Nasza Loteria

Białystok. Mieszkańcy proponują zmiany tras przejazdu autobusów niektórych linii. Uważają, że są one dziś absurdalne

wal
Linia 22 łączy obecnie stadion miejski i dworzec PKS. Czytelnik proponuje, by między tymi dwoma jej punktami docelowymi zmienić trasę przejazdu
Linia 22 łączy obecnie stadion miejski i dworzec PKS. Czytelnik proponuje, by między tymi dwoma jej punktami docelowymi zmienić trasę przejazdu
Mieszkańcy uważają, że wprowadzenie tych zmian nie spowoduje zwiększenia kosztów funkcjonowania linii, ewentualnie niewielkie wydłużenie tras, a przełoży się na znaczące udogodnienia dla pasażerów

Jako przykład podają linię 22.

- To chyba, to chyba najbardziej zmarnowany potencjał wśród białostockiej tras - pisze Czytelnik w mailu (imię i nazwisko do wiadomości redakcji). - Linię wycofano nie wiadomo dlaczego z Białostoczka, a to, że tam zajeżdżała, w serce osiedla, było rewelacyjnym rozwiązaniem.

Podkreśla, że ponadto linia 22 jedzie przez długi odcinek pustą ul. Branickiego i pustą Ciołkowskiego, gdzie jest parę domów i ogródki działkowe.

- Postuluję, by autobus dojeżdżał do Białostoczka, a ponadto, z Branickiego powinien jechać ul. Dojlidy Fabryczne, Myśliwską, Wiewiórczą, Żurawią, Mickiewicza, Ciołkowskiego i dalej stałą trasą. W ten sposób linia, zamiast wozić powietrze przez 6 czy 7 km, zapewniłaby dojazd z Białostoczka i Osiedla Piasta do: Sądu Rejonowego, strefy ekonomicznej, Starostwa Powiatowego, Archiwum Państwowego, Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego, Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego - wylicza Czytelnik.

Według niego obecna trasa 22 przez ul. Branickiego i Ciołkowskiego nie ma sensu.

- Tam jeżdżą po dwie lub trzy osoby. A nawet niewielkie odgięcie tej linii na Dojlidy od razu by diametralnie zmieniło sytuację - uważa Czytelnik.

I pyta: po co ktoś ma jechać z Osiedla Piasta linią 22 w kierunku stadionu, jak po drodze, przez 6 czy 7 km linia nie mija ani jednej instytucji i dojeżdża do pustych okolic stadionu, gdzie też nikt nie wsiada ani nie wysiada.

Jego zdaniem ponadto każdy kurs tej linii ponadto powinien być przedłużony do Kleosina lub przynajmniej pętli Filipowicza.

Przypomnijmy, że linia 22 została wycofana z Białostoczka na czas remontu alei Tysiąclecia. Modernizacja zakończyła się pod koniec stycznia, ale autobus na poprzednią trasę nie wrócił. Co więcej, władze miasta zapowiedziały wycofanie jej także z ul. Poleskiej na odcinku od ronda św. Faustyny Kowalskiej do Bohaterów Monte Cassino.

- Zmiana ma ułatwić dostęp do komunikacji miejskiej i centrum Białegostoku poprzez połączenia dostępne z ulicy Jurowieckiej oraz z centrum przesiadkowego zlokalizowanego przy skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza-Piłsudskiego -uzasadniał sekretarz miasta Krzysztof Karpieszuk.

W zeszłym roku władz miasta tłumaczyły też dlaczego linia 22 nie zahaczy głębiej o osiedle Dojlidy.

- Niestety, ulica Żurawia jest za wąska, aby mogły nią przejeżdżać autobusy komunikacji miejskiej. Trzeba byłoby też wprowadzić zakaz parkowania na tej ulicy, a na to raczej nie byłoby zgody mieszkańców - tłumaczyła Anna Kowalska z departamentu komunikacji społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.

Postulaty zmiany tras linii 22 to nie jedyne jakie proponują mieszkańcy. Wskazują na potrzebę korektę przebiegu "25"

- Od skrzyżowania Bitwy Białostockiej z Andersa linia zamiast "cofać" się w kierunku Świętokrzyskiej, gdzie nikt nie wsiada i nie wysiada, a ponadto są tam inne linie, np. 16, powinna być skierowana ul. Andersa, Wasilkowską, Towarową, Piastowską do pętli na ul. Sybiraków. Zmiana nie jest duża, a połączy Wygodę oraz Osiedle Piasta z Białostoczkiem, Zielonymi Wzgórzami, Słonecznym Stokiem - wylicza Czytelnik. - Ponadto zapewni dojazd z osiedla Piasta w kierunku Giełdy Owocowo-Warzywnej. Obecnie te tereny nie są bezpośrednio skomunikowane, a poruszanie się z przesiadkami w zasadzie nie jest możliwe.

Uważa też, że należy też zmienić trasę 28. Linia, jadąc od krańca Żyzna-Cmentarz w kierunku pętli Słoneczny Stok, zamiast jechać prosto Zwierzyniecką, Kopernika, a później przy Hetmańskiej, powinna być skierowana z ul. Zwierzynieckiej w ul. Wiejską, Kawaleryjską, Pułaskiego, Dubois, Św. Jerzego, Paderewskiego, do Zielonogórskiej i dalej stałą trasą. W ten sposób Nowe Miasto by w końcu uzyskało połączenie z Zielonymi Wzgórzami.

- Między tymi dzielnicami można by dojechać autobusem w 5 minut, a nie w 50 - podkreśla Czytelnik. - Linia 28 jedzie bez sensu pustą Kopernika, gdzie jeździ 6 oraz 20 i gdzie jest kilka domów i prawie nikt nie wsiada, a potem 2 kilometry Hetmańską, gdzie są tylko pola. Proszę spojrzeć, jaki to jest absurd.

Jak oceniacie proponowane zmiany? Czy inne linie też potrzebują korekty? Zapraszamy do dyskusji.

od 16 lat
Wideo

Lucyna Nenow - wizyta prezydenta Dudy w Jaworznie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Celina Jawor
Na Ul.Jana Pawła II jeździła przed remontem 4 ,były dwa połączenia z miastem.Brakuje teraz takiego połączenia

103 jeździ raz na godzinę w sobotę i niedzielę. Na osiedle bacieczki jeździ więcej autobusów niż główna drogą. Jest gorzej niż na wsi.
G
Gość
5 sierpnia, 13:28, Gość:

Trochę nie na temat, ale dziennikarze powinni się tym zainteresować i nagłośnić.

Kiedy wreszcie komunikacja miejska wprowadzi przystanki "na żądanie" co jest powszechne od wielu lat na zachodzie Europy. Do naszych włodarzy chyba nie dociera ile ton paliwa w ten sposób się oszczędza .

Ale co tam Polska bogaty kraj, tylko, że deficyt pokryją pasażerowie kolejną podwyżka biletów.

A ropa nie potanieje.

"A ropa nie potanieje" - to na pewno, już pisia sucz o to zadba...

G
Gość
Trochę nie na temat, ale dziennikarze powinni się tym zainteresować i nagłośnić.

Kiedy wreszcie komunikacja miejska wprowadzi przystanki "na żądanie" co jest powszechne od wielu lat na zachodzie Europy. Do naszych włodarzy chyba nie dociera ile ton paliwa w ten sposób się oszczędza .

Ale co tam Polska bogaty kraj, tylko, że deficyt pokryją pasażerowie kolejną podwyżka biletów.

A ropa nie potanieje.
G
Gość
Tak to jest jak siedzą stare betony po znajomościach .A autobusy dalej jeżdzą stadami
D
Daniel Filipiuk
A co z Linią 13,14,15, 22, 25, 26, 27?

Linia 13 z Ciołkowskiego mogłaby wjeżdżać w ulice Niedźwiedzią, potem skręcić w ulice Myśliwską potem w Wiewiórczą i skończyłaby trase przy Szpitalu Zakaźnym.

Linia 14 jej trasa to jest absurd. Moim zdaniem 14ka zamiast zjeżdżać z Al.Solidarności w Kolejową i kończyć tam trase. To powinna być spowrotem przywrócona do centrum przez Dworzec PKS , Wyszyńskiego, Sosnowskiego, Kalinowskiego, Plac NZS, Liniarskiego, Malmeda, Jurowiecką, Przez Tysiąclecia do Andersa i z Andersa prosto na Grabówke lub do Sobolewa. Linia 14 powinna sie zamienić także miejscami linią 4 gdzie 4ka by jechała nadal Elewatorską a 14ka przez Słoneczny Stok.

Linia 15. 15ka zamiast kończyć przy Elektrociepłowni powinna być wydłużona do Zawad. Jej Trasa by biegła przez Andresa Świętokrzyską, Gen. Józefa Hallera, Karskiego, Lodową. Św. Krzysztofa, Zawady gdzie by kończyła trase z linią 11. Osiedle Zawady zyskałby połączenie z Centrum

Linia 22 Nadal powinna jeździć przez Białostoczek w strone Dworca. W Strone Stadionu i Juchnowca 22 z Branickiego powinna wjeżdżać w Ciołkowskiego potem w Niedźwiedzią gdzie stamtąd by wjechała w ulice Myśliwską i potem w Wiewiórczą gdzie potem by skręciła w Żwirową i stamtąd w Kuronia na Mickiewicza i spowrotem w Ciołkowskiego i aż do pętli przy Filipowicza.

Linia 25 Tutaj sie zgodze zamiast sie cofać na Świętokrzyską to powinna jechać przez Andersa. Z tym że zamiast jechać przez Wasilkowską to jechałaby przez Sosabowskiego, Piastowską, Towarową. Końcowym byłaby pętla przy Towarowej.

Linia 26 zamiast kończyć trase na Zagumiennej. Mogłaby z Sokólskiej wjeżdżać w Kombatantów i potem na Bitwy Białostockiej gdzie by wjeżdżała potem na Andersa i w Wasilkowską a następnie w Raginisa i w Bolesława Krzywoustego aż do pętli przy Silikatach w związku zabraniem z stamtąd linii 9 która dojeżdża do pętli przy Wiślanej.

Linia 27 tak samo zamiast kończyć przy Elektrociepłowni mogłaby jechać przez Andresa, Sosabowskiego potem w Kazimierza Wielkiego do pętli Żyzna
K
Krzysztof
Z całym szacunkiem, ale trzeba mieć na uwadze brak kierowców i ich śmieszne wynagrodzenie, każde przedłużenie linii będzie skutkowało zmianą w rozkładzie jazdy wliczając przerwę dla kierowcy, zmiany zaproponowane przez autora listu, są bezsensowne i będą dużym obciążeniem dla kierowców KM miejskiej, linie czasem są bez sensu ale tylko dla tego że po pierwsze nie jeżdżą za często a po drugie żeby kierowca mógł trochę odpocząć. Pragnę zauważyć że Białostocka komunikacja ma najmniej kolizji i wypadków z winny kierowców, nie dokładamy im pracy i większego wysiłku. Linia 25 w godzinach szczytu ze zmianami i rokiem szkolnym miała by na dzień dobry z 25 minut opóźnienia.
G
Gość
3 sierpnia, 20:37, Gość:

Nie jest prawdą, że nikt nie wsiada i nie wysiada do/z autobusu nr 28 na ul. Kopernika.

Natomiast dobrze byłoby wydłużyć trasę linii 28 do cmentarzy miejskiego i prawosławnego. Osiedla, przez które przejeżdża 28 ( m.in. Słoneczny Stok, Leśna Dolina, Zielone Wzgórza, Kopernika, Tysiąclecia, Piasta), nie mają bezpośredniego połączenia z cmentarzem miejskim.

Czekamy na nowe linie autobusowe na nowych obwodnicach.

3 sierpnia, 23:22, Gość:

po co komu autobus jadący 60 km/h na obwodnicy? żeby utrudniać ruch?

Odpowiem pytaniem:

Po co komu zamontowano wiaty przystankowe na tej obwodnicy?

G
Gość
4 sierpnia, 8:20, Gość:

28 przez Nowe Miasto? Jeszcze czego! Mi osobiście bardzo odpowiada to, że ta linia pozwala na dojazd ze Zwierzynieckiej na Zielone Wzgórza w ludzkim przedziale czasowym. Już wystarczy, że 8 jeździ naokoło...

To prawda, 17-tka również jeździ dookoła.

Na Kopernika natomiast dodatkowo jest możliwa przesiadka z 6 na 28 i 20.

G
Gość
28 przez Nowe Miasto? Jeszcze czego! Mi osobiście bardzo odpowiada to, że ta linia pozwala na dojazd ze Zwierzynieckiej na Zielone Wzgórza w ludzkim przedziale czasowym. Już wystarczy, że 8 jeździ naokoło...
G
Gość
22 ma to do siebie, że jadąc z Juchnowca jest w koplanach o 14:01 i jest prawie pusta a Instal, Rodex i Neva kończą wtedy zmiany. Gdyby byla o 14:15 to gwarantuje że było by ponad pół autobusu a z czasem i cały.
D
Dawny Mieszkaniec
Już kilka razy wysyłałem projekty zmian i niestety cisza... A tam tak rozsądnie opisałem trasy z głową... Nowe trasy ukazałem że mogą być... Wiem że tak będzie w ciszy... Bo trzeba utrudniać mieszkańcom Białegostoku i okolic dojazd do pracy szkoły i domu... A PiS-owcy za to wezmą kasę jak nie widoczną to pod stołem...
G
Gość
3 sierpnia, 20:37, Gość:

Nie jest prawdą, że nikt nie wsiada i nie wysiada do/z autobusu nr 28 na ul. Kopernika.

Natomiast dobrze byłoby wydłużyć trasę linii 28 do cmentarzy miejskiego i prawosławnego. Osiedla, przez które przejeżdża 28 ( m.in. Słoneczny Stok, Leśna Dolina, Zielone Wzgórza, Kopernika, Tysiąclecia, Piasta), nie mają bezpośredniego połączenia z cmentarzem miejskim.

Czekamy na nowe linie autobusowe na nowych obwodnicach.

po co komu autobus jadący 60 km/h na obwodnicy? żeby utrudniać ruch?

G
Gość
Nie jest prawdą, że nikt nie wsiada i nie wysiada do/z autobusu nr 28 na ul. Kopernika.

Natomiast dobrze byłoby wydłużyć trasę linii 28 do cmentarzy miejskiego i prawosławnego. Osiedla, przez które przejeżdża 28 ( m.in. Słoneczny Stok, Leśna Dolina, Zielone Wzgórza, Kopernika, Tysiąclecia, Piasta), nie mają bezpośredniego połączenia z cmentarzem miejskim.

Czekamy na nowe linie autobusowe na nowych obwodnicach.
G
Gość
Dobrze człowiek prawi. Podobnie dobrze by było w końcu wykorzystać potencjał nowej obwodnicy i skomunikować przez nią Zielone Wzgórza, Nowe Miasto z Dojlidami, Plażową/Baranowicką.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny