BKM. Kursuje przepełniona jedenastka

Julita Januszkiewicz [email protected]
W środę po naszej rozmowie z dyrektorem Bogusławem Prokopem po godz. 15 BKM udostępniła pasażerom przegubową jedenastkę
W środę po naszej rozmowie z dyrektorem Bogusławem Prokopem po godz. 15 BKM udostępniła pasażerom przegubową jedenastkę Andrzej Zgiet
Udostępnij:
Po godz. 15 kursuje krótka jedenastka. Ludzie się skarżą.- Skąd mam zabrać autobus przegubowy - pyta Bogusław Prokop z BKM.

Problemy pasażerów zaczęły się w październiku, kiedy na uczelnie wrócili studenci. 11 bowiem zatrzymuje się m.in. w pobliżu politechniki.

- I na takiej trasie zamiast długich autobusów kursują krótkie - napisała do nas pani Anna.

Kobieta od dwóch lat do pracy i z powrotem dojeżdża jedenastką. Po południu wsiada na przystanku przy ul. Składowej, z reguły o godz. 15.35.

- Jedenastka jest wtedy przepełniona. Dzieje się tak, bo autobus na trasie mija między innymi uczelnie oraz dworzec PKP. A właśnie tam dosiada się najwięcej ludzi - zwraca uwagę nasza Czytelniczka.

Napisała do magistratu. Poprosiła o dłuższy autobus. - Pierwszy raz maila do urzędu wysłałam 15 października. Opisałam sprawę, poprosiłam o zmianę tego konkretnego kursu. Ale żadnej odpowiedzi nie dostałam - opowiada pani Anna.

Zadzwoniła więc do magistratu i usłyszała, że na odpowiedź musi czekać 30 dni. - Niestety, mimo upływu tego czasu, urzędnicy nadal nie odpisywali na mojego maila - denerwuje się pani Anna.
Dlatego o pomoc zwróciła się do nas. A my do dyrektora Bogusława Prokopa.

- Dawno nie pisaliście o komunikacji. Nie będziecie układali poszczególnych rozkładów. No zlitujcie się - usłyszeliśmy. Dyrektor zaraz znalazł też przyczynę: - Gdy na Pogodną sprowadził się urząd pracy, pojawiły się kłopoty. Teraz wszyscy wychodzą na przystanek - mówił.

I przyznaje, że problem doskonale zna, ale dotąd nic nie zrobił, by go rozwiązać. - Pracuję nad tym. Trzeba się zastanowić, skąd teraz zabrać autobus przegubowy i komu nie jest on potrzebny - tłumaczył Bogusław Prokop.

Rozwiązanie najwyraźniej okazało się banalnie proste, bo w środę po godz. 15 pasażerowie mieli wreszcie do dyspozycji autobus przegubowy.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 53

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

C
Czytelniczka
W dniu 22.11.2014 o 20:19, gość napisał:

Po to żeby dowiedzieć się czy autobus jedzie przepełniony czy pusty, wystarczy że kierowca spojrzy w lusterko. Czy kierowcy są na tyle tępi że nie potrafią tego ocenić i podać dla osób odpowiedzialnych takich informacji?

Zważywszy na to, jak się często zachowują, zaczynam podejrzewać, że tak.

g
gość

Klikanie pozwalało prowadzic statystyki obłożenia poszczególnych tras, odcinków. Docelowo można by było dodac nowe trasy bezpośrednie. No i było widac kto płaci a kto okrada na gapę.

Po to żeby dowiedzieć się czy autobus jedzie przepełniony czy pusty, wystarczy że kierowca spojrzy w lusterko. Czy kierowcy są na tyle tępi że nie potrafią tego ocenić i podać dla osób odpowiedzialnych takich informacji?

G
Gość
W dniu 22.11.2014 o 12:21, pit napisał:

A jak ludzie całą trasę jadą stojąc w przejściu, opierając się w drzwiach i utrudniają wejście-wyjście z wózkiem, podczas gdy autobus jest pusty, to te fotokomórki prawdy nie zliczają nad drzwiami przecież. Klikanie pozwalało prowadzic statystyki obłożenia poszczególnych tras, odcinków. Docelowo można by było dodac nowe trasy bezpośrednie. No i było widac kto płaci a kto okrada na gapę.

To w sobote ludzie prokopa mają dyżur na forum ?

p
pit
W dniu 20.11.2014 o 11:24, Gość napisał:

Nad drzwiami są fotokomórki do zliczania potoków pasażerskich. Przy odrobinie dobrej woli możnaby skorzystać z tego źródła wiedzy. Tylko po co się trudzić?

A jak ludzie całą trasę jadą stojąc w przejściu, opierając się w drzwiach i utrudniają wejście-wyjście z wózkiem, podczas gdy autobus jest pusty, to te fotokomórki prawdy nie zliczają nad drzwiami przecież.

 

Klikanie pozwalało prowadzic statystyki obłożenia poszczególnych tras, odcinków. Docelowo można by było dodac nowe trasy bezpośrednie. No i było widac kto płaci a kto okrada na gapę.

P
Pan Grzegorz

myślę że jakby grupa osób poszła do BKM z Bejsbolami z zrobiła tam porządną rozwałkę po urzędniczych głowach to by wtedy naprawdę zaczeli mysleć że komunikacja miejska jest dla ludzi a nie dla urzędasów.

C
Czytelniczka
W dniu 20.11.2014 o 11:18, Pasażer 11-tki napisał:

zupełnie nie rozumiem problemu, przecież wszyscy krytykowali "klikanie" przy wsiadaniu i wysiadaniu- to ono pozwalało na kontrolę ilości pasażerów- więc teraz na jakiej podstawie p. dyrektor ma wiedzieć ile osób jeździ ? może nowa, PiS-owska władza zatrudni pana liczącego osoby?- przecież deklarowała tworzenie nowych miejsc pracy- praca spokojna, nie kurzy się..dla zięcia jak znalazł...  

A na takiej podstawie, że to debilne klikanie trwało kilka lat.

I wystarczy odrobina umiejętności, żeby przeanalizować uzyskane dane.

G
Gość

Prawda jest taka, że autobusów wcale nie brakuje. (brakuje owszem, ale krótkich) Jestem pracownikiem jednej ze spólek przewozowych np. KPK, KZK itp. O 7 rano na zajezni jest jeden autobus krótki i 25 przegubowych. Więc autobusy są, ale dla BKM szkoda kasy na przegubowe kursy lub żeby było ich więcej. Więc  wyouszczamy tylko takie autobusy i takie kursy za jakie BKM płaci.

g
gość 5

A może Pan Dyrektor ustosunkowałby się do argumentów przytaczanych kilka lat temu, gdy wprowadzono "klikanie" biletami w autobusach. Jednym z nich była poprawa warunków jazdy pasażerów, po ocenie ich ilości w określonych godzinach, na określonych trasach. Takie m.in. miały być wyciągnięte wnioski. Czyli klikanie było tylko po to, aby w głupio-mądry sposób choć trochę uzasadnić coś na co zostały bezmyślnie wywalone grube pieniądze.

g
gość

Ciekawe kiedy do dyskusji dołączy @Szfagier Kierowcy.

g
gość

Na rozkładach jazdy jest oznaczone o której godzinie jedzie autobus niskopodłogowy, może powinno się również oznaczać autobus przegubowy, będą wówczas ludzie wychodzić na ten większy, a tak wszyscy się pchają jak akurat jedzie ten mały, a później narzekają.

G
Gość

Jak zmniejszyli ilość kursów to są takie skutki .

A autobusy jak jeżdziły stadami to dalej jeżdżą  . :)

 

k
kasia
W dniu 20.11.2014 o 16:38, Janusz napisał:

Widzieliście 20 przy Technikum Elektrycznym ?

Dokładnie tak. Cały dzień jest krótka.

G
Gość

taka wladza i tak nas szanuja .. jestesmy potrzebni imtylko po to aby nabic im kabzy ... dosc cwaniactwa Truskawy ... przred wyborami wszystko mozna bylo zrobic a po to ma nas w d...

J
Janusz

Widzieliście 20 przy Technikum Elektrycznym ?

G
Gość
W dniu 20.11.2014 o 12:02, znawca napisał:

Widzę że wypowiadają się sami obeznani w temacie. Autobus który jedzie pusty o 5 rano czy o 21 to ten sam który jeździ o 15-16. Nie jest tak, że autobus przegubowy wyjeżdza tylko na wieczór, on wyjeżdza o 4, jeździ cały dzień i zjeżdża o 23( niektóre po popołudniowym szczycie). Problem tkwi w tym, że rozkłady są tak poucinane, że na większości linii potrzebne są przeguby w szczycie. A tych najzwyczajniej brakuje, bo pokasowano stare many, a nowych solarek jest za mało.

 

to też trafna uwaga

lepiej mieć krótki autobus co 5 minut niż przegubowy co 10-15

Przejdź na stronę główną Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie