Białystok. Restinfo.pl - portal lokali gastronomiczno-rozrywkowych

Agata Sawczenko [email protected] tel. 85 748 96 59 Fot. Krystian Różycki
Do Białegostoku przyjechałam na studia z innego miasta. I nawet nie wiedziałam, gdzie mogę umówić się na randkę – tłumaczy Kamila Kiersznowska, skąd wziął się pomysł na firmę.
Do Białegostoku przyjechałam na studia z innego miasta. I nawet nie wiedziałam, gdzie mogę umówić się na randkę – tłumaczy Kamila Kiersznowska, skąd wziął się pomysł na firmę.
Informacje o tym, gdzie można smacznie zjeść, gdzie posiedzieć ze znajomymi, a gdzie umówić się na romantyczne spotkanie. Do tego fotografie z wnętrz lokali i oczywiście menu z cenami. No i opinie internautów, którzy już odwiedzili lokal. – Gdy przyjechałam do Białegostoku na studia, bardzo brakowało mi takich informacji – mówi Kamila Kiersznowska, właścicielka portalu Restinfo.pl

Jestem z wykształcenia pedagogiem resocjalizacji. Studia nie mają więc wiele wspólnego z tym, czym teraz się zajmuję – śmieje się Kamila Kiersznowska, właścicielka portalu Restinfo.pl – Ale wiem, że wykształcenie jest ważne, więc na studiach zaocznych robię teraz magistra.

Zobacz także. Polmos Białystok. Żubrówka i Absolwent podbijają egzotyczne rynki

Pani Kamila pochodzi z małego miasteczka.

– Gdy przyjechałam na studia do Białegostoku, nie wiedziałam, gdzie mogłabym iść się rozerwać, umówić się na randkę, spotkać ze znajomymi. Nie mogłam znaleźć informacji o białostockich lokalach, poczytać opinii innych – mówi.

A że miała doświadczenie w prowadzeniu portalu intrenetowego, postanowiła założyć swój – właśnie z informacjami o białostockich lokalach.

– Tym bardziej, że zawsze marzyłam, żeby pracować dla siebie – wyjaśnia.

Do współpracy namówiła dwóch kolegów. Programista, z którym współpracowała wcześniej, zajął się stworzeniem strony. Drugi znajomy – tak jak ona – spotykał się z klientami i zbierał informacje, które miały zostać zamieszczone na portalu.

Idea strony internetowej jest prosta: – Prowadzimy portal, który skupia lokale gastronomiczno-rozrywkowe. Sprzedajemy wirtualne wizytówki – tłumaczy pani Kamila. Można u nas zamieścić galerię zdjęć, informacje o menu. Oferujemy też bezpłatne wizytówki z podstawowymi danymi o lokalu. To informacje potrzebne dla kogoś, kto – tak jak ja kiedyś – chciałby wybrać się gdzieś z rodziną, znajomymi czy nawet zaplanować spotkanie służbowe.

Na razie na portalu można znaleźć wizytówki przede wszystkim lokali z Białegostoku. Ale powoli zaczynają się tam pojawiać również informacje o restauracjach i barach z Warszawy.

– Chcielibyśmy objąć swoim zasięgiem także inne duże miasta – zdradza plany pani Kamila.

Zobacz także. Białystok. Urszula Humienik-Dworakowska - jest tłumaczem i ma firmę The WORK SHOP

Sama reklamuje się przede wszystkim na portalach społecznościowych. Organizuje tam różne akcje promocyjne, gdzie można wygrać wejściówki do kina czy teatru albo kupon na elegancką kolację. – Marketing jest potrzebny. Ale jesteśmy młodą firmą, więc staramy się to robić po jak najniższych kosztach – zapewnia Kamila Kiersznowska.

Co ciekawe, mimo że powadzi własną firmę, nie zarejestrowała działalności gospodarczej.

– Jako studentka mam możliwość prowadzenia firmy pod skrzydłami Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Tam mam zapewnione biuro, księgowość, porady prawne. To najlepsze warunki na start, jakie mogę sobie wymarzyć – mówi.

Rady dla początkujących

• Trzeba uparcie dążyć do celu. Bo prowadzenie własnej firmy – przynajmniej na początku – jest naprawdę trudne. 
__• Należy starać się zminimalizować koszty.

Kongres "Nam się udało” 9 czerwca wszystkich, którzy opowiedzieli nam o swoim sukcesie w cyklu „Im się udało”, zaprosimy do auli Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania. Chcemy stworzyć okazję do poznania się, zaprezentowania raz jeszcze. Kongres ma być okazją do poszerzenia wiedzy biznesowej – przygotowaliśmy ofertę szkoleniową. Każdy przedsiębiorca, który weźmie w nim udział, otrzyma wizytówkę w specjalnym dodatku oraz na portalu regiofirma.pl Kongres nie jest imprezą zamkniętą. Zapraszamy wszystkich przedsiębiorców, którzy chcieliby, by ich firma została opisana w „Porannym”. Czekamy na zgłoszenia: [email protected]

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

H
Heniu

no i wylądował, taki super a domena do sprzedania, jak zwykle pomysł jest ale dobre rady i "Trzeba uparcie dążyć do celu" poszło w zapomnienie....

Dodaj ogłoszenie