Otwarcie Galerii Antoniuk to był bardzo dobry pomysł – mówi Małgorzata Ostasiewicz, właścicielka Centrum Zabaw Psotnik. – Jest tutaj wiele różnych sklepów. Ludzie przychodzą na zakupy, a nie pospacerować, tak jak w innych galeriach handlowych.
Również Krystyna Perkowska, właścicielka sklepu z alkoholami uważa, że ta inwestycja była strzałem w dziesiątkę.
– Jest bardzo dobra lokalizacja i dojazd – mówi. – A co najważniejsze, nie ma w okolicy drugiego takiego centrum handlowego, gdzie można byłoby kupić wszystko: od spożywki, po ubrania, buty i meble.
Zobacz: Alfa: Mieć pomysł na swój styl
Dużym plusem przemawiającym na korzyść Galerii Antoniuk jest ciągły rozwój osiedla.
– Powstają nowe bloki i lokale zarówno handlowe, jak i usługowe – mówi Cezary Zawadzki, właściciel sklepu papierniczego Rebis.
Jak twierdzi, zdecydowana większość właścicieli wynajmowanych lokali na brak klientów nie narzeka.
– Wiele osób przychodzi do Biedronki czy Rossmana, a przy okazji robi zakupy w butikach obok – mówi Małgorzata Ostasiewicz. – Teraz jest nieco słabiej, bo sporo ludzi wyjechało na wakacje, ale myślę, że już w sierpniu wszystko powinno wracać do normy.
Niektórzy sprzedawcy myślą nawet o wydłużeniu czasu otwarcia sklepów.
– Planujemy przedłużenie godzin pracy, bo klientów, szczególnie w weekendy, jest naprawdę sporo – dodaje Krystyna Perkowska.
– Widać, że wśród białostoczan narodził się trend robienia zakupów w ładnych miejscach – mówi Cezary Zawadzki. – To widać w galeriach handlowych.
Choć galeria zbiera wiele pozytywnych opinii zarówno wśród sprzedawców, jak i kupujących, to niektórzy zwracają jednak uwagę na słabą reklamę tego centrum.
– Wiele osób, spoza tego osiedla nie wie, co to jest Galeria Antoniuk i gdzie się ona znajduje – przyznaje pani Katarzyna, sprzedawczyni w jednym z butików. – Inne galerie, na przykład Alfa czy Biała są rozpoznawalne, a o naszej wiedzą tylko mieszkańcy osiedla. Dobra reklama na pewno by się tu przydała.
– To dopiero początki tej galerii i sądzę, że właściciele sklepów sami na własną rękę będą się reklamować – dodaje Cezary Zawadzki. – Jednak wynajmujący lokale również powinni promować to miejsce jako całość, tj. galerię handlową. To na pewno przyciągnęłoby nowych klientów.
Opinia
Andrzej Kondej,
specjalista ds. marketingu, właściciel firmy SBK Marketing w Białymstoku:
Centrum handlowe musi być rozpoznawalne nie tylko przez sklepy, które tam są, ale także przez aktywność promocyjną. Potrzebna jest odpowiednia reklama, a także organizowanie wszelkiego rodzaju festynów i wydarzeń – czegoś, co zachęci ludzi do odwiedzenia tego miejsca i zrobienia tutaj zakupów. Bardzo ważna jest też odpowiednia lokalizacja i dojazd. Należy zastanowić się, czy to centrum handlowe ma przyciągać tylko mieszkańców najbliższych osiedli, czy też mają z niego korzystać wszyscy.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?