Białystok New Pop Festival Online z rekordową 338 tysięczną widownią! To jednak nie koniec, festiwal możesz zobaczyć do 12.08

Materiał informacyjny New Pop Festival

Tekst alternatywny

Prawdziwa scena, prawdziwi artyści grający na żywo, i ponad 338-tysięczna widownia przed ekranami tabletów, laptopów, smartfonów. Za nami pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce. Festiwal realizowany w oryginalnej scenerii, z pełnowymiarową sceną, w całości stremingowany do internetu. To był przemyślany krok idący w nową rzeczywistość i jedyna możliwość na organizację festiwalu. Było warto.

To nie jednak koniec Białystok New Pop Festivalu. Przez najbliższy miesiąc, do 12 sierpnia, każdy, kto nie zdążył na festiwal w miniony weekend, może oglądać festiwal na newpop.pl. Materiał jest dostępny w wersji HD, płatnej od 20 złotych. 50% kwoty od każdego biletu przekażemy artystom.

W sobotę i niedzielę 11 i 12 lipca odbył się pierwszy w „pandemicznej Polsce” festiwal muzyczny z fanami w internecie, relacjonowany na bieżąco przez bialystok.wyborcza.pl.
„…Muszę was sobie wyobrazić, to trudne, nigdy tak nie graliśmy!” - mówił w niedzielę przed koncertem do kamer Dr Misio. A Maria Peszek po swoim występie komentowała na gorąco: „Dziwne doświadczenie, festiwal bardzo specyficzny. Ale wszystko się udało. To było super szczęście, że mogliśmy na żywo zagrać dla widzów - choćby w cyfrowych zaświatach”…

Przez dwa dni na scenie Białystok New Pop Festival Online można było zobaczyć i usłyszeć znanych polskich artystów. W sobotę na białostockiej scenie wystąpili: Karolina Czarnecka, duet Karaś/Rogucki, Natalia Przybysz, Krzysztof Zalewski. Natomiast w niedziele scena należała do zespołu Mgły, Dr Misio, Ani Rusowicz i Marii Peszek.

Tuż po zakończeniu festiwalu, przed północą, podsumowano statystki i wynik był fantastyczny! Białystok New Pop Festival obejrzało ponad 150 tys. widzów w social mediach i na platformie newpop.pl i ponad 188 tys. widzów na portalu Gazeta.pl.

Pusty dziedziniec dezorientował, piosenki kończyły się w ciszy, bez aplauzu i okrzyków publiczności. Ale artyści mimo poczucia lekkiego surrealizmu, dali sobie świetnie radę, z widzami dzieląc się z całego serca tym, z czym chcieli podzielić się już dawno. Publiczności szukali w oku kamery, wyobrażali ją sobie, gawędzili, żartowali. I otrzymali zasłużoną atencję – 338 tyś. festiwalowiczów online.

Tekst alternatywny

Tegoroczny zestaw artystów znów dowiódł, jak pojemna jest festiwalowa formuła i jak łączy rozmaite gatunki, m.in. pop, rock, electro, indie pop, soul. Niemal każdy z zaproszonych artystów eksperymentuje, krąży po obrzeżach, łączy brzmienia. Na festiwalu zabrzmiały więc nie tylko nowoczesny pop, ale i electro, miękki soul zmieszany z jazzem, rock, zimna fala, autorska piosenka z tekstem. Było miejsce na energetyczny trans, ale i na przymknięcie oczu i zasłuchanie. Było też ostro, zaczepnie i drapieżnie.

Ale Białystok New Pop Festival Online to nie tylko koncerty. Zaprosiliśmy artystów do wspólnej rozmowy. W festiwalowym newsroomie rozmawialiśmy z nimi o ich planach na przyszłość w tym dziwnym dla nas czasie, kiedy to dopiero następuje powolne odmrażanie kultury. Zadawaliśmy im również pytania od fanów. A na zakończenie, jako, że Białystok New Pop Festival wspiera akcję #otwieramy koncerty, pokazaliśmy festiwal od kuchni, jak wygląda praca na scenie, kto stoi za konsoletami i steruje światłem albo jak wygląda reżyserka, która odpowiada za finalny obraz, który widzowie mają na swoich ekranach. Pokazaliśmy twarze tych, którzy za tym stoją i dla których ta praca, to życie.

Szczegóły: https://www.facebook.com/bialystoknewpopfestival/
oraz na newpop.pl

Organizator: Agora SA
Partner Główny: Miasto Białystok
Partnerzy: Perła Browary Lubelskie, Renee, CERI International
Partner transmisji: StreamOnline
Partner merytoryczny: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS
Patroni medialni: Co Jest Grane24, Wyborcza.pl, Gazeta.pl, Kino Polska Muzyka

Tekst alternatywny