Bolcie - Niemirów. Podlaska trasa dla miłośników rowerów

Marta Gawina [email protected]
300 milionów złotych - tyle kosztuje projekt budowy ścieżek rowerowych w Polsce Wschodniej.
300 milionów złotych - tyle kosztuje projekt budowy ścieżek rowerowych w Polsce Wschodniej. Archiwum
Udostępnij:
Rowerem będzie można przejechać przez pięć województw Polski Wschodniej. Wiosną ruszą prace budowlane i kampania promocyjna. Pod koniec przyszłego roku trasa ma być gotowa.

Trasy będą prowadzić przez piękne tereny, w tym parki, tereny chronione. Pokażą kulturę i specyfikę naszych województw. Łącznie mamy do zrealizowania około dwóch tysięcy kilometrów ścieżek, z czego blisko 600 w naszym regionie. Będzie to bardzo dobry produkt turystyczny - nie ma wątpliwości podlaska wicemarszałek Anna Naszkiewicz.

Prace budowlane w naszym regionie rozpoczną się wiosną przyszłego roku. Urząd marszałkowski już rozstrzygnął przetargi dotyczące ścieżek na terenie powiatów hajnowskiego i siemiatyckiego, łomżyńskiego, Łomży i powiatu zambrowskiego.

- Do końca grudnia czekamy na oferty dotyczące prac w powiatach: augustowskim sejneńskim, monieckim, białostockim i w Białymstoku - wylicza Roman Łoziński z urzędu marszałkowskiego. Przypomina, że podlaska trasa będzie rozpoczynać się w miejscowości Bolcie (granica z warmińsko-mazurskim), a kończyć w Niemirowie (gmina Mielnik). Rowerzyści pojadą typowymi trasami dla jednośladów (w sumie ok. 139 kilometrów), drogami leśnymi czy gminnymi. Wzdłuż ścieżek powstanie 66 miejsc obsługi rowerzystów. Będą tu m.in. wiaty, ławki czy stoliki. - W ramach inwestycji wybudujemy też siedem kładek dla rowerzystów - dodaje Roman Łoziński.

Równocześnie z pracami budowlanymi rozpocznie się wielka kampania promocyjna rowerowego projektu, który łączy pięć województw: podlaskie, podkarpackie, lubelskie, warmińsko-mazurskie i świętokrzyskie i ma 2 tys. kilometrów. O szlaku Green Velo ma być głośno w Polsce, ale też w Berlinie czy Mediolanie. - Chcemy wypromować szlak także wśród turystów zagranicznych - podkreśla Jarosław Panek, rzecznik projektu. Spoty będą pokazywane w mediach i internecie od kwietnia.

Jak obliczyli specjaliści, przejechanie trasy od Elbląga do Kielc może zająć od trzech tygodni do 40 dni. Ale wschodni szlak ma być też miejscem do rodzinnych wycieczek, gdzie pokonuje się tylko fragment trasy. Dlatego będą też promowane poszczególne krainy rowerowe. W naszym regionie są cztery. To Suwalszczyzna i Pojezierze Augustowskie, Dolina Biebrzy i Narwi, Puszcza Knyszyńska i Białowieska oraz Dolina Bugu.

Cała trasa ma być gotowa pod koniec 2015 roku.

Czytaj e-wydanie »

Oferty pracy z Twojego regionu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 20.12.2014 o 08:30, jasio napisał:

Czy ze ścieżek rowerowych będą mogli korzystac piesi w terenie niezabudowanym ? Czy będą w d.c. zmuszani do poruszania się jezdnią tam gdzie nie ma chodników .

Kiedy otrzymamy odpowiedż ??
g
gość

Wszystko fajnie, ale jest jedno ale, na niektóre trasy trzeba czymś ten rower dowieść, a można jedynie samochodem lub pociągiem, a tych drugich jest u nas jak na lekarstwo, a i te mogą zlikwidować, autobusem niestety nie ma możliwości przewieść roweru. Pozostają więc rowerzystom podmiejskie wycieczki lub długie wyprawy rowerowe. 

r
rower

Jakś kpina. Popierwsze wszystko qw trakcie planu. Po drugie plany nna istniejących już szlakach.

Kasa wydana wirtualnie ?

J
Janek

No i po co tyle krzyku o s19

A
Adam

Jak ktoś chce obejrzeć trasę to niech zajrzy na Greenvelo.pl

G
Gość

Podejście do dróg dla rowerów w Polsce doskonale obrazuje zdjęcie w artykule - słup na środku pasa ale kilometrami można się pochwalić i wszystko OK. To samo w przypadku tego projektu, większość z tych 300 kilometrów to będą dodatkowe tabliczki na już istniejących szlakach. Dobrze że będzie ale przy odrobinie dobrej woli dało by się taniej i lepiej. 

a
abonent

Jest problem z narysowaniem bo nasi umieją rysować tylko linie proste- wykresy a ścieżka jest kręta i jak narysować.

j
jasio
Czy ze ścieżek rowerowych będą mogli korzystac piesi w terenie niezabudowanym ? Czy będą w d.c. zmuszani do poruszania się jezdnią tam gdzie nie ma chodników .
G
Gość

Jakąś mapę ,nawet odręcznie narysowaną .można by udostępnić ,takie trudne z myśleniem ??

Przejdź na stronę główną Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie