Czytaj więcej: Serwis I Kongresu Nam się udało
Co tydzień we wtorki, w cyklu „Im się udało” prezentujemy firmy zakładane przez ludzi, którzy postanowili zostać swoimi własnymi szefami i stanąć oko w oko z twardymi wymogami rynku. Przez kilka lat zebrało się tych prezentacji blisko 200. Kilkudziesięciu z tych mikroprzedsiębiorców gościliśmy dzisiaj w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania. Wręczyliśmy im dyplomy uznania, a trzy osoby wygrały czeki na kampanie reklamowe w papierowych i internetowych wydaniach „Kuriera Porannego” oraz na specjalistycznych portalach wydawnictwa, takich jak np. Strefa Biznesu czy Regiofirma. Pierwszą nagrodę otrzymała Agata Stępnicka, prowadząca firmę wizażu.
Biznes: sukces w trudnych czasach
– W biznesie już tak jest, że nigdy nie można powiedzieć, że udało się raz na zawsze – przestrzegał naszych gości Marek Siergiej, prezes Promotechu, jednej z najbardziej innowacyjnych firm w Polsce, doświadczonej, z ogromnymi sukcesami i kryzysowymi porażkami. – Problemy zawsze są: tyle samo ich za nami, co przed nami. A przed państwem chylę czoła, bo wzięliście się za robienie biznesu w bardzo trudnych czasach, gdy nowe technologie ułatwiają nam życie, a z drugiej strony generują nowe wyzwania, choćby te, związane z globalizacją.
– Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego przygotowała dla was bezpłatny przewodnik po wszystkich dostępnych źródłach wspierania innowacyjności – informował Tomasz Stypułkowski z PFRR, który w swoim wystąpieniu szczególny nacisk kładł na rolę innowacyjności w rozwoju firmy.
Czytaj także: Podlaskie włączone w sieć Aniołów Biznesu
Marek Siergiej, prezes Promotechu, Menedżer Roku 2009 na Kongresie Nam się Udało
Skąd się bierze sukces?
– Na długofalowy sukces przedsiębiorcy pracuje umiejętność opanowania emocji, optymizm, intuicja i radzenie sobie ze stresem, czyli jego kompetencje osobiste – wyliczała z kolei trenerka biznesu Beata Skowrońska.
Natomiast dr Anatoliusz Kopczuk, kanclerz Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzenia w pełnym swady wystąpieniu pokazywał, jak firma musi się zmieniać w miarę rozwoju: formalizować komunikację, tworzyć nowe narzędzia kontroli, delegować uprawnienia zarządu na niższe szczeble.
– Przedsiębiorca musi się ciągle zmieniać i dostosowywać do wyzwań rynku – stawiał kropkę nad „i” dr Anatoliusz Kopczuk. – Inaczej będzie jak ten przysłowiowy, kiepski generał, który zawsze przygotowuje się do wczorajszej wojny.
Biznes nie jest nudny
Te zalecenia teoretyków potwierdził praktyk – Marek Starosta, prezes Benmaru, znaczący gracz na rynku materiałów budowlanych, który swoje przychody na ten rok szacuje na 100 mln zł.
– Najfajniejsze w prowadzeniu takiego biznesu jest to, że ciągle i ciągle jest coś nowego do zrobienia i wymyślenia – mówił pełen zapału Marek Starosta.
O kongresie i sukcesie w biznesie mówi Marek Starosta z firmy Benmar:
– Kongres dedykowany dla małych firm to świetny pomysł. Mam nadzieję, że będziemy mieli okazję spotkać się jeszcze nie jeden raz – podsumowała Katarzyna Błażko, współwłaścicielka sklepu Kamelia.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?