jesteś prostą i niewychowaną osobą. A co do treści to się mylisz, a dlaczego - to masz wyjaśnione paradoksalnie w wiadomości na którą odpowiadasz. Wstyd i współczucie.
~gosc~

przepisy sie zmienily i teraz mozna uwlaszczyc mieszkanie zadluzone wiec spoldzielnia moze w pompke pocalowac
czas najwyzszy zrobic porzadek z tymi sk***cami ze spoldzielni!

m
miki
CYTAT(GOŚĆ @ 6.03.2010, 22:44:03)
POPIERAM!


Popieram i pognać tych gnoi ze spółdzielni.
G
GOŚĆ
CYTAT(gość @ 5.03.2010, 20:42:48)
Nie dziwie się facetowi,bo rozliczenia ogzewania w spółdzielniach odbywaja sie w sposób nie do pojęcia .Orientacyjny okres grzewcz połowa wrześniaa do połowy kwietnia natepnego roku. Odczyty - koniec czerwca i od razu zawieszenie wskazników wyparkowych na następny sezon.Wskażniki paruja przez 6 miesięcy bez ogrzewania.Rozliczenie sm sporzadzi w grudniu.Miałem taka sytuację,że najwieksze zuzycie było na kaloryferze,który nie był wogóle właczo, a na wszystkich kaloryferach wskażniki zużycia przed rozpoczęciem ogrzewania maja juz po kilka mm wyparowane.Podobne cuda dzieja się z rozliczeniami wody /najwięcej dopłacaliśmy kiedy nie było nas przez półtora miesiaca/.I co zrobic w takiej sytuacji ,kiedy na samą myśl o kontakcie z wiceprezesem ds zasobów to.Raścisławem dostaje sie odruchów wymiotnych?! Zaciska zęby,klnie ale płaci!Panie Boże dodaj sił spółdzielcom,żeby się zjednoczyli i zrobili porzadek w tej karykaturze spółdzielczości!!!


POPIERAM!
g
gość
CYTAT(Gość @ 5.03.2010, 16:18:53)
Na spółdzielnię ślepo się nie jedzie. Spółdzielnie mieszkaniowe są to korporacje oszukańcze i złodziejskie. Dorwie się jeden z drugim do koryta i myśli, że będzie rządził spółdzielcami, a swoimi gaciami i to śmierdzącymi. W każdej spółdzielni gości patologia, większa czy mniejsza i to nie da się ukryć bo tak jest niestety. Ten kto się obstaje za zarządzającymi spółdzielniami jest taki sam pusty łeb. Wstyd!

Nie dziwie się facetowi,bo rozliczenia ogzewania w spółdzielniach odbywaja sie w sposób nie do pojęcia .Orientacyjny okres grzewcz połowa wrześniaa do połowy kwietnia natepnego roku. Odczyty - koniec czerwca i od razu zawieszenie wskazników wyparkowych na następny sezon.Wskażniki paruja przez 6 miesięcy bez ogrzewania.Rozliczenie sm sporzadzi w grudniu.Miałem taka sytuację,że najwieksze zuzycie było na kaloryferze,który nie był wogóle właczo, a na wszystkich kaloryferach wskażniki zużycia przed rozpoczęciem ogrzewania maja juz po kilka mm wyparowane.Podobne cuda dzieja się z rozliczeniami wody /najwięcej dopłacaliśmy kiedy nie było nas przez półtora miesiaca/.I co zrobic w takiej sytuacji ,kiedy na samą myśl o kontakcie z wiceprezesem ds zasobów to.Raścisławem dostaje sie odruchów wymiotnych?! Zaciska zęby,klnie ale płaci!Panie Boże dodaj sił spółdzielcom,żeby się zjednoczyli i zrobili porzadek w tej karykaturze spółdzielczości!!!
G
Gość
CYTAT(~mieszkaniec~ @ 5.03.2010, 00:17:58)
Paranoja. Ludziom się wydaje że jeśli spóldzielnia to już można robić co się chce, bez jakichkolwiek zasad. Złamał prawo - musi zapłacić. A propos do przedmówców którzy również ślepo jadą na spóldzielnię - to nie jest w interesie zarządu spóldzielni, im to powisa, to jest w interesie innych członków spóldzielni, którzy musieliby zapłacić za nieuczciwego lokatora. Zarząd staje w obronie interesu pozostałych mieszkańców - zgodnie z logiką i z prawem. Ale niektóre panie typu "pani Jadzia" tego nigdy nie zrozumieją niestety...


Na spółdzielnię ślepo się nie jedzie. Spółdzielnie mieszkaniowe są to korporacje oszukańcze i złodziejskie. Dorwie się jeden z drugim do koryta i myśli, że będzie rządził spółdzielcami, a swoimi gaciami i to śmierdzącymi. W każdej spółdzielni gości patologia, większa czy mniejsza i to nie da się ukryć bo tak jest niestety. Ten kto się obstaje za zarządzającymi spółdzielniami jest taki sam pusty łeb. Wstyd!
y
yt

Przegra z kretesem.

d
dada

ten to dobry agent

i
io

Kupiłby sobie domek pod lasem i tam robił co chciał.

~mieszkaniec~

Paranoja. Ludziom się wydaje że jeśli spóldzielnia to już można robić co się chce, bez jakichkolwiek zasad. Złamał prawo - musi zapłacić. A propos do przedmówców którzy również ślepo jadą na spóldzielnię - to nie jest w interesie zarządu spóldzielni, im to powisa, to jest w interesie innych członków spóldzielni, którzy musieliby zapłacić za nieuczciwego lokatora. Zarząd staje w obronie interesu pozostałych mieszkańców - zgodnie z logiką i z prawem. Ale niektóre panie typu "pani Jadzia" tego nigdy nie zrozumieją niestety...

G
Gość

Czy ciężko zrozumieć ? zdemontował -sam podzielniki - na które wcześniej wyraził zgodę ,liczy jak chce i "płaci" ile chce , przegrał w sądzie ,co jest naturalne i "drze koty " dalej .przegra w Apelacyjnym jak 2x2 . co tu rozumieć ? spółdzielnia powinna go wywalić na zbita mordę ,a mieszkanie zlicytować .

n
nfo
CYTAT(Gość @ 4.03.2010, 22:00:02)
Dla mnie "bomba" - do klatki i za opłata obwozić po Polsce ,pokazując ,że " o takie" walczyli... Ale jak "dzierżyńskie"- pezetpierd-lsd wróci do koryta ,to wszystko możliwe .


Nie pisz głupot.
To dobry przykład że szary człowiek nadal nie ma żadnych szans z byle spóldzieknią, a co dopiero jak przyjdzie sądzić się z jakimś operatorem za 1mln za rzekomo wykonane połączenia czy też z Zakładem Energetycznym, Gazownią.
Wszyscy mogą nas skubać dosłownie bezkarnie,
a zobaczcie że są nawet ludzie którzy walczącego o swoje i nasze zarazem uważają za komunistę
Gdzie ci ludzie się wychowali?
G
Gość

Dla mnie "bomba" - do klatki i za opłata obwozić po Polsce ,pokazując ,że " o takie" walczyli... Ale jak "dzierżyńskie"- pezetpierd-lsd wróci do koryta ,to wszystko możliwe .

m
mirka

Oby ten Pan rzeczywiście otrzymał sprawiedliwość od sądu, a nie wyrok korzystny dla zarządu spółdzielni. Ostatnio sądy działają wbrew prawu, w sumie nie muszą jego znać, sami stosują go jak chcą. Straszne to ohydne.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3