Białystok. Zamknięty tunel z Nowego Miasta na Zielone Wzgórza. PKP obiecuje nowy po remoncie torów. Na razie mieszkańcy nadkładają drogi

wal
Zamknięcie tunelu z ul. Starosielce na ul. Zielonogórską to skutek remontu torów w ramach budowy Rail Baltiki Wojciech Wojtkielewicz
Remont stacji Białystok i torowiska w ramach budowy Rail Baltiki, to spore kłopoty dla mieszkańców rejonów ulicy Starosielce na Nowym Mieście. Nie mogą korzystać z tunelu na Zielone Wzgórza. Kolejarze obiecują budowę nowego, ale teraz białostoczanie muszą się uzbroić w cierpliwość i dnakładać drogi, by przejść bezpiecznie przez tory.

Najbliższe możliwe przejście prowadzi przez nowy tunel na trasie niepodległości.

- Droga dla starszych osób w ten sposób z około 500m wydłużyła się do 1.5km. Wielu z nich nie da rady jeździć samochodami a tunelem chodzili do piekarni i okolicznych sklepów - mówi pan Paweł.

Czytaj też:Białystok. Kolejne prace przy budowie Rail Baltiki. Pasażerowie muszą szykować się na spore utrudnienia. Będzie komunikacja zastępcza

Tomasz Łotowski, z biura prasowego PKP PLK, wyjaśnia, że zamknięcie tunelu wynika z harmonogramu realizowanej inwestycji.

- Budowa czterech peronów i nowego przejścia wymaga wykonania znacznego zakresu prac - mówi. - Roboty w Białymstoku zaplanowano do 2023 r. -

Przedstawiciel PKP PLK twierdzi, że ze względu na warunki techniczne i układ torów w tym miejscu nie ma możliwości poprowadzenia przejścia tymczasowego.

- Dostęp na drugą stronę torów jest możliwy poprzez Aleję Niepodległości - tłumaczy Tomasz Łotowski. - Przy samym tunelu oraz na pętli autobusowej wykonawca ustawił odpowiednie oznakowanie, informujące że obiekt jest niedostępny.

Czytaj też: Będzie metro wzdłuż trasy generalskiej?

Zapowiada, że w tym miejscu powstanie nowe przejście, które zapewni mieszkańcom bezpieczną i wygodną przeprawę pod torami.

- Będzie szersze, dobrze oświetlone i oznakowane. Bezpieczeństwo zapewni specjalna antypoślizgowa nawierzchnia, zbudowane zostaną ścieżki dla osób niewidomych i niedowidzących. Dla potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania wybudowane zostaną pochylnie - wylicza Tomasz Łotowski.

Czytaj też:Białystok. Trwają prace modernizacyjne na linii kolejowej z Białegostoku do Sokółki. Będą utrudnienia w ruchu pociągów

Przejście zapewnić ma też wygodny dostęp do peronów nowego przystanku kolejowego Zielone Wzgórza.

- Przystanek ułatwi codzienne podróże mieszkańców pobliskich osiedli, da też możliwość wygodnej przesiadki na transport miejski osobom dojeżdżającym do Białegostoku - dodaje przedstawiciel PKP PLK. - Zaplanowany układ 4 peronów umożliwi podróże w kierunku Warszawy (2 perony) oraz Ełku i Bielska Podlaskiego (po 1 peronie). Zostaną one wyposażone w wiaty, ławki, informację pasażerską i przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania. Z przejścia na perony będą prowadzić zadaszone schody i pochylnie.

Czytaj też:PKP Zielone Wzgórza Pętla przy ul. Zielonogórskiej bliżej torów? Dla wygody pasażerów planowanego tu przystanku PKP

TOP 14 inwestycji kolejowych w woj. podlaskim. Zobacz, co PK...

Przełomowy test na koronawirusa z Wrocławia

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
www.FederacjaZielonych.pl

Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np.

– Białystok Stadion (Kleosin, Politechnika itp.)

– -Nowe Miasto- Zielone Wzgórza stacja przesiadkowa przy pętli autobusów 21, 23, 25

– -Zielone Wzgórza stacja przesiadkowa przy „nowym” tunelu

– Dworzec PKP Białystok Główny/PKS (centrum przesiadkowe)

– skrzyżowanie ul. Poleska/Sitarska/Częstochowska

– Wiadukt przy rondzie ul. Poleska/Jurowiecka

– Węglówka/ wiadukt przy ul. Sienkiewicza/Wasilkowska/ Towarowa

– Dworzec PKP Białystok Fabryczny -ul Towarowa

– Włościańska/ Piasta (Pieczurki)

– ul. Ciołkowskiego

– ul. Baranowicka/ Szosa Baranowicka (Zaścianki)

i/lub w kierunku osiedla Białostoczek i Wasilkowa

Dla mieszkańców peryferiów jak Kleosin, Starosielce, Zaścianki mogloby to skrócić czas dojazdu do centrum autobusami o ile miejskie szynobusy kursowałyby co 15 – 30 minut.

W godzinach szczytu komunikacyjnego zatłoczone autobusy tkwią w korkach, a popularność rowerów miejskich Biker świadczy o tym, że czasem szybciej poruszać można się po mieście rowerem niż autobusem komunikacji miejskiej, którego średnia prędkość na godzinę niestety często spada do np. 13 kilometrów! Z powodu braku "zielonej fali" postoje autobusu na 20-30 skrzyżowaniach na trasie z sygnalizacją świetlną trwające 1-2 minuty wydłużają podróż o np. 30 minut, marnują czas pasażerów, zwiększają zużycie paliwa (każde zatrzymanie i ruszenie to spalenie paliwa równoważne przejechaniu 1 kilometra, stąd prawie 2 krotny wzrost zużycia paliwa: z 30 litrów na 100 kilometrów w 1997 r do 60 litrów obecnie). Autobusy zamiast wozić pasażerów stoją na światłach, gdyby jeździły szybciej mogłyby przewieźć dwa razy więcej pasażerów lub można by ich używać 2 razy mniej, opłacać 2 x mniej kierowców, zużyć 2 razy mniej paliwa, zmniejszyć 2 razy wydatki na komunikację itp.

Komunikacja Miejska w Białymstoku straciła dla pasażerów zalety szybkości, wygody, taniości.

Rozwiązaniem tego problemu jest wykorzystanie istniejącej sieci torów kolejowych do uruchomienia kursów kolei miejskiej w Białymstoku, która ze względu na niezależność od dróg, korków zapewnia bezkonkurencyjnie szybki wobec autobusów czy nawet samochodów czas jazdy pomiędzy np. skrajnymi miejscami na terenie miasta - 10 - 15 minut, ponieważ pociągi jak autobusy, samochody czy ewentualnie tramwaje nie musza stać w korkach, nie zatrzymują się na każdym skrzyżowaniu regulowanym sygnalizacją świetlną itp.

W pierwszym etapie proponujemy uruchomienie dodatkowych przejazdów kolei miejskiej z wykorzystaniem szynobusów w godzinach szczytu komunikacyjnego i największego zatłoczenia autobusów na trasie Dworzec PKP Białystok Starosielce - Dworzec PKP Białystok Główny (przyszłe centrum przesiadkowe na inne linie komunikacji miejskiej, autobusy komunikacji regionalnej, pociągi) - Dworzec PKP Białystok Fabryczny.

PKP Białystok Stadion (Kleosin): Projekt kolei miejskiej i aglomeracyjnej w Białymstoku https://youtu.be/kkO4TzjZ64w

PKP Białystok Nowe Miasto: Projekt kolei miejskiej i aglomeracyjnej w Białymstoku https://youtu.be/7r6t3VeO7cQ

w
www.Koncerty.Bialystok.pl

07.04.2021 zamknięty tunel Zielone Wzgórza/Bażantaria/Nowe Miasto do lipca 2023r, mandaty 500 zł https://youtu.be/3IjYgzuYBtU likwidacja stacji Białystok Wiadukt

07.04.2021 zamknięty tunel Zielone Wzgórza/Bażantaria/Nowe Miasto do lipca 2023r, mandaty 500 zł https://youtu.be/3IjYgzuYBtU likwidacja stacji Białystok Wiadukt 07.04.2021 zamknięty tunel Zielone Wzgórza/Bażantaria/Nowe Miasto https://youtu.be/C0mLXmwV9-o

Policja rozpoczęła polowanie? 06.04.2021: Zamknięcie tunelu Zielone Wzgórza/Bażantaria/Nowe Miasto https://youtu.be/ROIkguMeqpA

06.04.2021: Zamknięcie tunelu pomiędzy osiedlem Zielone Wzgórza a Bażantaria/Nowe Miasto-do kiedy? https://youtu.be/jU2utvjHCFM Zaskoczeni mieszkańcy odcięci od sklepów, autobusów? Będą wypadki? I mandaty Policji, Straży Miejskiej, Straży Ochrony Kolei? Totalna porażka PKP, Urzędu Miasta, Spółdzielni Mieszkaniowej, brak informacji w lokalnych mediach... Budowa peronu stacji Białystok Zielone Wzgórza.

Projekt kolei miejskiej i aglomeracyjnej w Białymstoku http://federacjazielonych.blogspot.com/p/projekt-biaostocka-kolej-miejska.html Bezpłatna komunikacja miejska dla mieszkańców Białegostoku - bezpłatna dla mieszkańców komunikacja w 400 tysięcznej stolicy Estonii - Tallinie (autobusy, tramwaje, trolejbusy, kolej) - kosztuje rocznie ok. 50 mln zł = 2 x razy taniej niż w 300 tysięcznym Białymstoku! Wynika to m.in. braku w tak dużym mieście kolei miejskiej, tramwajów czy trolejbusów które są tańsze w eksploatacji niż autobusy marnotrawiące paliwo stanowiącego większość kosztów działalności, ze złej organizacji linii i rozkładów.

Szybka Kolej Miejska i Aglomeracyjna - Urząd Miasta Białystok już w 2007 r. zamówił opracowanie, z którego wynika zasadność uruchomienia kolei miejskiej i aglomeracyjnej http://www.komunikacja.bialystok.pl/cms/File/download/KolejeBialostockie.pdf a podczas eksperymentu 22 września 2014 r. skorzystało z niej ponad 1500 osób

Białystok nie ma tramwajów, nie stać nas na metro, ale mamy istniejące już tory który powinny być osiami rozwoju miasta i kręgosłupem komunikacyjnym.

Białystok nie będzie metropolią bez kolei miejskiej i aglomeracyjnej, ponieważ sieć kolejowa jest niezależna od dróg i korków, jest bezkonkurencyjna czasowo - krótkie czasy przejazdów wobec autobusów i nawet samochodu. Także tramwaje czy trolejbusy stałyby w tych samych korkach co samochody, spowalniałyby je te sam skrzyżowania. Tylko kolej korzystająca z niezależnych torów gwarantuje przemieszczanie się ze skrajnych punktów w mieście w 10-15 minut bezkonkurencyjnym dla autobusów a nawet samochodów

Sposób budowy i remontów dróg w Białymstoku powoduje nieustanne korki, co więcej w każdym mieście na świecie rozbudowa dróg zamiast zmniejszenia korków powoduje ich wzrost, wydłużenie czasu dojazdu, większą emisje hałasu i zanieczyszczeń. Przykładowo po przebudowie ul. Mazowieckiej i Legionowej czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową.

w
www.i.Bialystok.pl

Brak innego przejścia niedaleko to porażka np. z Bażantarni codziennie chodzili ludzie do sklepów na Zielonych Wzgórzach, bo na Bażantarni nie ma żadnego sklepu, na pętle autobusów 21, 23, 25, 28 a dzieci do szkoły i totalny brak informacji mandaty po 500 zł za chodzenie przez tory

G
Gość

Bez jaj. Nikt nie mieszka przy samym wejściu do tunelu od strony osiedla Ścianka.

Dodaj ogłoszenie