Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biznes. Na poprawianiu urody można zarobić

Agata Sawczenko [email protected] tel. 85 748 96 59
Zabiegi na twarz i ciało, dobór stroju, a na końcu profesjonalny makijaż – wizażystka Anna Sas z koleżankami z branży proponuje pannom młodym profesjonalną pomoc. A do tego zniżki.
Zabiegi na twarz i ciało, dobór stroju, a na końcu profesjonalny makijaż – wizażystka Anna Sas z koleżankami z branży proponuje pannom młodym profesjonalną pomoc. A do tego zniżki.
Firmy, które zarabiają na dbaniu o urodę, coraz częściej proponują swoim klientkom nietypowe usługi. Gdy gospodarka słabnie, trzeba szukać nowych, atrakcyjnych produktów.

Ekonomiści przewidują, że recesja może dotknąć również rynek kosmetyczny. Według firmy badawczej Euromonitor International miniony rok przyniósł wprawdzie wzrost sprzedaży kosmetyków w Polsce, ale był on ponaddwukrotnie wolniejszy niż inflacja. Podobnej sytuacji obawiają się też kosmetyczki, fryzjerki i ogólnie – właściciele firm związanych z branżą mody i urody.

– Na rynku jest coraz większa konkurencja. Dzięki dotacjom unijnym powstało wiele nowych firm z tej branży. A klientek wcale nie przybywa – przyznaje  Anna Sas, wizażystka, właścicielka  firmy Anna Sas Make up and Stylist.

I choć na razie kryzys nie jest dotkliwy, pani Anna szuka sposobów, by zainteresować swoimi usługami jak największą liczbę klientek.

– To trochę takie wybieganie w przyszłość. Ale przecież nie można poprzestawać tylko na tym, co jest. Trzeba myśleć nad nowymi pomysłami, nowymi rozwiązaniami, trzeba słuchać klientek i odpowiadać na ich oczekiwania – mówi Anna Sas.

Jej pomysł na biznes i dobrą promocję, to połączenie sił kilku firm z branży, ale zajmujących się czymś innym.

– Z Elżbietą Wierzbicką, właścicielką  salonów grupy ślubnej Exclusive Group i Anitą Klepacką, szefową Sekret Ciała Spa&Wellness  postanowiłyśmy się nawzajem wspomagać, ale tak, by skorzystały na tym i nasze klientki – mówi Anna Sas. – Bo trzy firmy to nie jedna. I zdziałać wspólnie można więcej.

Zaproponowały pannom młodym kompleksową pomoc: zabiegi na twarz i ciało, porady dietetyka, dobór strojów i makijaż.

– Polecamy klientkom swoje firmy, a w zamian gwarantujemy wygodę, jakość usług i atrakcyjne zniżki – wyjaśnia Anna Sas.

Nieco inny sposób na zaistnienie w branży ma Angelika Dorf. Korzystając z tego, że jest na długim zwolnieniu lekarskim i ma dużo wolnego czasu, zaczęła prowadzić internetową stronę o urodzie uwolnijpiekno.com.pl. Do współpracy zaprosiła białostockie fryzjerki i kosmetyczki oraz firmy kosmetyczne. Na stronie można znaleźć porady pisane przez specjalistów, a do tego mnóstwo promocji i konkursów.

Pani Angelika już niedługo planuje na stronie zarabiać. – Przede wszystkim na reklamach – mówi. – Ale też na promowaniu różnych płatnych wydarzeń. Planuję też podpiąć pod portal sklep internetowy z kosmetykami naturalnymi i suplementami diety.

Taka forma promocji podoba się Katarzynie Turowskiej, współwłaścicielce salonu SilkTouch w Białymstoku. – Aby się odnaleźć na rynku, dziś już nie wystarcza dobry sprzęt, dobra obsługa. A współtworzenie takie portalu to bardzo dobra reklama – mówi.

Takie podejście do biznesu podoba się ekonomiście, dr. Anatoliuszowi Kopczukowi z Wyższej Szkoły Finansów Zarządzania. Bo choć uspokaja, że firmy kosmetyczne zwykle najsłabiej spośród wszystkich odczuwają kryzys gospodarczy, to zawsze warto wprowadzać nowe rozwiązania, nowe metody. – To jest normalna przedsiębiorczość, gospodarka – mówi. – Kto jest dobrym przedsiębiorcą, będzie szukał dobrych pomysłów, niezależnie od koniunktury. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny