Białystok szuka firmy, która przeprowadzi kontrolę dróg zarządzanych przez prezydenta. W sumie to prawie 508 kilometrów

OPRAC.: wal
W Białymstoku jest w sumie nieco ponad pół tysiąca kilometrów dróg Anatol Chomicz/Archiwum
Gdzie są koleiny, a gdzie garby, zapadnięte studzienki czy sfalowania nawierzchni. Pokaże to raport z rocznego przeglądu stanu technicznego dróg zarządzanych przez prezydenta Białegostoku. Miasto szuka wykonawcy, który zlustruje białostockie ulice.

W sumie w mieście jest to prawie 508 kilometrów dróg różnej kategorii. Także te najnowsze inwestycje jak oddany do użytku pod koniec 2020 roku węzeł Porosły.

Zobacz. ile kilometrów dróg nie tylko gminnych jest w Białymstoku. Przejrzyj galerię

Przeglądem musi być objęty pas drogowy na całej jego szerokości i obejmować elementy takie jak jezdnie, zatoki autobusowe i parkingowe, chodniki, ścieżki rowerowe, drogi serwisowe, pobocza, elementy odwodnienia drogi (studzienki, kratki ściekowe, rowy itp.), oznakowanie poziome i pionowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ekrany akustyczne.

- Nie obejmuje wykonania oceny stanu obiektów inżynierskich (mostów, wiaduktów, estakad, tuneli, przepustów itp.), zlokalizowanych w ciągach dróg

- czytamy w ogłoszeniu o przetargu.

Wykonawca będzie musiał wywiązać się z zadania w 14 tygodni od podpisania umowy.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
20 lipca, 13:11, leon:

Tak też myślałem. Urzędnicy nie znają i nie chcą osobiście poznać stanu dróg w mieście.

Wolą żreć cukierki i wtedy nogi chętniej się rozchylają.

l
leon
Tak też myślałem. Urzędnicy nie znają i nie chcą osobiście poznać stanu dróg w mieście.
G
Gość
Kolejne marnowanie publicznych pieniędzy !! ZGŁOSZENIA przez krajową mapę zagrożeń bezpieczeństwa nie są brane pod uwagę ??
G
Gość
20 lipca, 10:26, Gość:

Ten przydent to chyba idiota. Przecież kierowcy mogą sami zgłaszać (przez e0mail) oraz krajową mapę zagrożeń bezpieczeństwa. Co robi urząd z zgłoszeniami? Olewa. Mimo zgłoszenia kilku miesięcy temu (potwierdzone przez policję) droga nie jest załatana). Kolejne wyprowadzanie pieniędzy miasta dla znajomego.

dokładnie przetarg wygra po[wulgaryzm]ny

G
Gość
Ten przydent to chyba idiota. Przecież kierowcy mogą sami zgłaszać (przez e0mail) oraz krajową mapę zagrożeń bezpieczeństwa. Co robi urząd z zgłoszeniami? Olewa. Mimo zgłoszenia kilku miesięcy temu (potwierdzone przez policję) droga nie jest załatana). Kolejne wyprowadzanie pieniędzy miasta dla znajomego.
Z
Zenek Pereszczako
20 lipca, 6:53, www.Koncerty.Bialystok.pl:

I zamiast kolei miejskiej http://federacjazielonych.blogspot.com/p/projekt-biaostocka-kolej-miejska.html są rekordowe korki i „pseudoobwodnice” przez miasto (zamiast prawdziwe poza miastem) i tiry dalej jeżdżą przez miasto? A gwarancja na te drogie drogi to tylko 3-7 lat by szybko zarobić na ich remoncie? Czemu prywatne autostrady mają po 20 lat gwarancji? Pseudoobwodnice: brak ekranów, tiry, korki Trasa zaprojektowana na 120 km/h, ograniczenie do 70 km/h. Bez problemu znajdzie się przekraczających prędkość o 50 km/h, wystarczy po kolei wystawiać mandaty "Przełożony jest wściekły na swoich podwładnych, że wypisują "tylko cztery i pół mandatu na łeb", mężczyzna chce, żeby wypisywali więcej, "17 na głowę. Bez problemu znajdzie się przekraczających prędkość o 50 km/h, wystarczy po kolei wystawiać mandaty "Przełożony jest wściekły na swoich podwładnych, że wypisują "tylko cztery i pół mandatu na łeb", mężczyzna chce, żeby wypisywali więcej, "17 na głowę”

„Polski asfalt, pod względem używanych materiałów, w żadnym przypadku nie różni się od stosowanego na Zachodzie - twierdzi na łamach dziennika "Metro" dr. inż. Paweł Mieczkowski z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Według niego dziurom na naszych drogach winny jest... kalendarz. „Problem nie w tym, co się na drogi kładzie, ale kiedy - wyjaśnia naukowiec. - Z grubsza polski kalendarz robót drogowych wygląda tak: wiosną rozpoczyna się procedurę przetargową, która kończy się późnym latem. Zleceniodawca naciska na firmę, by roboty rozpoczęła jak najszybciej, więc prace ruszają jesienią, zaś warstwę ścieralną asfaltu kończy się kłaść przy pierwszych mrozach. I to jest właśnie przepis na dziury. Warstwa ścieralna asfaltu powinna być kładziona wiosną lub latem, bezwzględnie przy dodatnich temperaturach i przy bezwietrznej i bezdeszczowej pogodzie - mówi Mieczkowski.” https://moto.wp.pl/wine-za-dziurawe-drogi-ponosi-kalendarz-6066975503832193a

Budimex asfaltuje przy wilgoci i przymrozkach, by pękający asfalt wymagał remontów? https://youtu.be/lq1bX0sp-Lw

17.02.2019 Białystok budowa Trasy Niepodległości węzeł drogowy ul. Armii Krajowej osiedle Leśna Dolina: sobota godz. 2 w nocy: Prognoza pogody na sobotę/niedzielę 16-17 luty 2019: „pojawi się słaby mróz - ok. -3; -1 stopni”

Dlaczego Urząd Miasta w Białymstoku dalej planuje odciąć dojazd do sklepu i sal bankietowych Promenada państwa Bzura przy ul. Wiklinowej 10 ekranami akustycznymi, które spowoduja przekierowanie hałasu z zakładu kamieniarskiego na domy mieszkalne zamiast chronić przed hałasem z ulicy, podczas gdy np. Tor Wschodzący Białystok dalej nie ma ekranów akustycznych, na skutek czego hałas z toru słychać nawet w odległości 2,5 km w Parku Konstytucji 3 Maja przy Filharmonii na ul. Podleśnej, akcencie ZOO?

O sprawie: http://www.polsatnews.pl/wideo-program/panstwo-w-panstwie-urzednicza-demolka_6713437/

Pierwszy akapit (zakładając, że są to pytania retoryczne) zdradza duże braki w wiedzy osoby komentującej. Z akapitem drugim nie sposób się jednak nie zgodzić.

Polską cechą narodową jest: "nie znam się, to się wypowiem".

G
Gość
tylko to POd lupę?
w
www.Koncerty.Bialystok.pl
I zamiast kolei miejskiej http://federacjazielonych.blogspot.com/p/projekt-biaostocka-kolej-miejska.html są rekordowe korki i „pseudoobwodnice” przez miasto (zamiast prawdziwe poza miastem) i tiry dalej jeżdżą przez miasto? A gwarancja na te drogie drogi to tylko 3-7 lat by szybko zarobić na ich remoncie? Czemu prywatne autostrady mają po 20 lat gwarancji? Pseudoobwodnice: brak ekranów, tiry, korki Trasa zaprojektowana na 120 km/h, ograniczenie do 70 km/h. Bez problemu znajdzie się przekraczających prędkość o 50 km/h, wystarczy po kolei wystawiać mandaty "Przełożony jest wściekły na swoich podwładnych, że wypisują "tylko cztery i pół mandatu na łeb", mężczyzna chce, żeby wypisywali więcej, "17 na głowę. Bez problemu znajdzie się przekraczających prędkość o 50 km/h, wystarczy po kolei wystawiać mandaty "Przełożony jest wściekły na swoich podwładnych, że wypisują "tylko cztery i pół mandatu na łeb", mężczyzna chce, żeby wypisywali więcej, "17 na głowę”

„Polski asfalt, pod względem używanych materiałów, w żadnym przypadku nie różni się od stosowanego na Zachodzie - twierdzi na łamach dziennika "Metro" dr. inż. Paweł Mieczkowski z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Według niego dziurom na naszych drogach winny jest... kalendarz. „Problem nie w tym, co się na drogi kładzie, ale kiedy - wyjaśnia naukowiec. - Z grubsza polski kalendarz robót drogowych wygląda tak: wiosną rozpoczyna się procedurę przetargową, która kończy się późnym latem. Zleceniodawca naciska na firmę, by roboty rozpoczęła jak najszybciej, więc prace ruszają jesienią, zaś warstwę ścieralną asfaltu kończy się kłaść przy pierwszych mrozach. I to jest właśnie przepis na dziury. Warstwa ścieralna asfaltu powinna być kładziona wiosną lub latem, bezwzględnie przy dodatnich temperaturach i przy bezwietrznej i bezdeszczowej pogodzie - mówi Mieczkowski.” https://moto.wp.pl/wine-za-dziurawe-drogi-ponosi-kalendarz-6066975503832193a

Budimex asfaltuje przy wilgoci i przymrozkach, by pękający asfalt wymagał remontów? https://youtu.be/lq1bX0sp-Lw

17.02.2019 Białystok budowa Trasy Niepodległości węzeł drogowy ul. Armii Krajowej osiedle Leśna Dolina: sobota godz. 2 w nocy: Prognoza pogody na sobotę/niedzielę 16-17 luty 2019: „pojawi się słaby mróz - ok. -3; -1 stopni”

Dlaczego Urząd Miasta w Białymstoku dalej planuje odciąć dojazd do sklepu i sal bankietowych Promenada państwa Bzura przy ul. Wiklinowej 10 ekranami akustycznymi, które spowoduja przekierowanie hałasu z zakładu kamieniarskiego na domy mieszkalne zamiast chronić przed hałasem z ulicy, podczas gdy np. Tor Wschodzący Białystok dalej nie ma ekranów akustycznych, na skutek czego hałas z toru słychać nawet w odległości 2,5 km w Parku Konstytucji 3 Maja przy Filharmonii na ul. Podleśnej, akcencie ZOO?

O sprawie: http://www.polsatnews.pl/wideo-program/panstwo-w-panstwie-urzednicza-demolka_6713437/
Dodaj ogłoszenie