Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok. Marka SA. Sukces prywatnej emisji akcji

agsa
Prytwatna emisja poprzedziła debiut Marki na alternatywnym rynku giełdy – NewConnect.
Prytwatna emisja poprzedziła debiut Marki na alternatywnym rynku giełdy – NewConnect.
Spółka Marka SA sprzedała wszystkie oferowane akcje w ramach, poprzedzającej debiut na NewConnect, prywatnej emisji. Do jej kasy trafi 6,2 mln zł.

Marka SA wybrała dobry moment na przeprowadzenie emisji prywatnej. Oferta białostockiej spółki z sektora finansowego spotkała się ze sporym zainteresowaniem inwestorów i zakończyła sukcesem. Firma zamierzała sprzedać maksymalnie 694 286 nowych walorów. Udało się uplasować wszystkie.

- To spory sukces, biorąc pod uwagę duże zainteresowanie inwestorów, znacznie przewyższające oczekiwania spółki, i fakt, że w ciągu dwóch tygodni udało się uplasować całość oferty –mówi Krzysztof Jaszczuk, prezes Marka SA. - Do tego sukcesu przyczyniły się m.in.: perspektywa dynamicznego wzrostu w konsekwencji otwarcia nowych biur, kompetentny zespół posiadający wieloletnie doświadczenie branżowe, wysoka rentowność działalności, a także dobre perspektywy rynku szybkich pożyczek.

Zobacz także. Białostocka Marka idzie na NewConnect. Zapis czatu z zarządem

Negocjacje prowadzone były z wyselekcjonowaną grupą inwestorów, 22 z nich - zarówno inwestorzy indywidualni, jak i instytucjonalni - objęli wszystkie oferowane przez spółkę nowe akcje serii C, po cenie emisyjnej 8,9 zł za walor. Fundusze oraz inwestorzy instytucjonalni objęli 30 proc. całej emisji.

Z oferty spółka uzyskała 6,2 mln zł, które w większości przeznaczone zostaną na rozwój terytorialny spółki. Spółka już uruchomiła nowe biuro w Olsztynie, a jeszcze w czerwcu powstaną kolejne dwa oddziały – w Rzeszowie i w Radomiu. To właśnie na ich uruchomienie i zatrudnienie nowych pracowników Marka przeznaczy większość pozyskanych z rynku pieniędzy. Pozostały kapitał posłuży zwiększaniu liczby udzielanych pożyczek, zarówno na terenie obecnej działalności, jak i na nowych rynkach regionalnych. Długoterminowa strategia spółki zakłada docelowo objęcie działalnością całego obszaru Polski.

Emisja poprzedziła debiut Marki na alternatywnym rynku giełdy – NewConnect.

- Swoją przewagę rynkową pragniemy zbudować poprzez dynamiczny rozwój geograficzny oraz uzyskanie stałego źródła finansowania działalności. W tym celu w drugiej połowie lipca tego roku zadebiutujemy na NewConnect, rynku przeznaczonym dla młodych i dynamicznych spółek – mówi Krzysztof Jaszczuk.

Zobacz także. Białostocka Marka otwiera nowe oddziały

Jego zdaniem inwestycja w spółkę, w której oferowanym produktem jest pieniądz, gwarantuje inwestorom wysoką stopę zwrotu. Ważnym argumentem przemawiającym za rozwojem firmy jest też fakt, że w sektorze szybkich pożyczek gotówkowych istnieje konkurencja tylko jednej, brytyjskiej firmy, działającej na terenie całej Polski. Poza tym rynek ten jest mocno rozdrobniony, a po wprowadzeniu rekomendacji Tsektor pożyczek gotówkowych nieustannie się rozwija się, przysparzając spółce nowych klientów.

Działalność Marki charakteryzuje się dużą rentownością: w 2010 r. zysk wyniósł ponad 1, 2 mln zł w porównaniu z 1 mln w 2009 r. (wzrost o ok. 13 proc.). Nieco niższy przychód (7, 15 mln zł w porównaniu z 7, 66 mln zł rok do roku) to efekt realizowanej w 2010 roku polityki stabilizacji na rynku, której celem było zwiększenie odzyskiwania trudnych należności. W efekcie Marka uzyskała od takich klientów blisko 0,8 mln zł przychodu, tj. niemal o 350 proc. więcej niż w roku 2009.

Prognozowany zysk w 2011 roku to co najmniej 2 mln zł.

Zobacz także. Białostocka Marka po raz drugi szykuje się do wejścia na NewConnect

Marka SA to instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Firma oferuje pożyczki o wartości od 300 do 2 000 zł na okres od 4 do 100 tygodni, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty (28-100 tygodni) oferowane są stałym i lojalnym klientom. Spółka posiada obecnie ok. 6,6 tys. klientów (7,2 tys. aktywnych umów). Wartość należności od klientów wynosi prawie 23 mln zł.

Działalność sprzedażowa i inwestycyjna realizowana jest poprzez dwa biura (Białystok i Lublin) na obszarze czterech województw: podlaskie, lubelskie, mazowieckie i warmińsko-mazurskie. Obsługą klientów zajmuje się ok. 170 wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych docierających nawet do najmniejszych miejscowości w obszarze działania firmy.

Zobacz także. New Connect: Marka idzie tropem APS

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny