BKM. Ceny biletów. Obniżenie cen biletów nie wchodzi w grę

Tomasz Mikulicz tmikulicz@poranny.pl
- Obniżenie cen biletów nie wchodzi w grę. I tak są one niskie w porównaniu do innych polskich miasta - podkreśla Jarosław Wyszkowski.
- Obniżenie cen biletów nie wchodzi w grę. I tak są one niskie w porównaniu do innych polskich miasta - podkreśla Jarosław Wyszkowski. Archiwum
Skoro ropa jest coraz tańsza, pasażerowie powinni płacić mniej za bilety autobusowe - stwierdzili radni na posiedzeniu komisji finansów i budżetu.

Dziś za bilet normalny na pierwszą strefę płacimy 2,80. Strefy II, III i IV są nieco tańsze, ale tylko o 40 groszy. Na przykład przejażdżka do Wasilkowa (II strefa) i z powrotem wyniesie nas aż 10,40.

Jarosław Wyszkowski, zastępca prezesa Białostockiej Komunikacji Miejskiej twierdzi, że ropa jest tylko jednym z elementów składowych ceny biletu. - Wszystko kosztuje - m.in. eksploatacja, wynagrodzenia kierowców - podkreśla.

Natomiast średnia cena przejechania tzw. wozokilometra to ponad 7 zł brutto. Pamiętajmy, że autobusy sporo palą - od 40 do 50 litrów na 100 km. Są też takie kursy w ciągu dnia z których korzysta znikoma liczba pasażerów. Wszystkie te czynnika sprawiają, że BKM nie jest na plusie i musi być dotowany przez gminę.

- Mamy ok. 30 procent deficytu - przyznaje Jarosław Wyszkowski.

Nie wyklucza jednak, że jeśli ceny ropy nadal będą spadać, można się zastanowić nad wprowadzeniem nowych rozwiązań, takich jak wysyłanie większej liczby autobusów na najbardziej obłożone linie.

- Obniżenie cen biletów nie wchodzi w grę. I tak są one niskie w porównaniu do innych polskich miasta - podkreśla Jarosław Wyszkowski.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pan Grzegorz
W dniu 03.01.2015 o 10:24, Maciej napisał:

Cytuję " Są takie kursy w ciągu dnia z których korzysta znikoma liczba pasażerów" Właśnie! Dlaczego więc w godzinach szczytu kursują krótkie autobusy a w godzinach w których jeździ znikoma liczba pasażerów kursują przegubowe?????????????? I dodam że często chodzi o linie które rzadko kursują! Totalny brak logiki! Może nie na temat ale w wielu autobusach trzeba przejść cały autobus żeby skasować papierowy bilet a czytniki kart BKM są z dwóch stron przy każdym wejściu

 

a moja odpowiedz na post Macieja jest taka że pieniądze które się zaooszczędziło na cenach paliwa wcale nie pójdą na szybszą spłatę rat kredytów czy na zwiększenie kursów na tych liniach które mają ich mało tylko do kieszeni debila Prokopa & Wyszkowskiego lub prezesów tych 3 spółek które obsługują komunikację miejską , czy wszystko jest jasne ??

M
Maciej

Cytuję " Są takie kursy w ciągu dnia z których korzysta znikoma liczba pasażerów" Właśnie! Dlaczego więc w godzinach szczytu kursują krótkie autobusy a w godzinach w których jeździ znikoma liczba pasażerów kursują przegubowe?????????????? I dodam że często chodzi o linie które rzadko kursują! Totalny brak logiki! Może nie na temat ale w wielu autobusach trzeba przejść cały autobus żeby skasować papierowy bilet a czytniki kart BKM są z dwóch stron przy każdym wejściu

c
czytelnik

A o ile potanieje kurier poranny?

f
fan
W dniu 29.12.2014 o 17:35, Ł napisał:

Jak spadnie cena Twojego mieszkania o połowę, bo waluta będzie słabsza, sprzedasz czy dalej będziesz trzymać cenę np. 300tys. zł ;)

Musisz pojąć, że to jest spółka miejska i nie powinna służyć do wypracowywania sobie 13-tek i 14-tek ;). Jeśli koszty spadają to powinna spaść cena biletu lub przynajmniej powinni ogłosić szybszą spłatę któregoś z kredytów.   

Ł
Ł
W dniu 29.12.2014 o 11:14, Gupik napisał:

Panowie , Wyszkowski & Prokom + szefowie tych 3 spółek komunikacyjnych do wywalenia na zbite mordy , a te spółki połączyc w jedną ,  a samych kierowców wysłać na kursy ekonomicznej jazdy , no i nowe autobusy powinni być hybrydowe :)

 

Panowie , Wyszkowski & Prokom + szefowie tych 3 spółek komunikacyjnych do wywalenia na zbite mordy , a te spółki połączyc w jedną ,  a samych kierowców wysłać na kursy ekonomicznej jazdy , no i nowe autobusy powinni być hybrydowe :)

A żeby tak dla Pana zabrać dochody? Na bilecik nie starczy ;)

Ł
Ł
W dniu 29.12.2014 o 09:42, Gość napisał:

Ropa tańsza z dnia na dzień a czy: urzędnicy obniżyli sobie pensje?, czy taksówkarze wożą nas taniej?, czy żywnośc jest tańsza?, itd, itd. Polak jak ma okazję podwójnie zarobic to własną matkę sprzeda by się nachapać.

Jak spadnie cena Twojego mieszkania o połowę, bo waluta będzie słabsza, sprzedasz czy dalej będziesz trzymać cenę np. 300tys. zł ;)

Ł
Ł

Powinni podnieść ceny biletów i dać podwyżki kierowcom autobusów ;) (nie to żebym był kierowcą) Ale można pomóc innym, każdy wyda złotówkę-dwa złote miesięcznie więcej, a kierowcy będą mieć wyższe płace

f
fan
W dniu 29.12.2014 o 09:34, soter napisał:

BKM powinno być firmą non profit, czyli pokrywać minimalne koszty funkcjonowania i utrzymywać jak najniższą cenę usługi. Jeżeli w chwili obecnej BKM jest dotowane to należy przyjrzeć się celowości ponoszonych kosztów - czytaj - skuteczności zarządzania. Np. może administracja z bezrobotnych (a tych z wyższym wykształceniem mrowie) zamiast wysokopłatnych urzędników?

Stacja paliw również miała być prawie non profit :). Oni bez porządnych premii nie dadzą rady, więc obniżek nieeebęęędzie! 

a
ania

Głupotą to jest sprzedaz biletow u kierowcy. Juz nie pierwszy raz nie moglam kupic biletu u kierowcy bo poprostu ich nie mial. Nie rozumiem wyjezdzajac w trase nie sa przygotowani z biletami na ich sprzedaz. Albo sie wprowadza taka usluge albo nie. I dlaczego sa drozsze niz w sklepach czy w kiskach czy to takie ciezkie sprzedac bilet? I napis pod cennikiem " Brak możliwości nabycia biletu u kierowcy nie zwalnia pasażera z odpowiedzialności za przejazd bez ważnego biletu" Wiec nie wprowadzajcie pasazerow w blad. Bo co taki ma zrobic kiedy wsiada a tu brak biletow i kontrol. Moze wyswietlajcie ze brak biletow. Na glownym panelu.

P
Pan Grzegorz
W dniu 29.12.2014 o 11:48, kierowcaniebkm napisał:

Zatrzymywanie się i otwieranie drzwi nawet jak nikogo nie ma na przystanku to nie głupota kierowców, tylko taki obowiązek na nich nałożony, więc nie warcz jak nie masz pojęcia o temacie. Tak, ekonomiczna jazda, niestety nie idzie to w parze z rozkładem jazdy.

 

Sporo przystanków powinno być oznaczona jako NZ , czyli na wyrażne żądanie pasazera , w innych miastach to działa

t
tra

Tak, obniżyć nie obniżą bo to tylko składowa, ale jak później cena paliwa skoczy to nie zawahają się podnieść cen.

k
kierowcaniebkm
W dniu 29.12.2014 o 09:19, cfv napisał:

ogrzewanie chodzi na maksa, kierowca zatrzymuje sie na kazdym przystanku i otwiera wszystkie mozliwe drzwi (?) po co ??? skoro nikt nie wsiada i nie wysiada. wychładza autobus i jedzie dalej... i znowu to samo... otwiera drzwi. czy kierowcy umieją myślec??

Zatrzymywanie się i otwieranie drzwi nawet jak nikogo nie ma na przystanku to nie głupota kierowców, tylko taki obowiązek na nich nałożony, więc nie warcz jak nie masz pojęcia o temacie.

 

Panowie , Wyszkowski & Prokom + szefowie tych 3 spółek komunikacyjnych do wywalenia na zbite mordy , a te spółki połączyc w jedną ,  a samych kierowców wysłać na kursy ekonomicznej jazdy , no i nowe autobusy powinni być hybrydowe :)

Tak, ekonomiczna jazda, niestety nie idzie to w parze z rozkładem jazdy.

P
Pan Grzegorz

Panowie , Wyszkowski & Prokom + szefowie tych 3 spółek komunikacyjnych do wywalenia na zbite mordy , a te spółki połączyc w jedną ,  a samych kierowców wysłać na kursy ekonomicznej jazdy , no i nowe autobusy powinni być hybrydowe :)

G
Gość
W dniu 29.12.2014 o 09:42, Gość napisał:

Ropa tańsza z dnia na dzień a czy: urzędnicy obniżyli sobie pensje?, czy taksówkarze wożą nas taniej?, czy żywnośc jest tańsza?, itd, itd. Polak jak ma okazję podwójnie zarobic to własną matkę sprzeda by się nachapać.

W tą strone to nie działa.....

 

Ale poczekaj na wzrosty cen

G
Gość

Ale za to chcą "ledy" fundnąć na stadionie za 3 mln.

 

Taniej wyburzyć to monstrum :

 

"... Obecnie za najem stadionu na dni meczowe Jagiellonia płaci spółce Stadion Miejski ponad 1,2 miliona złotych za sezon..."

 

1,2 mln za wszystkie mecze ??? Toż to grosze.

 

16 drużyn w lidze czyli 15 meczów w Białymstoku, plus mecze pucharowe plus mecze grupowe - razem ponad 30 spotkań.

 

30 x 20 tys. kibiców x 25,00 zł/bilet = 15 000 000 zł

 

I tak się doi miasto.

 

Jeżeli przychodzi mniej kibiców niż 20 tys. na mecz to budowa tego stadionu nie miała najmniejszego sensu

 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3