Kursów linii nr 14 zostały zawieszone prawie dwa lata temu, gdy miasto rozpoczynało budowę węzła Porosły. Zmieniono też trasy autobusów linii nr 4. Tyle że inwestycja została zakończona pod koniec 2020 roku, a mieszkańcy nie mogli doczekać się powrotu do stanu sprzed rozpoczęcia budowy nadal brak. Przypomniał o tym w marcowej interpelacji radny Karol Masztalerz.
Inne zmiany od soboty 1.05.2021. ZOBACZ GALERIĘ
Czytaj też: Białystok. Budowa węzła Porosły zakończyła się w grudniu 2020 roku, ale linia 14 nie zostanie przywrócona
Według niego mieszkańcy bardzo licznie i stale dopominali się o powrót linii nr 14, co świadczyło o tym, że połączenie to jest bardzo potrzebne. By zapewnić mieszkańcom Starosielc łatwiejszy dojazd do Śródmieścia.
- To jedna z największych dzielnic Białegostoku, i dlatego powinna być też jak najlepiej skomunikowana – tłumaczył Karol Masztalerz.
Władze miasta nie dawały nadziei mieszkańcom na powrót do stanu z początku 2019 roku. Według nich obecna trasa linii nr 4 obsługiwana wyłącznie przez autobusy przegubowe jest rozwiązaniem optymalnym, ponieważ obsługuje wszystkie istotne dla mieszkańców osiedla Starosielce cele podróży
- I zapewnia dostęp do osiedla Leśna Dolina, Zielone Wzgórza, Słoneczny Stok, dworzec PKP, centrum miasta, ulicy Lipowej, Malmeda, Alei Józefa Piłsudskiego, Adama Mickiewicza, Szpitala Zakaźnego i do zakładów pracy na ulicy Jacka Kuronia – wyliczał w odpowiedzi na interpelację radnego sekretarz miasta Krzysztof Karpieszuk.
Czytaj też: Ulica Klepacka w Białymstoku już gotowa
Po niespełna dwóch miesiącach urzędnicy zmienili zdanie. 0d 1 maja autobusy linii 14 znowu będą kursować po ulicach Białegostoku. W tym między innymi przez ul. Elewatorską. Domagali się tego pracownicy firm mieszczących się przy tej ulicy. W zamian zostaje zlikwidowana linia tymczasowa 50.
- Tylko dlaczego linia 14 ma początek na dworcu PKP a nie w centrum miasta - dziwią się w liście do redakcji.
Przypominają, że przed budową węzła została zabrana im linia linia nr 4, która łączyła osiedle Starosielce z Mickiewicza.
- Ludzie mogli dojechać do pracy bez przesiadki przypominają pracownicy. - Co prawda miasto obiecało rozpoczynając inwestycję "czwórka" wróci na starą trasę, ale nic z tego nie wyszło. Teraz daje 14 ale chyba zbyt nie przemyślało trasy i nadal nie liczy się z mieszkańcami i ich potrzebami.
Czytaj też:Czternastka zawieszona, czwórka inną trasą
Domagają się wydłużenia trasy z przystanku przesiadkowego al.Piłsudskiego/Rzeka Biała-Starosielce.
Władze miasta i BKM przypominają, że trasa linii nr 4 obsługiwana przez autobusy przegubowe zapewnia połączenia pomiędzy strefą ekonomiczną, osiedlami Dojlidy, Mickiewicza, Piaski, Centrum, Młodych, Słoneczny Stok, Zielone Wzgórza, Leśna Dolina i Starosielce.
- Z kolei 14 zapewni najprostszy i najszybszy dojazd do zakładów przy ulicy Elewatorskiej - podkreśla Eliza Bilewicz-Roszkowska z departamentu komunikacji społecznej Rzędu Miejskiego w Białymstoku.
Podczas budowy węzła Porosły dojazd zapewniała tymczasowa linia 50 ( autobusy rozpoczynały trasę na tymczasowej pętli zlokalizowanej na ul. Elewatorskiej w okolicy firmy „Polmos”, kończyły bieg na al. Jana Pawła II w okolicy skrzyżowania z ul. Bacieczki).
- Analiza ruchu przeprowadzona przez BKM wykazała, że na ul. Elewatorskiej ruch pasażerów, związany jest z dojazdami do pracy i wynika z godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy. Poza tymi godzinami na ul. Elewatorskiej ruch pasażerów był znikomy - wylicza Eliza Roszkowska-Bilewicz.
Czytaj też: Megatransakcja w Starosielcach
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?