Bogaci Polacy przyciągają zagraniczne luksusowe kosmetyki, odzież i zegarki

Redakcja
Dynamiczny wzrost liczby bogatych i zamożnych Polaków przyciąga do Polski zagraniczne marki luksusowe, zwiększając tym samym konkurencję na rynku i stawiając nowe wyzwania przed polskimi producentami.
Dynamiczny wzrost liczby bogatych i zamożnych Polaków przyciąga do Polski zagraniczne marki luksusowe, zwiększając tym samym konkurencję na rynku i stawiając nowe wyzwania przed polskimi producentami. SXC
Eksperci z Ernst & Young przewidują, że rynek dóbr luksusowych do końca 2014 roku będzie rósł w tempie od 6 do 7 proc. rocznie.

Jak pisze portal dlahandlu.pl, w 2014 roku będzie on wart około 225 mld Euro. Co ciekawe, sprzedaż produktów luksusowych nadal rośnie w Europie.
W drugiej edycji raportu eksperci Ernst & Young przeanalizowali dane finansowe 21 najważniejszych spółek produkujących kosmetyki i ekskluzywną odzież, biżuterię, zegarki, perfumy, galanterię skórzaną etc.

W raporcie uwzględniono dane udostępnione przez: LVMH, Richemont, Swatch, HermRalph Lauren, Tiffany, Burberry, Hugo Boss, Tod's, Prada, Ferragamo, L'Oréal, PPR, Estée Lauder, Beiersdorf, Shiseido, L'Occitane, Natura oraz 2 firmy blisko związane z sektorem dóbr luksusowych: Luxottica i Safilo.

Co ciekawe, jak zauważa dlahandlu.pl, sprzedaż produktów luksusowych i kosmetyków bardzo dynamicznie (o 10 proc. w roku 2011) rośnie w przeżywającej kłopoty gospodarcze Europie. Stary Kontynent nadal jest największym rynkiem zbytu dla firm produkujących ekskluzywne produkty z 36 proc.  udziałem w rynku światowym.

- Europa pomimo spowolnienia gospodarczego wciąż jest jednym z najbogatszych rejonów świata, stąd jej dominujący udział w globalnym rynku dóbr luksusowych. Ponadto dobre wyniki sprzedaży w ostatnich latach to w dużej mierze efekt eksportu. Potwierdza to przypadek Hiszpanii, w której sprzedaż dóbr luksusowych wzrosła w ubiegłym roku o ź i wynikała głównie ze wzrostu zakupów robionych przez zagranicznych turystów, przede wszystkim z Azji - mówi portalowi dlahandlu.pl Marek Rozkrut, główny ekonomista Ernst & Young.

Dynamiczny wzrost liczby bogatych i zamożnych Polaków przyciąga do Polski zagraniczne marki luksusowe, zwiększając tym samym konkurencję na rynku i stawiając nowe wyzwania przed polskimi producentami - pisze portal dlahandlu.

Źródło: dlahandlu.pl, Ernst & Young

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie