Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok zdobywcą nagrody Google eMiasto!

opr. mf
Marek Sadowski, Goscinnakamienica.pl
Marek Sadowski, Goscinnakamienica.pl
Białystok znalazł się wśród 10 polskich miast, które najszybciej rozwijają się w internecie.

Białystok został jednym z 10 polskich eMiast Google. To zasługa białostockich małych i średnich firm - nowa nagroda Google ma na celu wyróżnienie miast, które odnotowały największy wzrost aktywności lokalnych firm w sieci. Nagroda powstała także po to, by pokazać znaczenie internetu w przyszłym rozwoju gospodarczym Polski.

Jak ważna jest widoczność w sieci, gdzie konsumenci coraz częściej szukają informacji

o produktach i usługach, wie Marek Sadowski z firmy GoscinnaKamienica.plprowadzącej obiekt turystyczny w Białymstoku i aktywnie korzystającej z reklamy internetowej do pozyskiwania klientów. Reklama w wyszukiwarce przyczyniła się w znacznej mierze do bardzo szybkiej popularyzacji naszego obiektu wśród naszych docelowych klientów na terenie całego kraju – mówi Marek Sadowski. To właśnie dzięki takim aktywnym przedsiębiorcom Białystok otrzymał nagrodę Google eMiasto.

Po lewej **Krzysztof Karpieszuk, sekretarz miasta odpowiedzialny za promocję**

 

Według międzynarodowego badania Boston Consulting Group, firmy obecne w internecie rozwijają się około czterokrotnie szybciej od tych, których nie można znaleźć w sieci. Także reklama internetowa rozwija się bardzo dynamicznie, a Google, dzięki swojej usłudze AdWords (reklamie w wyszukiwarce), jest w stanie ocenić jej przełożenie na rozwój polskiej gospodarki w podziale na poszczególne miasta. By przedstawić tę zależność, Google przyjrzało się aktywności reklamowej w prawie 200 miastach w całej Polsce i uszeregowało je pod względem procentowego wzrostu wydatków małych i średnich firm w programie reklamowym Google AdWords w ciągu ostatniego roku. W Białymstoku ten wzrost wyniósł 92%.

Lista top 10 polskich eMiast w Polsce wygląda następująco:

  1. Elbląg
  2. Ruda Śląska
  3. Zabrze
  4. Białystok
  5. Legnica
  6. Krosno
  7. Tarnów
  8. Piaseczno
  9. Siemianowice Śląskie

10.   Gorzów Wielkopolski

Białostocka firma Kamienica, prowadząca pensjonat GoscinnaKamienica.pl, korzysta z reklamy w internecie od ponad pół roku. Warto Google AdWords używać przede wszystkim ze względu na popularność wyszukiwarki, co nie jest bez znaczenia na rynku reklamy – mówi Marek Sadowski, Manager Projektu. Jest to narzędzie na tyle efektywne, że przeznaczamy na nie około 25% całego budżetu marketingowego. Prostota i funkcjonalność, a także idące za tym efekty przekonały nas do korzystania z tego narzędzia już „na stałe”.

W**artość gospodarki internetowej podwoi się w ciągu najbliższych lat**

Wcześniej w tym roku BCG opublikowało raport “Polska Internetowa”, z którego wynika,

że udział gospodarki internetowej w PKB już dzisiaj wynosi 2,7%, a w 2015 r. będzie to aż 4,1% PKB. Wartość polskiej gospodarki internetowej podwoi się już w ciągu najbliższych kilku lat, co oznacza, że firmy obecne online, skorzystają na tym najwięcej i zarazem więcej wniosą do przyszłego rozwoju gospodarki Polski.

Z kolei badania wykonane przez SMG/KRC w 2011 r. pokazują, że połowa polskich małych i średnich firm nadal nie ma strony internetowej.

Nagrody Google eMiasta zostały stworzone po to, by pokazać i wynagrodzić te miasta, które są w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rozwój małych i średnich firm w internecie – powiedział Artur Waliszewski, dyrektor Google na Polskę oraz Europę Środkowo-Wschodnią. Mam nadzieję, że będą także motywacją dla tych regionów, które w czołówce się nie znalazły, aby wypróbować skuteczność internetu. W dzisiejszych czasach firmy, które nie zaistnieją w sieci mogą zacząć tracić klientów na rzecz tych polskich i zagranicznych firm, które sprawnie korzystają z możliwości dotarcia do osób szukających ich oferty.

Rozwój miasta jest wypadkową wielu działań, nie tylko samorządu, ale też rozmaitych instytucji, a nade wszystko prywatnych firm, w tym małych i średnich przedsiębiorstw. Ich wzrost wiąże się z posiadanym potencjałem i umiejętnością zaistnienia w świadomości odbiorców towarów i usług – mówi Tadeusz Truskolaski, Prezydent Miasta Białegostoku. W dzisiejszych czasach reklama w Internecie jest ważnym narzędziem komunikowania się z otoczeniem oraz zdobywania przewag konkurencyjnych na globalnym rynku. Jest ona koniecznością, którą uświadamiają sobie coraz szersze kręgi przedsiębiorców, w tym – co szczególnie cieszy – pochodzących z Białegostoku.

Google i Internetowa rewolucja

Google jest także jednym z organizatorów akcji Internetowa Rewolucja, która ma na celu edukację małych i średnich firm w zakresie obecności w internecie. Organizatorami akcji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan, a patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki. W maju 2011 r. Internetowa Rewolucja w Trasie zawitała do Białegostoku.

Dzięki Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma może za darmo założyć stronę WWW i za darmo zareklamować ją w sieci. W ciągu dwóch lat trwania programu przystąpiło do niego ponad 50 tys. firm z całej Polski, a w bezpośrednich spotkaniach szkoleniowych wzięło udział 7,5 tys. osob. Także każdy przedsiębiorca z Białegostoku zainteresowany obecnością w internecie może otrzymać od Google darmowy kupon na reklamę w wyszukiwarce na kwotę 250zł. Więcej informacji o kuponach można znaleźć na stronie www.internetowarewolucja.pl/emiasta.

 

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny