Biznes. Język rekomendacji językiem ludzi biznesu

Agata Sawczenko
Adam Kalinowski z Centrum Doradztwa Personalnego
Adam Kalinowski z Centrum Doradztwa Personalnego
Z Adamem Kalinowskim z Centrum Doradztwa Personalnego rozmawia Agata Sawczenko.

Dlaczego budowanie relacji jest tak istotne w prowadzeniu biznesu?

Adam Kalinowski: Ludzie biznesu mówią jednym językiem – językiem rekomendacji. Specjaliści twierdzą, że ważnym motorem rozwoju firmy oraz trwałego wypromowania marki w branży stają się działania networkingowe, czyli wzajemna wymiana informacji dzięki rozbudowanej sieci godnych zaufania kontaktów biznesowych, innymi słowy rekomendacji.

Zobacz także. Białystok: za nami I Kongres podlaskiego biznesu Nam się udało

Nikt nie zakwestionuje faktu, że kontakt między ludźmi jest istotny dla odniesienia sukcesu w działalności biznesowej. Łatwiej jest robić interesy z klientami, którzy trafiają do nas z polecenia i z tymi, do których mamy stosunek personalny, którzy wierzą w nasze kompetencje oraz znają nasz produkt czy usługę. Rekomendowani klienci to najczęściej lojalni klienci.

Co daje przedsiębiorcy członkostwo w różnego rodzaju biznesowych stowarzyszeniach?

– Cykliczne spotkania biznesowe w tego typu organizacjach są okazją do wymiany poglądów, kontaktów i co najważniejsze, ukierunkowania swoich potrzeb biznesowych.

Gdzie jeszcze – oprócz stowarzyszeń – warto nawiązywać biznesowe kontakty?

– Są to różnego rodzaju izby gospodarcze, kluby biznesowe, jak również tematyczne czy branżowe konferencje oraz seminaria.

Zobacz także. Mispol: większość akcji jest w rękach Litwinów

To budowanie relacji nie zawsze dobrze wychodzi. Dlaczego? Jakie są powody niepowodzeń?

– Jest wiele powodów takiego stanu. Uważam za ironię losu fakt, że dużo osób myli budowanie biznesowych relacji z bezpośrednią sprzedażą swoich usług czy produktów.

Bez wątpienia warto postawić na długotrwałe relacje, a nie na szybki zysk. Dzięki temu zwiększymy swoją rozpoznawalność i stajemy się wiarygodni jako partnerzy biznesowi. Wypracowanie rekomendacji wymaga jednak czasu i personalnych relacji z ludźmi. Dlatego ten, kto oczekuje szybkich zysków, będzie zawiedziony.

Czy budowania kontaktów biznesowych można się nauczyć?

– Tak, jak najbardziej. Wiedzę na ten temat możemy czerpać z udziału w konferencjach, warsztatach, regularnych szkoleniach.

Nasz patronat
Konferencja pt. „Rekomendacje receptą na sukces”
odbędzie się jutro w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku. Organizatorami jej są: WSFiZ oraz Centrum Doradztwa Personalnego sp. z o.o. i BNI Polska. Celem tego seminarium jest przedstawienie istoty tworzenia sieci kontaktów, jej rozbudowywania i podtrzymywania, czyli networkingu. Głównym prelegentem będzie Grzegorz Turniak, prezes BNI Polska sp. z o.o., który przedstawi wpływ networkingu na jakość naszego życia, osiąganie sukcesów osobistych i zawodowych. Swoim doświadczeniem i osiągniętymi sukcesami, dzięki oparciu swojego działania o polecenia i rekomendacje, podzielą się: Ireneusz Osiński – producent filmowy, psycholog, trener i menedżer, Jaromir Guła – prezes zarządu Polski Druk sp. z o.o. oraz Artur Sójka, politolog i dziennikarz. Patronat: Kurier Poranny.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie