Torebki Louis Vuitton znajdują się na szczycie rankingu, a wartość tej marki oceniono na 24,3 mld USD (wzrost o 23 procent). Na kolejnym miejscu uplasowała się marka Hermès – 11,9 mld USD (41 procent) (bizuteria, zegarki, skóra), dalej Gucci – 7,4 mld USD (-2 procent) oraz Channel – 6,8 mld USD (23 procent).
Mimo rezygnacji z wydatków na kosztowne dobra konsumpcyjne i usługi z pobudek etycznych, w Ameryce Północnej i Europie, nowe pokolenia nabywców chętnie dokonywały luksusowych zakupów, co pozwoliło wielu markom na podniesienie cen.
Wyniki badania dotyczące rankingu marek luksusowych
- Media cyfrowe umożliwiły markom szerszą obecność i interaktywny udział w życiu konsumentów
Było to mozliwe między innymi dzięki sprzedaży oraz kampaniom marketingowym w internecie prowadzonym przez wiele marek luksusowych.
Na przykład, marka Louis Vuitton transmitowała swój pokaz mody w Londynie za pośrednictwem YouTube, natomiast Burberry z powodzeniem odmłodziła swoją 155-letnią brytyjską tradycję, wysyłając do klientów spersonalizowane SMS-y i zachęcając w ten sposób, aby wybrali się do sklepów i obejrzeli londyński pokaz mody.
- Na znaczeniu zaczęła zyskiwać jakość produktu
- Ważna jest też tradycja marki
Firmy, które przez lata były liderami w zakresie designu i dopasowywania wyrobów do indywidualnych gustów, mają obecnie nowe możliwości wykorzystywania reklamy i pokazów w sklepach.
* Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany jest na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, istnieje już piąty rok.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?