BiKeR. Mieszkańcy głosują, gdzie powstaną nowe stacje

Marta Gawina [email protected]
Specjalną ankietę można wypełnić na stronie urzędu miejskiego: www.bialystok.pl
Specjalną ankietę można wypełnić na stronie urzędu miejskiego: www.bialystok.pl Archiwum
Tyle ankiet już otrzymał białostocki magistrat. Wszystkie dotyczą 15 nowych stacji roweru miejskiego. Głosowanie potrwa do 22 lutego.

BiKeRowe konsultacje cieszą się w tej chwili olbrzymią popularnością. W ciągu zaledwie kilku dni do białostockiego magistratu wpłynęło ponad 7 tysięcy wypełnionych ankiet. Ponad pięć tysięcy z nich jest już mailowo potwierdzonych. Liczby robią wrażenie, bo w poprzednich rowerowych konsultacjach wzięło udział ok. 1300 osób.

Teraz białostoczanie wybierają lokalizację dla 15 nowych stacji BiKeRa. Propozycji jest 27. Specjalną ankietę można wypełnić na stronie urzędu miejskiego: www.bialystok.pl

Warto pamiętać, że z jednego adresu mailowego można wypełnić tylko jeden formularz. Za to podajemy dowolną liczbę stacji, o które warto byłoby poszerzyć białostocką komunikację rowerową. - Już otrzymaliśmy ponad 19 tysięcy wskazań - mówi Urszula Boublej, z białostockiego magistratu.

Przypomina, że BiKeRów będzie też dotyczyć spotkanie w kawiarni Fama przy ul. Legionowej. Rozpocznie się najbliższy czwartek o godz. 17.30. W spotkaniu weźmie udział wiceprezydent Robert Jóźwiak.
Nowy sezon z BiKeRami rozpocznie się 1 kwietnia.

Czytaj e-wydanie »

Słodkie okazje z wysokimi rabatami

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
czekista

Wartość jednego roweru w systemie została wyceniona na 2000 zł (całkowity koszt odtworzenia) tak wynika z regulaminu. Proponuję, aby podzielić usługę - kupić stacje na stałe i wynajmować od operatora rowery. W ten sposób można wprowadzić konkurencyjność i obniżyć cenę dla użytkowników. Dodatkowo stacje bazowe-terminale zamówione nie jako element BiKeRa lecz coś zamówione na życzenie i zapotrzebowanie mogłyby mieć dodatkowe funkcjonalności (sprzedaż biletów, kart parkingowych, doładowanie karty miejskiej itp.) Studenci budują łaziki marsjańskie, więc poradziliby sobie także z uniwersalną bazą dokującą dla rowerów. Dzięki obniżeniu kosztów system rozwijałby się szybciej i łatwiej - także w sąsiednich gminach. Bazy mogłyby mieć znaczek "jestem z Białegostoku" lub "wymyślono i wyprodukowano w Białymstoku" i promować miasto w kraju i za granicą.

 

W dniu 11.02.2015 o 19:18, Jerzy napisał:

Remonty, konserwacje, uzupełnianie brakujacych rowerów  i inne opłaty z tym związane nic nie kosztują? Rowery nic nie kosztują itd.

 

J
Jerzy
W dniu 11.02.2015 o 11:59, czekista napisał:

Koszt jednej stacji BiKeRa to zdaje się 6 000 zł miesięcznie. Tylko nie wiadomo dokładnie co ten koszt obejmuje. Operator systemu nie zdemontował stacji na zimę, co może sugerować, że stacje są odporne na warunki zewnętrzne i przewidziane na wieloletnie użytkowanie. W tej sytuacji wydaje się uzasadnionym twierdzenie, że z punktu widzenia ekonomii korzystniejszym rozwiązaniem dla budżetu miasta i samych mieszkańców byłby zakup stacji na własność a nie ich dzierżawienie od operatora. Rowery są rozwiązaniem przyszłościowym i dlatego gdyby miasto było właścicielem stacji powstałyby spore oszczędności, które można przeznaczyć na inne potrzeby, choćby budowę przystanków tam gdzie stoją tylko słupki i ludziom pada na głowę deszcz i śnieg.

Remonty, konserwacje, uzupełnianie brakujacych rowerów  i inne opłaty z tym związane nic nie kosztują? Rowery nic nie kosztują itd.

c
czekista

Nie jest źle, gdy miasto potrafi zarabiać, ale na pewno jest bardzo źle gdy miasto nie szanuje pieniędzy i nie szuka rozwiązań dobrych jakościowo, a jednocześnie tanich i praktycznych.

W dniu 10.02.2015 o 15:58, pok napisał:

a miasto to firma ktora ma zarabiac ??

 

c
czekista

Koszt jednej stacji BiKeRa to zdaje się 6 000 zł miesięcznie. Tylko nie wiadomo dokładnie co ten koszt obejmuje. Operator systemu nie zdemontował stacji na zimę, co może sugerować, że stacje są odporne na warunki zewnętrzne i przewidziane na wieloletnie użytkowanie. W tej sytuacji wydaje się uzasadnionym twierdzenie, że z punktu widzenia ekonomii korzystniejszym rozwiązaniem dla budżetu miasta i samych mieszkańców byłby zakup stacji na własność a nie ich dzierżawienie od operatora. Rowery są rozwiązaniem przyszłościowym i dlatego gdyby miasto było właścicielem stacji powstałyby spore oszczędności, które można przeznaczyć na inne potrzeby, choćby budowę przystanków tam gdzie stoją tylko słupki i ludziom pada na głowę deszcz i śnieg.

W dniu 10.02.2015 o 16:13, Wpisz swoje imię napisał:

To mieszkańcy mają zysk

 

W
Wpisz swoje imię
W dniu 10.02.2015 o 15:58, pok napisał:

a miasto to firma ktora ma zarabiac ??

To mieszkańcy mają zysk

p
pok

a miasto to firma ktora ma zarabiac ??

c
ciekawy

Jaki z tego miasto ma zysk?

Dodaj ogłoszenie