Cały obiekt przy ul. NSZ będzie miał ponad 20 tys. m kw. powierzchni, z czego 14 tysięcy metrów zajmą podnajemcy. Jak informuje firma CBRE, która zajmie się komercjalizacją obiektu, Outlet Center w Białystoku, bo taka jest jego pełna nazwa, będzie dysponował 700 miejscami parkingowymi, w tym 300 w garażu podziemnym. Zaś cały park handlowy, jaki Outlet Center utworzy na tym terenie wraz z istniejącą tu Castoramą, sklepem spożywczym i stacją paliw Lotos, pomieści blisko 1500 miejsc parkingowych
Białostocki Outlet Centre zapowiadany jest jako klasyczne centrum wyprzedażowe oferujące produkty znanych marek po obniżonych cenach. Obiekt będzie drugim w Polsce funkcjonującym pod tym logo – pierwszy stanie na początku przyszłego roku w Lublinie. Jak poinformowala nas Magdalena Frątczak z CBRE, w OC należy sie spodziewać takich marek jak w innych centrach outletowych, których komercjalizacją zajmowało się CBRE, czyli Fashion House Outlet Centres (np. w Gdańsku czy Piasecznie) i Outlet Park (w Szczecinie).
Przypomnijmy, że to już druga „galeria” outletowa, która ma powstać w Białymstoku. W centrum wyprzedażowe o nazwie Outlet Białystok przekształcana jest bowiem także Galeria Podlaska. Tu inwestuje firma The Blue Ocean Investment Group. Otwarcie swojego centrum zapowiada na listopad 2013 roku.
Zobacz: Outlet Białystok powstanie w Galerii Podlaskiej
Inwestorzy budujący oba obiekty podkreślają, że mają nadzieję, iż bliskość wschodniej granicy kraju pozwoli ich outletom stać się także miejscem zakupów dla klientów przyjeżdżających z Białorusi i z obwodu kaliningradzkiego.
Andrzeja Kondeja, specjalistę ds. marketingu, właściciela firmy SBK Marketing w Białymstoku, nie dziwi ten wysyp outletowych ofert w stolicy regionu. Już w 2011 roku w rozmowie z nami oceniał, że to może być sposób na różnicowanie wyrastających jak grzyby po deszczu białostockich centrów handlowych i wyjście dla ziejącej pustką Galerii Podlaskiej.
– Ale przede wszystkim – zwraca uwagę Andrzej Kondej – rosnąca popularność outletów bierze się stad, że my Polacy mamy europejskie ciągotki. Chcemy żyć na poziomie krajów rozwiniętych, a możliwości zakupowe mamy kilka razy mniejsze. To dotyczy zarówno rynku odzieżowego, jak i spożywczego. I tu, i tu szukamy rzeczy markowych, ale w niższych cenach. Słowo outlet zawiera w sobie właśnie taki kod, który jednak wcale nie musi się przekładać na rzeczywistość, trzeba więc zawsze z głowa podchodzić do takich ofert.
Ekspert zaznacza, że istnienie outletów jest też sposobem branży odzieżowej, opartej na sezonowości, na realizację zasady sprzątania – czyli tworzenia poprzez wyprzedaże miejsca na półkach sklepowych na nowe kolekcje. Dlatego prawie wszystkie markowe firmy na świecie mają obecnie w ofercie towar do sprzedaży outletowej. I dlatego też mogą powstawać tak wielkie centra jak te, na które szykuje się obecnie Białystok.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?