Poprzez zajęcia inne niż lekcje uczniowie klas IV – VI pogłębiają swoją wiedzę matematyczną o zagadnienia wykraczające poza podstawę programową, np. twierdzenie Talesa, jednokładność, figury foremne.
- To praca zespołowa, dzięki której dzieci nabywają także tzw. umiejętności miękkie, czyli pracę metodą projektu, poznają zasady dobrej organizacji pracy, współpracy oraz tolerancji wobec innych – mówi Mirosława Pypczyńska, matematyczka i organizatorka zajęć. – Zaletą udziału w projekcie jest również możliwość wykonywania doświadczeń, tworzenie sytuacji, w których dzieci angażują się w to, co robią i dążą do osiągnięcia jak najlepszych wyników, a także zastosowanie nabytej wiedzy w życiu codziennym
Również rodzice aktywnie uczestniczą w edukacji dzieci – pomagają wykonać pomiary obliczenia, dokumentację zdjęciową.
Uczniowie pracują – w 4-5 osobowych zespołach, a każdy z nich realizuje trzy różne tematy. Wszystkie wymagają przeprowadzenia pomiarów, wykonywania złożonych obliczeń. I to właśnie praca grupowa sprawia dzieciom największą przyjemność.
- Projekt jest ciekawy, ponieważ biorąc w nim udział można odkrywać różne rzeczy. Czasami pracy było dużo, np. przy plakatach albo broszurach, ale dzięki temu dużo się nauczyliśmy. Chciałabym by było więcej takich projektów – mówi Magdalena Kownacka z klasy IV.
A jej koleżanka Natalia Zaremba z klasy V dodaje:
- Dzięki pracy w grupach uczniowie mogą się lepiej poznać i ze sobą zintegrować. Z tego, co widzę dobrze się dogadujemy. Fajnie jest spotkać się z koleżankami i pomyśleć nad zadaniami. To nauczyło nas współpracy.
Zdaniem Tadeusza Kamińskiego, czwartoklasisty, zadania – choć nie łatwe, były bardzo pouczające:
- Projekt pokazuje, co obejmuje matematyka, choć były tam zadania, których nigdy nie robiliśmy. Sprawiło nam to dużo radości i pozwoliło poznać ten przedmiot od innej strony.
Młodzież przedstawi efekty swoich prac podczas „Gali Młodego Odkrywcy”, która będzie miała formułę konkursu. To wtedy zostanie wyłoniona najlepsza prezentacja każdego tematu, a autorzy wyróżnionych prac – nagrodzeni.
Uczestnicy warsztatów mieli też okazję do zaprezentowania, zdobytej wiedzy
podczas szkolnej „Wszechnicy”, prowadząc zajęcia dla swoich młodszych koleżanek i kolegów.
Projekt „Dzięki matematyce odkrywamy świat” finansowany jest przez Fundację mBank-u.
Zobacz też:
Waszym Zdaniem. Co białostoczanie myślą o edukacji seksualnej? Czy powinna być w szkołach czy nie? (22.10.2019)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?