Od trzech tygodni zamiast zimnej wody leci żółty, brudny żur – denerwuje się mieszkanka osiedla Słoneczny Stok. Twierdzi, że tak jest w blokach przy ulicy Witosa, Skrajnej, Stromej.
Mieszkańcy interweniowali w spółdzielni Słoneczny Stok.
- Jej pracownicy odsyłają nas Wodociągów, twierdząc, że się z nimi kontaktowali i Wodociągi nie wiedzą, jaka jest przyczyna – żali się mieszkanka. - Tyle czasu minęło i wygląda na to, że nic się w tej kwestii nie dzieje, a woda brudna jak była tak jest. Ani do prania, ani do celów kuchennych.
O wyjaśnienie sprawy zwróciliśmy się do SM Słoneczny Stok.
- Spółdzielnia nie bagatelizuje zgłoszeń i pracuje nad rozwiązaniem problemu zanieczyszczonej wody – informuje Monika Wakuluk,
Kierownik Działu Technicznego Spółdzielni Mieszkaniowej "Słoneczny Stok" w Białymstoku. - Zdajemy sobie sprawę z istniejącego problemu, który pojawia się tylko w budynkach na osiedlu Słoneczny Stok.
Zaznacza, że sytuacja nie dotyczy wszystkich budynków przy ulicach Witosa, Skrajna, Stroma.
- Są to pojedyncze zgłoszenia mieszkańców – podkreśla Monika Wakuluk.
Zapewnia, że spółdzielnia wspólnie z Wodociągami Białostockimi pracuje nad ustaleniem przyczyny pojawiania się brudnej zimnej wody.
- Rozwiązanie tego problemu wymaga jednak czasu – tłumaczy Wakuluk.
Z kolei Krzysztof Kita, rzecznik Wodociągów Białostockich, twierdzi, że problem z wodą w mieszkaniach przy ulicach Witosa, Skrajnej, Stromej spółdzielnia zgłaszała sporadycznie przez ostatnie dwa tygodnie. Zarazem podkreśla, że parametry wody w sieci spełniają wymogi rozporządzenia ministra zdrowia, dotyczącego wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.
- Dowodzi tego stały monitoring w tym zakresie oraz regularny nadzór prowadzony przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Białymstoku – zaznacza Krzysztof Kita. - Badania wody na wskazanym obszarze nie wykazały żadnych przekroczeń norm ustalonych przez ministra zdrowia.
Zapewnia też ekipy Wodociągów systematycznie płuczą miejską sieć wodociągową zgodnie z harmonogramem, ale też reagują na zgłoszenia takie jak te otrzymane od spółdzielni Słoneczny Stok.
- Badania wody na wskazanym obszarze nie wykazały żadnych przekroczeń norm ustalonych przez ministra zdrowia –podkreśla raz jeszcze rzecznik.
Zdaniem wodociągów problem dotyczy sieci i instalacji wewnętrznych - za wodomierzem głównym.
- Właściciele również powinni systematycznie i dokładnie płukać wszystkie ich elementy – zaleca rzecznik.- Mamy informacje od mieszkańców, że wyraźne pogorszenie barwy dotyczy wody ciepłej, będącej poza naszymi kompetencjami.
Jego zdaniem sygnały o przebarwieniach wody zimnej mogą wynikać z jej przepływu w tych samych kranach.
- Ponieważ po niedługim przepuszczeniu, czyli przemyciu z pozostałości wody ciepłej, powraca ona do normalnej klarowności – tłumaczy Krzysztof Kita.
Na razie jednak nie wiadomo, kiedy skończą się problemy mieszkańców Słonecznego Stoku z kolorową wodą.
echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?