Nasza Loteria

Białystok. Piotr Szymański cztery lata prowadzi agencję reklamową Projector.pl

Agata Sawczenko [email protected] tel. 85 748 96 59 Fot. Wojciech Wojtkielewicz
Piotr Szymański cały czas śledzi nowości, sprawdza, jakie są trendy w reklamie, w którą stronę zmierza marketing
Piotr Szymański cały czas śledzi nowości, sprawdza, jakie są trendy w reklamie, w którą stronę zmierza marketing
Projektuje m.in. ulotki, plakaty, strony internetowe, ale też plafony czy foldery. Piotr Szymański w reklamie pracuje od lat, ale dopiero cztery lata temu zdecydował się założyć własną agencję: Projector.pl. – Bałem się, że klienci nie będą do mnie wracali – przyznaje. Na szczęście znalazł sposób, by ich zatrzymać – zawsze ma dla nich czas i dba o jakość swoich usług.

Przygoda z grafiką zaczęła się dla Piotra Szymańskiego już na studiach. Mimo że studiował administrację celną, to w wolnych chwilach pracował jako fotograf studyjny.

– Zdjęcia się retuszuje – mówi Piotr Szymański. – Musiałem więc poznać programy graficzne. W wolnych chwilach doszkalałem się jeszcze we własnym zakresie.

Potem zmienił pracę. Zatrudnił się w agencji reklamowej. Następnie w drugiej, trzeciej.

– Gdy okazywało się, że w danej firmie nie nauczę się już niczego nowego, zmieniałem pracę – mówi pan Piotr.

W niektórych białostockich firmach reklamowych zwykle role pracowników nie są ściśle podzielone.

– Zwykle prowadzisz całe tematy: trochę więc jesteś handlowcem, trochę grafikiem, trochę fotografem czy copywriterem – tłumaczy pan Piotr. – Gdy okazało się, że potrafię sam prowadzić projekty od początku do końca, a klienci są zadowoleni, pomyślałem o własnej działalności.

Zobacz także. Białystok. Gabinet Rehabilitacji Rehactive - biznes Joanny Bieniek i Konrada Wojno

Zaczął od złożenia wniosku o dotację na rozpoczęcie działalności gospodarczej w urzędzie pracy.

– Napisałem biznesplan. Zaniosłem całą teczkę, bo miałem już portfolio i pomysł na siebie. Dostałem dotację – uśmiecha się.

Już wcześniej wiedział, że będzie miał klientów. Z niektórymi zawarł przedwstępne umowy. Jednak i tak firmę otwierał z niepokojem.

Przyznaje, że dużą pomocą na początku był zmniejszony ZUS. Wtedy jest czas na to, aby wypracować swoją markę. Podkreśla, że renoma wśród klientów jest bardzo ważna.

– Jest takie powiedzenie: jeden zadowolony klient przyprowadzi trzech nowych. Ale jeden niezadowolony, to minus 10 innych – mówi pan Piotr.

Dlatego cały czas śledzi nowości, sprawdza, jakie są trendy w reklamie, w którą stronę zmierza marketing.

– Trzeba trochę czasu poświęcić, żeby coś poczytać. Mam dostęp do fachowej prasy branżowej – wyjaśnia Piotr Szymański.

I tłumaczy, że oczywiście są tacy, którym odpowiada standardowa forma reklamy. Ale coraz więcej jest klientów naprawdę wymagających. Od samego niemal początku pan Piotr współpracuje z innymi firmami. To fachowcy na przykład w dziedzinie programowania czy druku.

Zobacz także. Urszula Ambrożewska - ma salon kosmetyczny, a miała być pedagogiem

– Nie wszystko jestem w stanie zrobić sam. A dobry, sprawdzony zespół, na którym można polegać, który pilnuje terminów i standardów, naprawdę wiele znaczy – mówi.

Dziś innym radzi, żeby swoją firmę pokazywali od razu – przede wszystkim w internecie.

– Jeżeli cię nie ma w internecie, to nie istniejesz – uważa Piotr Szymański.

Rady dla początkujących ♦ Staraj się o dotacje.

♦ Zbadaj rynek, konkurencję. Sprawdź, czy twój pomysł ma szansę powodzenia.

♦ Zrób biznesplan – nie dla urzędników, ale dla siebie.

♦ Zastanów się, czy masz przekonanie do tego, co chcesz robić.

♦ Korzystaj z tego, co daje ci prawo. Dwa lata, kiedy możesz płacić niższy ZUS, poświęć na wypracowanie sobie dobrej marki.

♦ Przemyśl dokładnie każdą inwestycję. 

♦ Dbaj o jakość swoich usług..

Komu się udało
„Im się udało” to cykl, w którym prezentujemy ciekawych ludzi i ich sposób na życie. Jeżeli prowadzisz firmę, stworzyłeś coś z niczego, odniosłeś sukces zawodowy – podziel się z nami i Czytelnikami swoją receptą na powodzenie i satysfakcję w interesach.
Kontakt: tel. 85 748 96 59,
e-mail: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Jaką decyzję podejmie w grudniu RPP?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny