Biedronka straci klientów? Ceny na paragonach wyższe niż na półkach: "W Biedronce notorycznie takie sytuacje się zdarzają"

agada
Nieprawidłowości przy podawaniu cen przez Biedronkę potwierdzają również białostoczanie. - Zdarzyć się może wszędzie, ale w Biedronce to standard. - komentuje Internautka. Poznaj inne opinie mieszkańców Białegostoku i okolic.Jeżeli chcesz wrócić do artykułu, kliknij w krzyżyk po prawej stronie.
Nieprawidłowości przy podawaniu cen przez Biedronkę potwierdzają również białostoczanie. - Zdarzyć się może wszędzie, ale w Biedronce to standard. - komentuje Internautka. Poznaj inne opinie mieszkańców Białegostoku i okolic.Jeżeli chcesz wrócić do artykułu, kliknij w krzyżyk po prawej stronie. Archiwum
Nieprawidłowości przy podawaniu cen przez Biedronkę potwierdzają również białostoczanie. - Zdarzyć się może wszędzie, ale w Biedronce to standard. - komentuje Internautka.

Drożej w kasie niż wskazuje na to cena umieszczona przy towarze oraz brak informacji o cenie przy produkcie na półce – to zarzuty UOKiK wobec Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka.

POZNAJ OPINIE BIAŁOSTOCZAN NA TEMAT CEN W BIEDRONCE

Ze skarg konsumentów i ustaleń Inspekcji Handlowej wynika, że takie sytuacje nie są rzadkością w tej sieci. Za nieuczciwe praktyki przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. obrotu. O podobnych sytuacjach napisali na naszym fanpage'u mieszkańcy Białegostoku i okolic.

Internauci twierdzą, że podobne działania może prowadzić sieć sklepów Lidl. - Lidl stosuje to sama ido tego jeszcze stosuje inne praktyki powiększa ilości trzeba sprawdzać paragony. - napisała Pani Urszula.

UOKiK informuje, że wszczął postępowanie przeciwko spółce Jeronimo Martins Polska.

- Mieliśmy bardzo dużo sygnałów z całego kraju na temat nieprawidłowości przy podawaniu cen w sklepach sieci Biedronka. Zgłaszali je zarówno konsumenci, jak i wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej. Nie może być tak, że klient widzi atrakcyjną cenę przy produkcie, a po obejrzeniu paragonu okazuje się, że zapłacił więcej. To może być nieuczciwa praktyka rynkowa – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

I tak ze skarg wynika, że np.:

  • ketchup miał w promocji kosztować 2,79 zł, ale kasy nabijały cenę 3,49 zł,
  • cena ręczników kuchennych na rachunku wynosiła 5,99 zł, a na półce - 4,49 zł,
  • kilogram pomidorów według paragonu kosztował 3,99 zł zamiast 1,85 zł obiecywanych przez wywieszkę przy stoisku.

Tylko od 1 stycznia do 30 września 2019 r. Inspekcja Handlowa otrzymała ponad 230 skarg na nieprawidłowe podawanie cen w Biedronkach. Najczęściej dotyczyły różnic między kwotą uwidocznioną na półce a tą zakodowaną w kasie oraz braku cen przy produkcie. Potwierdzali to także inspektorzy podczas kontroli. Przykładowo, w ciągu 9 miesięcy tego roku wykryli, że w 123 przypadkach w Biedronkach brakowało ceny, a w 25 - były różnice między kwotą widoczną na towarze lub półce a tą zakodowaną w kasie.

Zarobki w LidluNa pełnym etacie sprzedawcy-kasjera nowi pracownicy zarobią (w zależności od lokalizacji) od 3050 zł do 3200 zł brutto. W to wynagrodzenie wlicza się także nagroda za obecność w pracy.Prezentujemy orientacyjną wysokość zarobków na danym stanowisku:kasjer-sprzedawca, początkujący - 3050 zł brutto,kasjer-sprzedawca, po trzech latach stażu - 3200 zł brutto,magazynier, początkujący - 3200 brutto,magazynier, z doświadczeniem, stażem - 4150 zł brutto,kierownik sklepu, od 3500 do 4500 złotych. Wcześniej od 1 marca 2017 roku sieć oferuje nowo zatrudnionym pracownikom od 2550 do 3300 zł brutto w zależności od lokalizacji sklepu. Po dwóch latach zarobki te jednak wzrastają. Wtedy pracownik obsługujący kasę może liczyć nawet na 3000 do 3800 zł brutto. Menadżerowie sklepów w Lidlu mogą z kolei liczyć na zarobki od 4400 zł do prawie 7000 zł brutto.

Ile zarabiają pracownicy Lidla, Biedronki, Tesco? Zarobki są...

Brak informacji o cenie na towarze lub w jego pobliżu to drugi zarzut wobec JMP. – Cena jest jednym z głównych kryteriów, którymi konsumenci kierują się podczas zakupów, szczególnie w dyskontach. Umożliwia porównanie produktów różnych marek i dokonanie świadomego wyboru między nimi. Cena powinna być umieszczona w widocznym miejscu, tak aby konsumenci z łatwością mogli się z nią zapoznać i nie zostali tym samym wprowadzeni w błąd – mówi Tomasz Chróstny, wiceprezes UOKiK.

CZYTAJ TEŻ:

Jeśli zarzuty się potwierdzą, spółce Jeronimo Martins Polska grozi kara do 10 proc. obrotu. To nie jedyne postępowanie UOKiK wobec właściciela Biedronki. Urząd sprawdza także, czy JMP nie stosuje nieuczciwych praktyk handlowych wobec dostawców owoców i warzyw. Natomiast w grudniu 2018 r. UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował procedury przyjmowania i rozpatrywania reklamacji.

Konsumencie, pamiętaj o swoich prawach:

  • Ceny powinny być umieszczone na towarze lub w jego pobliżu, np. na wywieszce na półce. Sprzedawca musi informować o nich w jednoznaczny sposób i w widocznym miejscu. Jeśli podaje je tylko ustnie albo nie podaje ich wcale, to łamie prawo.
  • Porównuj, ile kosztują podobne produkty. Ułatwiają to tzw. ceny jednostkowe – za kilogram, litr, 100 gramów, sztukę. Sprzedawca ma obowiązek je podawać.
  • Jeśli cena w kasie jest wyższa od tej na towarze lub na półce, masz prawo kupić daną rzecz po niższej cenie. Gdy różnicę zauważysz dopiero na paragonie, domagaj się zwrotu nadpłaconej kwoty. W takiej sytuacji dobrze jest mieć dowody, np. zdjęcie wywieszki na sklepowej półce i paragon.
  • O nieprawidłowościach zawiadamiaj Inspekcję Handlową.
  • Jeśli zauważyłeś nieprawidłowości w zakresie uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka, prześlij taki sygnał wraz ze zdjęciami dokumentującymi naruszenia na adres e-mail: [email protected]. Sygnały te mogą zostać wykorzystane w prowadzonym przez nas postępowaniu.

Forum Lokalnego Biznesu w powiecie krapkowickim - Joachim Wojtala

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Uwaga na parking, który obsługuje Europark. Taki jest np. Gdynia ul. Morska

Wstyd, aby w taki sposób był tam rozwiązany problem parkingu. Teren dzierżawi firma Europark, której pracownik czyha tylko, by zdezorientowanemu klientowi wsadzić za wycieraczkę żółtą kartkę z wezwaniem do zapłaty opłaty dodatkowej w wysokości 95 zł. To ma być zrobienie wolnych miejsc ? Po godzinie 19 - tej? JEŻELI SZANUJE SIE KLIENTÓW, PROBLEMY PARKINGOWE POWINNY BYĆ ROZWIĄZANE BEZ EWENTUALNEJ SZKODY DLA KUPUJĄCYCH.

N
Nik

Ale ludzie nie rozumieją promocji ze sa ograniczenia bo sie czytac niechce

G
Gość

Biedronka to złodziejski sklep. WON z Polski !!!!!

G
Gość

Tak naprawdę to wiele jest nieporozumień, gdyż klienci nie czytają etykiet prawidłowo, bo obowiązują nie tylko cyferki ale również literki?Pozdrawiam

G
Gość

W kolbuszowskich Biedronkach sa informacje ,ze cena towarow na polkach moze sie roznic niz ta przy kasie.Dlatego b.b.rzadko chodze do biedroneczki .

D
Darek23

Transportowa 8, 15-399 Białystok pracują większość złodzieje i ceny oszukane .Norma na Transportowa 8.

G
Gość
21 października, 17:12, Gość:

To po co chodzicie do biedronki a czy ktoś się zastanawiał nad tym jak sa tam traktowane kajzerki przez klientów.Bylem nawet świadkiem jak pewną Pani zapytała się o cenę kasjerka grzecznie jej odpowiedziała,że idzie na kasę i żeby podeszła z nią to jej powie i wtedy się zaczęło.Klientka zaczęła ja obrażać że po co one tutaj jest itp.Wszyscy skupiają się nad cenami A co z kasjerkami.Dlaczego klienci jak sa tacy mądrzy mnie napiszą że brakuje kasjerka,że jest mało obsługi...

Brak cen przy towarach , na zwrócenie uwagi odsyłają do czytnika cen , który jest jeden na cały sklep. Nawet jak jest jakaś cena to bardzo często nie od tego towaru i lepiej sprawdzić. Na zwrócenie uwagi sprzedawczyni stwierdziła że jest tak duża rotacja w towarze i im sie nie opłaca zdejmować starych wywieszek cenowych bo za parę dni ten towar jeszcze dojedzie ,a wogule to jest czytnik i proszę se ceny sprawdzać( biegaj jak piesek z każdym produktem)

G
Gość
21 października, 19:31, August:

Dlaczego nigdy nie miałem problemu z ceną w biedronce?

Narzekają na pewno ci, którzy robią zakupy w poniedziałek o 6.30 i nie potrafią czytać, bo biorą produkt z promocji obowiązującej do soboty. Kiedy pracownik miał zmienić tę cenę? Jak w sobotę wieczorem tłumy, a w poniedziałek zaczyna pracę chwilę wcześniej?

Na każdej cenie promocyjnej jest data obowiązywania. Wystarczy spojrzeć i wiadomo, czy jeszcze obowiązuje, czy jest już "normalna" cena.

Szef kazał napisać czy tak z własnej inicjatywy (może pochwali)

G
Gość
21 października, 16:26, Gość:

chamstwo! sklepy dla patologii! wyrzucić z Polski natychmiast.! oszukańcy.

i otworzyć kaczątko,to dopiero byłoby chamstwo i patologia.

w
wau

W Biedronce przy ul.Radzyminskiej w Bialymstoku notarycznie ceny na półkach są niższe niż przy kasie .Dobrze że ktoś się zajął tym NIEUCZCIWYM precederem w Biedronce .

A
August

Dlaczego nigdy nie miałem problemu z ceną w biedronce?

Narzekają na pewno ci, którzy robią zakupy w poniedziałek o 6.30 i nie potrafią czytać, bo biorą produkt z promocji obowiązującej do soboty. Kiedy pracownik miał zmienić tę cenę? Jak w sobotę wieczorem tłumy, a w poniedziałek zaczyna pracę chwilę wcześniej?

Na każdej cenie promocyjnej jest data obowiązywania. Wystarczy spojrzeć i wiadomo, czy jeszcze obowiązuje, czy jest już "normalna" cena.

G
Gość

To po co chodzicie do biedronki a czy ktoś się zastanawiał nad tym jak sa tam traktowane kajzerki przez klientów.Bylem nawet świadkiem jak pewną Pani zapytała się o cenę kasjerka grzecznie jej odpowiedziała,że idzie na kasę i żeby podeszła z nią to jej powie i wtedy się zaczęło.Klientka zaczęła ja obrażać że po co one tutaj jest itp.Wszyscy skupiają się nad cenami A co z kasjerkami.Dlaczego klienci jak sa tacy mądrzy mnie napiszą że brakuje kasjerka,że jest mało obsługi...

G
Gość
21 października, 10:02, Gość:

Prawo konsumenta mówi, że sprzedawca MUSI sprzedać produkt w cenie która widnieje na produkcie ( a nie, że np. na kasę nie jest naliczony JESZCZE rabat). Kilka razy również mi się taka sytuacja zdarzyłą.

21 października, 10:17, Gość:

Z tym "musi sprzedać" na ogół nie ma problemu, przynajmniej z mojej praktyki, ale najpierw trzeba to stwierdzić, i tu czasami zaczynają się schody. Jak spamiętać ceny wszystkich towarów przy pełnym koszyku ? Ja to robię tak, że przy większych zakupach co jakiś czas podchodzę do skanera i sprawdzam (dopóki jeszcze pamiętam ceny), ale wiele osób sprawdza dopiero po odejściu od kasy. A co jak sprawdzimy dopiero w domu ?

Ale kiedyś spytałem czy cena ze skanera jest prawidłowa to pracownik biedronki poinformował że może się różnić między kasą i najlepiej sprawdzić przy kasie

G
Gość

chamstwo! sklepy dla patologii! wyrzucić z Polski natychmiast.! oszukańcy.

b
bieda ronka

Uważać a najlepiej nie kupować TAM!!!!!!!!!

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie