Białystok wyda pół miliarda na drogi

Aneta Boruch
Na razie magistrat nie chce wypowiadać się o projekcie budżetu. Milczeć nie chcą za to radni.
Na razie magistrat nie chce wypowiadać się o projekcie budżetu. Milczeć nie chcą za to radni. Fot. Wojciech Wojtkielewicz
500 mln zł - tyle pójdzie w przyszłym roku na inwestycje w mieście. Władze wydadzą najwięcej na przebudowę dróg.

Na razie magistrat nie chce wypowiadać się o projekcie budżetu. Milczeć nie chcą za to radni.

Inwestycje
przebudowa ulicy gen. Maczka - 150 mln zł
budowa stadionu miejskiego - 150 mln zł
budowa ulic wokół opery - 64 mln zł
przebudowa ciągu Antoniukowska-Antoniuk Fabryczny -Knyszyńska - 54 mln zł

Rozpoczną się:
przedłużenie Andersa - 95 mln zł
przedłużenie Piastowskiej - 61 mln zł

To przełom - Zbigniew Nikitorowicz, szef klubu radnych PO

Bardzo ambitny budżet i można powiedzieć, że w historii naszego miasta tak proinwestycyjnego jeszcze nie było. Na inwestycje przeznaczono pół miliarda. Oczywiście, znaczna ich część będzie realizowana ze wsparciem funduszy unijnych. Myślę, że w najbliższych latach białostoczanie zdecydowanie odczują poprawę jakości funkcjonowania komunikacji miejskiej, stanu dróg i innych dziedzin życia. To budżet przełomowy.

Problemy zostaną - Rafał Rudnicki, szef klubu radnych PiS

Projekt budżetu jest jak konik Joli Rutowicz. Niby to koń, ma łeb, ogon i cztery nogi, jest ładny i taki miły w dotyku, ale jak mu się bliżej przyjrzeć, to okazuje się, że to żaden koń tylko konik-maskotka, w dodatku w środku wypchany trocinami. I tak samo jest z projektem budżetu. W dalszym ciągu nie będzie ani lotniska, ani mieszkań socjalnych, a śmieci będą jeździć do Mławy. Wątpię nawet, czy uda się stworzyć zoo z prawdziwego zdarzenia.

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
abc :)
CYTAT(xyz @ 21.11.2008, 15:12)
Wara od Zawad buraku bo zamiast trasy na gen.Maczka zrobimy tobie z d... autostradę!!!

Czemu zaraz bierzesz się za obrzucanie autorów polemicznych postów inwektywami?
Nie pomyślałeś, że w ten sposób wystawiasz wszystkich mieszkańców Zawad na pośmiewisko?
Czemu patrzysz na problem rozwoju miasta przez własne partykularne interesy?
Czy jak wyprowadzałeś się z bloku na wieś to nie brałeś pod uwagę pewnych uciążliwości z tym związanych?
Dlaczego oczekujesz, że władze miasta zarzucą inwestycje w innych dzielnicach i natychmiast zrobią Ci wodociąg, kanalizację, drogę pod bramę
i może jeszcze załatwią puszczenie specjalnej linii autobusowej spod Twojego domu prosto do miejsca pracy z przystankami przy ulubionych,
przez Ciebie, sklepach?
Jak kupowałeś dom albo ziemię to nie wiedziałeś, że nie ma tam asfaltu, wygodnego wyjazdu na obwodnicę i mini galerii handlowej?
Nie zauważyłeś, że czasem śmierdzi z lisiej fermy albo chlewika u sąsiada?
Nie zastanowiłeś się dlaczego cena była tak atrakcyjna? A może pomyślałeś, że to specjalna oferta tylko dla Ciebie?
Żeby nie było, że jestem uprzedzony: też mieszkam w Zawadach, ale chcę patrzeć na nie w miarę obiektywnie.
Nie oszukujmy się, to jest małe osiedle. Może od paru lat rozwija się szybciej niż kiedyś, ale nie możemy porównywać się do choćby Pietrasz, gdzie także zdarzają się nieutwardzone jeszcze drogi. Przecież choćby domki na Dziesięcinach (za salonem Suzuki) dopiero teraz mają drogi z polbruku, mimo że to był teren miasta od wielu lat. My zostaliśmy przyłączeni stosunkowo niedawno.
Trochę cierpliwości! Nie jesteś najważniejszą osobą na świecie!
pozdrawiam
S
Szponiasty
Tramwajo-trolejbusy w Białymstoku?

Rok 2013 - w centrum studenci wsiadają w ekologiczny tramwaj i w 10 minut są na terenie kampusu przy ul. Ciołkowskiego. Brzmi jak bajka, ale pomysł może się urzeczywistnić. O sfinansowanie analiz potrzebnych do przeprowadzenia takiej linii stara się firma z Francji.

To Translohr, producent pojazdu, który porusza się na kołach, ale potrzebuje też jednej szyny do prowadzenia wagonów oraz jako uziemienia. Estetyczne i ekologiczne tramwajo-trolejbusy jeżdżą już między innymi po wąskich uliczkach Padwy i Wenecji. Nad wprowadzeniem takiego rozwiązania zastanawiają się też władze Olsztyna.
Sprowadzenie tramwajów do nas to pomysł Adama Byglewskiego, właściciela firmy Adampol z Zaścianek, jednej z największych polskich firm zajmujących się międzynarodowym i krajowym transportem samochodów. Trudno powiedzieć, czy realny, ale pierwsze drobne kroki w tym kierunku władze miasta już poczyniły.
Ponad dwa miesiące temu podczas wizyty u samorządowców we Francji, prezydent Tadeusz Truskolaski i jego zastępca odpowiedzialny za transport - Adam Poliński odwiedzali tamtejsze fabryki. Z inicjatywy Byglewskiego spotkali się też z właścicielem firmy Translohr ze Strasburga. Jest ona jedynym dostawcą na świecie lekkich, miejskich tramwajów nowej generacji.
- W Białymstoku cały czas zastanawiamy się nad tym, jak systemowo unowocześnić komunikację miejską. Jednak wprowadzenie takiego środka lokomocji to przede wszystkim kwestia stosownych analiz, które są bardzo kosztowne - mówi ostrożnie wiceprezydent Poliński. - Sami na pewno nie będziemy ich finansować, ale jeśli pojawiłyby się środki zewnętrzne i studium modernizacji miejskiej komunikacji wykazałoby, że da się u nas stworzyć taką linię, to byłoby ciekawe rozwiązanie.
Magistrat liczy więc, że takie analizy mógłby sfinansować ktoś z zewnątrz, na przykład francuski rząd.

Co o tym myślicie???? Przyjeło by się ??
x
xyz
W dniu 21.11.2008 o 10:56, Gość napisał:

Jak wam dogodzic wiesniaki!!! Jak bedziemy tak myslec i mieszac to znow ksieza wybuduja 3 koscioly a wy jak nic nie mieliscie to i miec nie bedziecie. Jak pisali o lotnisku to piep...iscie ze drogi zle. Teraz wam modernizacja drog sie nie podoba? Zlobki, lotniska, zasciankowosc osiedli i getto w zawadach-maja to wszystko zrobic na raz? Juz widze placz ze Bialystok to wielka budowa i ujowa komunikacja!! A jesli wam mieszkancy Zawad sie nie podoba w B-stoku to szybkie referendum w sprawie odlaczenia od miasta i znow bedziecie wioska.Jesli chodzi o mlynowa i bojary to sami mieszkancy tych osiedli blokuja budowe blokow a nikt dla 5 chat super dojazdow nie bedzie robil ,gdzie za te same pieniadze mozna polacztc z centrum osiedle blokow. Ciagle placz i zale ,jak sie wam nie podoba to jedzcie do wawy tam to jest pieknie.


Wara od Zawad buraku bo zamiast trasy na gen.Maczka zrobimy tobie z d... autostradę!!!
q
qwerty
W dniu 21.11.2008 o 11:18, droga napisał:

wybudują drogi prowadzące do kościołów... i to po co tyle szumu! niech ktos napisze ile miasto tylko w tym roku wydało na sponsorowanie kościołów! będzie więcej niż na drogi , więc o co tyle hałasu?



Wyluzuj... wybierz się na zakupy do którejś z galerii... do nich też prowadzą szerokie ulice... i odczep się od kościołów... 45 lat tłamszenia uważasz nie wystarczy? Jak wydawano kasę na budowę komitetów PZPR i granitowych alei prowadzących do nich, to nikt jakoś nie utyskiwał... i było cacy... a teraz proszę temat o inwestycjach w infrastrukturę a ty wyskakujesz z wątkiem kościelnym... uważasz, że to na temat... i że to normalne skojarzenie? To raczej aberracja!

P.S. sprawdź w słowniku języka polskiego znaczenie tego ostatniego słowa... żebyś się niepotrzebnie nie obraził... i nie wyzywał mnie od różnych... po prostu wyluzuj!
i
iwona
W dniu 21.11.2008 o 11:44, jolka napisał:

Jak jest w tej chwili nie wiem więc nie będęwypowiadać się w tej sprawie.


W tej chwili jest tragicznie. Nie mam z kim zostawić dziecka i pójść do pracy. Czekamy od maja na żłobek i wszystko wskazuje na to. że się nie dostaniemy. Nie ma miejsc po prostu. Jesteśmy na 31 miejscu na liście rezerwowej tylko, że nikt nie rezygnuje. W przedszkolu u syna dzieciaki w liczbie 29, tłoczą się na 1 sali. Syn przychodzi a to z obdartym nosem a to z inną kontuzją bo jedne dzici przewracają się przez drugie.
Tak właśnie jest w tej chwili.
j
jolka

Popieram plany drogowe. Białystok jest w tej chwili zakorkowany.
Pamiętam czasy kiedy w Białymstoku było mnóstwo żłobków, z chwilą wejścia urlopów wychowawczych
pustoszały. Nie było więc sensu ich utrzymywać. Jak jest w tej chwili nie wiem więc nie będę
wypowiadać się w tej sprawie.
Uważam jednak, że nowe władze zaczęły dbać o nasze miasto.
Poprzednie nie robiły nic poza rozdawaniem ziemi i obiektów kościołowi
np. SP 23.
Trzymam kciuki za obecne władze, ich plany i życzę powodzenia.

d
droga

wybudują drogi prowadzące do kościołów... i to po co tyle szumu! niech ktos napisze ile miasto tylko w tym roku wydało na sponsorowanie kościołów! będzie więcej niż na drogi , więc o co tyle hałasu?

i
iwona
W dniu 21.11.2008 o 10:56, Gość napisał:

Jak wam dogodzic wiesniaki!!! Jak bedziemy tak myslec i mieszac to znow ksieza wybuduja 3 koscioly a wy jak nic nie mieliscie to i miec nie bedziecie. Jak pisali o lotnisku to piep...iscie ze drogi zle. Teraz wam modernizacja drog sie nie podoba? Zlobki, lotniska, zasciankowosc osiedli i getto w zawadach-maja to wszystko zrobic na raz? Juz widze placz ze Bialystok to wielka budowa i ujowa komunikacja!! A jesli wam mieszkancy Zawad sie nie podoba w B-stoku to szybkie referendum w sprawie odlaczenia od miasta i znow bedziecie wioska.Jesli chodzi o mlynowa i bojary to sami mieszkancy tych osiedli blokuja budowe blokow a nikt dla 5 chat super dojazdow nie bedzie robil ,gdzie za te same pieniadze mozna polacztc z centrum osiedle blokow. Ciagle placz i zale ,jak sie wam nie podoba to jedzcie do wawy tam to jest pieknie.


Co taki nerwowy? oczywiście, że drogi są ważne ale... szkoda, że władze nie reagują na problem braku miejsc dla dzieci w żłobkach (głównie) i przedszkolach (tu jest trochę lepiej bo przedszkoli więcej). Jak mam chodzić do pracy i płacić podatki, kiedy nie mam gdzie zostawić dziecka? Drogi generalnie są, większość gorszych, kilka lepszych, ale są. Chodzi o podniesienie komfortu jazdy. A miejsc dla dzieci nie ma. Po prostu nie ma i nie będzie z tego co widać.
A
AZAZEL
W dniu 21.11.2008 o 10:56, Gość napisał:

Jak wam dogodzic wiesniaki!!! Jak bedziemy tak myslec i mieszac to znow ksieza wybuduja 3 koscioly a wy jak nic nie mieliscie to i miec nie bedziecie. Jak pisali o lotnisku to piep...iscie ze drogi zle. Teraz wam modernizacja drog sie nie podoba? Zlobki, lotniska, zasciankowosc osiedli i getto w zawadach-maja to wszystko zrobic na raz? Juz widze placz ze Bialystok to wielka budowa i ujowa komunikacja!! A jesli wam mieszkancy Zawad sie nie podoba w B-stoku to szybkie referendum w sprawie odlaczenia od miasta i znow bedziecie wioska.Jesli chodzi o mlynowa i bojary to sami mieszkancy tych osiedli blokuja budowe blokow a nikt dla 5 chat super dojazdow nie bedzie robil ,gdzie za te same pieniadze mozna polacztc z centrum osiedle blokow. Ciagle placz i zale ,jak sie wam nie podoba to jedzcie do wawy tam to jest pieknie.



CAŁKOWICIE PANA POPIERAM W TYM CO PAN PISZE
POZDRAWIAM!!!

Mieszkam w tym miescie od 11 lat i dopiero z Truskolaskiego cos zaczelo sie dziac ! (Wcale nie jestem za PO :-) )
G
Gość

Jak wam dogodzic wiesniaki!!! Jak bedziemy tak myslec i mieszac to znow ksieza wybuduja 3 koscioly a wy jak nic nie mieliscie to i miec nie bedziecie. Jak pisali o lotnisku to piep...iscie ze drogi zle. Teraz wam modernizacja drog sie nie podoba? Zlobki, lotniska, zasciankowosc osiedli i getto w zawadach-maja to wszystko zrobic na raz? Juz widze placz ze Bialystok to wielka budowa i ujowa komunikacja!! A jesli wam mieszkancy Zawad sie nie podoba w B-stoku to szybkie referendum w sprawie odlaczenia od miasta i znow bedziecie wioska.Jesli chodzi o mlynowa i bojary to sami mieszkancy tych osiedli blokuja budowe blokow a nikt dla 5 chat super dojazdow nie bedzie robil ,gdzie za te same pieniadze mozna polacztc z centrum osiedle blokow. Ciagle placz i zale ,jak sie wam nie podoba to jedzcie do wawy tam to jest pieknie.

I
Iwona

No właśnie, same drogi. A gdzie inne inwestycje? Dramatycznie brakuje miejsc dla dzieci w żłobkach i przedszkolach. W Białymstoku jest 5 żłobków na 300 tys. mieszkańców.

n
nick
W dniu 21.11.2008 o 08:36, Gość napisał:

Człeku, ty chyba nie wiesz co mówisz!To teraz nie można wyjechać bo sznur tirów ciągnie się w obie strony, a korki są niemiłosierne.Twierdzisz że budowa bezkolizyjnych węzłów i dwujezdniowej drogi to pogorszy? Puknij się z duuużego rozpędu w czoło (najlepiej ścianą)...


Trzeba mieszkać w Zawadach żeby wiedzieć jakie utrudnienia będą wraz przebudową ul.Gen.Maczka.
P
Przybysz

Na sztandarach wielkie mało realne inwestycje a pod nosem Urzędu-250m zapyziałe Bojary gdzie kończy się nie tylko Europa. Nieprzejezdna ul.Słonimska syberyjskie uliczki jak np. Przygodna. Wstyd i hańba dla władz Białegostoku. Niedawno gosciłem rodzinę z Francji i nie mogli napatrzeć się katastrofie cywilizacyjnej na Przygodnej. Pytali czy to getto.Porobili zdjęcia i filmy jak wygląda duże miasto w Polsce. Wstyd i hańba pod oknami wadzy.

j
ja

Projetk bez lotnisk jest nie do przyjecia - uwazam. Bialystok dla rozowju potrzbeuje lotniska jak czlowiek tlenu.

m
miś koala

Poranny 15 listopada 2008 "Marszałek rozdał pieniądze na inwestycje"

Niektóre budziły wątpliwości, czy nie wykorzystano przy ich realizacji dotacji celowych. Wtedy ministerstwo mogłoby je zakwestionować. W efekcie nasze województwo otrzymałoby mniej niż 40 milionów złotych.

Dlatego na ich miejsce zostały wprowadzone inne:
· modernizacja ul. Kierzkowej w Łomży - refundacja ministerstwa wyniesie 514 tysięcy zł;
· budowa ul. Sybiraków w Łomży - 465 tys. zł;
· budowa Szosy Zambrowskiej w Łomży - 510 tys. zł;
· budowa ul. Kpt. Skowronka w Łomży - 258 tys. zł;

Na liście przedsatwioenje przez "Poranny" w dniu 15 listopasda nie ma ani jednej ulicy czy drogi w Białymstoku DLACZEGO?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3