To wariant, o który wnioskowaliśmy, bo jest najmniej uciążliwy dla podróżnych. Zapewnia transport kolejowy wewnątrz województwa - uważa Tomasz Galicki ze Stowarzyszenia Sympatyków Kolejnictwa Kolejowe Podlasie.
Tę opcję poparły też podlaskie samorządy. Pociągiem z Białegostoku dojedzie się więc do Małkini. Zatrzyma się on na stacjach w Czyżewie, Szepietowie i Łapach. Żeby dotrzeć dalej - do Warszawy - trzeba będzie się przesiąść do skomunikowanego z pociągiem PKP Intercity busa. Ten już bez postoju dojedzie do stolicy.
PKP IC zapewni osiem takich połączeń dziennie w obie strony. Pasażerowie będą mogli skorzystać też z drugiego wariantu. Cztery razy dziennie uruchomione zostaną autobusowe bezpośrednie połączenia Warszawa - Białystok - Warszawa. Taka organizacja ruchu będzie funkcjonować od 12 października do 12 grudnia 2015 roku.
- Będziemy obserwować, jak sprawdza się to rozwiązanie i nie wykluczamy korekt rozkładu jazdy, tak aby odpowiadał potrzebom podróżnych - mówi Zuzanna Szopowska z PKP Intercity.
Przez wyłączenia z ruchu pociągów odcinka z Tłuszcza do Sadownego zarządca infrastruktury - PKP PLK - chce przyspieszyć budowę fragmentu wartej miliardy złotych linii kolejowej Rail Baltica.
- Rząd miał 7 lat na tę inwestycję i je zmarnował. Teraz pod groźbą zwrotu unijnych pieniędzy wyłącza linie z eksploatacji, żeby zdążyć na czas - oburza się poseł PiS Jarosław Zieliński. - A nie ma gwarancji, że remont zakończy się w ciągu roku.
Dodaje, że parlament sprawuje kontrolę nad rządem i dołoży starań, aby PKP zmieniło swoją fatalną decyzję zachowując ruch pociągów przynajmniej po jednym torze.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?