Białystok. Miasto kupi 20 autobusów elektrycznych w ramach budowy węzła inetermodalnego w miejscu wyburzanego częściowo CH Park

OPRAC.: mat
W ramach budowy węzła intermodalengo w Białymstoku, magistrat zamierza kupić też 20 autobusów elektrycznych. To nowy element w projekcie. Nie będzie za to przebudowy ulicy Młynowej. W tym tygodniu wyburzano część pawilonów CH Park pod centrum przesiadkowe.

Węzeł intermodalny to zakrojona na szeroką skalę inwestycja drogowa. Pierwotnie zakładała budowę centrum przesiadkowego w okolicach dworców PKP i PKS oraz przebudowę kilkunastu ulic i skrzyżowań. Miały powstać nowe chodniki, ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe. Na jezdniach przewidziano buspasy dla autobusów BKM. By powstał dworzec miejski musiała zostać wybiorzona część pawilonów CH Park.

Białystok. Znika część pawilonów Centrum Handlowego Park. W ...

Całkowita wartość projektu Budowa Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego w Białymstoku wynosi ponad 183 mln zł. Miasto uzyskało dofinansowanie unijne na tę inwestycję w wysokości ponad 135 mln zł. W przyszłorocznych planach budżetowych na ten cel przeznaczono 47,5 mln. Teraz jednak magistrat przygotowuje aneks do dofinansowania projektu. Dlatego zlecił opracowanie studium aktualizacji wykonywalności.

Aktualny zakres rzeczowy projektu obejmuje:

  • - budowę centrum przesiadkowego w okolicy dworców PKP i PKS oraz przejścia pieszo-rowerowego pod torami PKP, w tym korektę układu drogowego skrzyżowania ulic: Kolejowa – Zwycięstwa (zmiany w układzie drogowym na ul. Kolejowej w związku z budową przejścia podziemnego).
  • - planowana jest też budowa/przebudowa układu drogowego wokół centrum przesiadkowego (przebudowa ul. Bohaterów Monte Cassino od ul. Św. Rocha wraz ze skrzyżowaniem ulic: Kard. St. Wyszyńskiego i Bohaterów Monte Cassino oraz przebudowa ul. Łomżyńskiej wraz ze skrzyżowaniem z ulicą M. Kopernika i ul. Młynową).
  • - Przewidziane zostały ponadstandardowe rozwiązania dla osób niepełnosprawnych .

Czytaj teżMiasto ma posadzić 883 drzewa. To zadośćuczynienie za budowę węzła intermodalnego.

Projekt obejmuje też zakup taboru (20 szt. autobusów elektrycznych) i stacji ładowania. Już wcześniej miasto rozważało zakup autobusów elektrycznych.

- Ze względu na rozwój tej technologii na rynku wiosną 2020 r. została podjęta decyzja o zakupie autobusów elektrycznych i zmianie zakresu rzeczowego projektu - informuje Agnieszka Błachowska z biura prasowego magistratu.

Czytaj też: Komunikacja miejska. KPK testuje pierwszy autobus elektryczny.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Zamiast się cieszyć że miasto się rozwija to tylko narzekania i nie chodzi o sam rozwój tylko osobę Truskolaskiego bo mają takie uprzedzenie że woleliby Białystok w ruinie jak Jarek Polskę w ruinie. Pamiętam komentarz jednego takiego że wolałby jeździć po dziurawych ulicach starymi ikarusami niż żeby wygrał Truskolaski. Tak to tylko *uje z PiS mają w czubie. Jak wam elektryki nie pasuję to mordy do rur wydechowych autobusów i wdychajcie i będziecie w siódmym niebie.

M
Marcin

Naród taką budowę nie prosił a tu proszę bardzo. Środki unijne należne mieszkańcom na docieplenia budynków czy kanalizację trzeba wydać.

G
Gość
20 listopada, 12:09, Gość:

Zróbcie coś ze 101, powinna dojeżdżać tylko do pętli przy Zabłudowskiej a nie obsługiwać okoliczne miejscowości, stamtąd i tak pusta wraca, zresztą nie ma się czemu się dziwić jak kurs średnio co godzinę. MPK jest przede wszystkim dla białostoczan, a jak słychać ciągłe narzekania, że nie ma pieniędzy to podpowiadam jak to zrobić, skomunikować tylko Białystok.

Te osiedle jest wykluczone bo żadna szycha tam nie mieszka .Tylko podatki ściągać potrafią

G
Gość

Zróbcie coś ze 101, powinna dojeżdżać tylko do pętli przy Zabłudowskiej a nie obsługiwać okoliczne miejscowości, stamtąd i tak pusta wraca, zresztą nie ma się czemu się dziwić jak kurs średnio co godzinę. MPK jest przede wszystkim dla białostoczan, a jak słychać ciągłe narzekania, że nie ma pieniędzy to podpowiadam jak to zrobić, skomunikować tylko Białystok.

H
Hop

Jak nie będzie pełnego zadaszenia, to tragedia i kolejna strata kasy.

G
Gość

Z węzły się biorą a ludziom w XXI wieku kanalizacji nie potrafią zrobić .

G
Gość

Co z tego jak nie stać miasta na ich utrzymanie .Znowu obetną kursy i będzie dwa autobusy na godzinę !!! A za bilet płac normalnie !

G
Gość

A mamy infrastrukture do szybkiego ładowania

tych autobusów czy będą jednego dnia jeździły a drugiego ładowały?

Dodaj ogłoszenie