Planiści przygotowali dwa warianty nowej trasy - w wykopie oraz na estakadzie na odcinku od kieleckiego zalewu aż do ulicy Świętokrzyskiej.
Wariant pierwszy - wykop
Odcinek trasy ekspresowej o długości 5 kilometrów, na którym zaprojektowano węzły Hubalczyków, Zagnańska oraz węzeł Kielce (to obecnie przebudowywane skrzyżowanie koło galerii "Echo"). Na całym odcinku trasy ruch lokalny wydzielony jest z trasy ekspresowej. Przewiduje się budowę 23 obiektów inżynierskich oraz wykopu w murach oporowych o długości jednego kilometra. Drogi lokalne rozprowadzające ruch z "ekspresówki" mają mieć długość 7,5 kilometra, zaplanowano budowę lub przebudowę dróg poprzecznych o łącznej długości 10 kilometrów. Projekt zakłada budowę zabezpieczeń akustycznych oraz przebudowę wiaduktów kolejowych nad ulicą Łódzką.
Wariant drugi - estakada
Odcinek trasy ekspresowej o długości 5 kilometrów, na którym zaplanowano duży węzeł zintegrowany Olszewskiego - Zagnańska oraz węzeł Kielce (ten sam, co w poprzednim wariancie). Tutaj także wydzielony jest ruch lokalny poprzez budowę jezdni rozprowadzających o długości 5,5 kilometra. Wariant przewiduje budowę 21 obiektów inżynierskich w tym estakady o długości 830 metrów od zalewu do ulicy Warszawskiej. Przewidziano budowę ekranów akustycznych oraz wiaduktów kolejowych.
We wtorek odbyły się społeczne konsultacje z mieszkańcami, którzy mogli wyrazić swoje opinie na temat proponowanych rozwiązań komunikacyjnych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?