Białystok. Jesienią jeden. Wiosną drugi. Centra outletowe biorą miasto

Maryla Pawlak-Żalikowska [email protected]
Białystok. Jesienią jeden. Wiosną drugi. Centra outletowe biorą miastoTo już ostatnie chwile, gdy na obiekcie przy ul. Wysockiego wisi nazwa Galeria Podlaska. Przebudowa ruszyła - będzie tu Outlet Białystok.
Białystok. Jesienią jeden. Wiosną drugi. Centra outletowe biorą miastoTo już ostatnie chwile, gdy na obiekcie przy ul. Wysockiego wisi nazwa Galeria Podlaska. Przebudowa ruszyła - będzie tu Outlet Białystok. Andrzej Zgiet
Może nie będzie tu pełnej rozmiarówki, a gama kolorów okaże się węższa niż w chwili, gdy kolekcja trafiała na wieszaki od producenta. Ale ma być taniej.

Punktowo outlety znajdziemy w całym Białymstoku. Najnowszy wyrósł właśnie wczoraj w pawilonie handlowym Sienny Rynek w centrum Białegostoku. Otworzyła go znana marka DeFacto z Bielska Podlaskiego. To pierwszy (nie licząc sklepu zakładowego) outlet tej firmy. Helena Łapciew, wspówłaścicielka De Facto wyjaśnia, że pomysł wziął się z potrzeby: i zakładu, i klientek. - Szyjemy dla 180 sklepów w Polsce i każdy z nich zainteresowany jest nowym towarem - mówi pani Helena. - Tymczasem klientki często nie mają aż takich wymagań. Nie przeszkadza im, że kupią suknię ze schodzącej właśnie z wieszaków kolekcji. Tym bardziej że my oferujemy głównie klasykę.

W outlecie producent schodzi z ceny (przynajmniej tak jest zazwyczaj), ale za to towar łatwiej mu znika z wieszaków.

Na tej zasadzie będzie oparta oferta centrów outletowych otwierających się w Białymstoku. Pierwszy - pod koniec listopada -  ruszy Outlet Białystok. Właśnie zaczęła się przebudowa dawnej Galerii Podlaskiej, gdzie będzie mieściło się centrum. Zmieści się w nim 60 sklepów, a w tym takie marki jak: Adidas, Big Star, Reebok, Molton, Lancerto, Diverse, Ecco, Sempre, CCC. Z kolei jeszcze w tym miesiącu ma ruszyć budowa Outlet Center usytuowanego w rejonie białostockiej Castoramy, przy ul. Komisji Edukacji Narodowej. Tu z kolei w ok. stu sklepach znajdziemy odzież czy obuwie np. z logo Cat, Converse, Cropp, Hexeline, Mohito, Ochnik, Puma, Reebok, Reserved, Sinsay i Tup Tup. Outlet Center ma otworzyć podwoje na wiosnę przyszłego roku. W ten sposób od razu z dwóch stron miasta wchodzi do nas nowy trend w handlu, sprawdzony już w Polsce np. w tak wielkich ośrodkach jak Ptak Outlet w Łodzi czy trzy obiekty FashionHouse w Piasecznie, Gdańsku i Sosnowcu.

-  Outlety pojawiły się kilka lat temu, jakby w odpowiedzi na kryzys i większe liczenie się ludzi z groszem, przy jednoczesnym przywiązaniu do znanych marek

- przypomina Andrzej Kondej, specjalista marketingu, który już kilka lat temu podpowiadał, że ratunkiem dla pustoszejącej Galerii Podlaskiej może być właśnie sprzedaż outletowa.

Adam Walicki, także doradca marketingowy, zwraca uwagę, że dla firm outlet to też sposób na budowanie znajomości marki, w grupach klientów, którzy  ze względów kosztowych nie są jeszcze przyzwyczajeni do zakupów markowych produktów.
- W przypadku Białegostoku jest to ciekawe uzupełnienie oferty handlowej, a jak oba centra zniosą wzajemną  konkurencję? Zobaczymy - dodaje Andrzej Kondej.
 

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie