Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok - seminarium CSR. "Egoista jest mniej cenny dla firmy" - przekonują eksperci

Michał Franczak [email protected] tel. 85 748 95 42
– Pracownik to ambasador firmy – mówił Maciej Gnyszka podczas seminarium poświęconemu społecznej odpowiedzialności biznesu.
– Pracownik to ambasador firmy – mówił Maciej Gnyszka podczas seminarium poświęconemu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Ci, którzy mało robią dla innych, przynoszą mniej pożytku w biznesie niż ludzie wielkoduszni – przekonywali eksperci podczas piątkowego seminarium odpowiedzialnego biznesu, które poprzedzało trzecią edycję rankingu „Superfirmy”, organizowanego przez Gazetę Współczesną oraz Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Białymstoku.

Prelegenci opowiadali m.in. o tym, jak tę wielkoduszność należy zwiększać, by polepszać atmosferę i efektywność w miejscu pracy. Niektóre pomysły były bardzo oryginalne.

– Jeżeli któraś z pracownic w naszej firmie rodzi dziecko, przesyłamy jej kwiaty do szpitala – mówiła Ewa Karpińska-Bryke, założyciel firmy doradczej Profes. – W późniejszym okresie może też przyjść do pracy z maluchem. Aby się nie nudził, kupiliśmy dwie skrzynie z zabawkami. Wprowadziliśmy także elastyczny czas pracy i pikniki rodzinne. Takie podejście sprawia, że czasem wiemy o dziecku pracownicy wcześniej niż sam mąż.

Profes znalazł także sposób na rozwiązywanie konfliktów.

– Wprowadziliśmy instytucję Mediatora, czyli zaufanej osoby, która nie jest przełożonym i może pomóc w problemach, które pojawiają się wewnątrz zespołu – wyjaśnia Ewa Karpińska-Bryke. – Wiele lat temu zainicjowaliśmy wolontariat. Wysyłamy paczki dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, wspomagamy dzieci z Afryki w ramach akcji „Adopcja serca”. Pracownicy bardzo szybko podjęli tę inicjatywę i dziś aktywnie w niej uczestniczą.

A zadowolenie pracownika przekłada się na wymierne korzyści, o czym przekonywał Maciej Gnyszka, przedsiębiorca i fundraiser, założyciel Towarzystw Biznesowych oraz portalu dobroczynnosc.com.

– Pamiętajcie, że pracownik to ambasador firmy. To, jak postrzegają waszych pracowników klienci ma kluczowe znaczenie dla sukcesu – mówił ekspert. – Idealny pracownik jest lojalny, kreatywny, energiczny, ambitny i kompetentny. Ale również wielkoduszny, wrażliwy na krzywdę i pomagający słabszym.

Zdaniem Macieja Gnyszki, zespół egoistów jest w firmie mniej efektywny niż grupa, która potrafi się wzajemnie wspierać i pomagać innym.

Maciej Gnyszka - ekspert CSR mówi o roli pracownika:

Zobacz wideo »

Swoje wystąpienie miała także Magdalena Andrejczuk, przedstawiciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która przekonywała, że, choć Polska jest na ostatnim miejscu w Unii, to tysiące ludzi rocznie stają się wolontariuszami pracowniczymi. Kolejny prelegent, Jan Mikołuszko, prezes Unibepu, podkreślał, że dla dobrych relacji ważna jest czytelna ścieżka awansu, jasne zasady premiowania pracowników i dobrze zdefiniowane obowiązki.

Ewa Karpińska-Bryke (firma Profes) o wdrożeniu praktyk CSR w swojej firmie

Zobacz wideo »

Z kolei Adam Walicki, marketingowiec, przekonywał, że marka firmy to nie jest znak graficzny, lecz magazyn zaufania, którego sukces bazuje właśnie na ludziach.

Co to jest ten CSR?

Firma, która stosuje strategię odpowiedzialnego biznesu (CSR) to taka, która uwzględnia interesy społeczne, ochronę środowiska i dba o relacje – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. To przedsiębiorstwo, które potrafi rozmawiać zarówno z kontrahentami, jak i lokalną społecznością, dba o pracowników, przez co zwiększa ich motywację i lojalność, obniża koszty dzięki ekologicznym rozwiązaniom. Przez to buduje swoją reputację, poprawia efektywność, zwiększa lojalność i motywację pracowników.

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny