Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok. Galeria Antoniuk to udana inwestycja.

Magdalena Szymańska [email protected] tel. 85 748 95 42 Fot. W. Wojtkielewicz
Wiele osób przychodzi do Biedronki czy Rossmana, a przy okazji robi zakupy w butikach obok – mówi Małgorzata Ostasiewicz.
Wiele osób przychodzi do Biedronki czy Rossmana, a przy okazji robi zakupy w butikach obok – mówi Małgorzata Ostasiewicz.
Choć działa dopiero cztery miesiące, jest jednym z najprężniej rozwijających się centrów handlowych w Białymstoku. Zadowoleni są najemcy lokali, którzy na brak klientów nie narzekają.

Otwarcie Galerii Antoniuk to był bardzo dobry pomysł – mówi Małgorzata Ostasiewicz, właścicielka Centrum Zabaw Psotnik. – Jest tutaj wiele różnych sklepów. Ludzie przychodzą na zakupy, a nie pospacerować, tak jak w innych galeriach handlowych.

Również Krystyna Perkowska, właścicielka sklepu z alkoholami uważa, że ta inwestycja była strzałem w dziesiątkę.

– Jest bardzo dobra lokalizacja i dojazd – mówi. – A co najważniejsze, nie ma w okolicy drugiego takiego centrum handlowego, gdzie można byłoby kupić wszystko: od spożywki, po ubrania, buty i meble.

Zobacz: Alfa: Mieć pomysł na swój styl

Dużym plusem przemawiającym na korzyść Galerii Antoniuk jest ciągły rozwój osiedla.

– Powstają nowe bloki i lokale zarówno handlowe, jak i usługowe – mówi Cezary Zawadzki, właściciel sklepu papierniczego Rebis.

Jak twierdzi, zdecydowana większość właścicieli wynajmowanych lokali na brak klientów nie narzeka.

– Wiele osób przychodzi do Biedronki czy Rossmana, a przy okazji robi zakupy w butikach obok – mówi Małgorzata Ostasiewicz. – Teraz jest nieco słabiej, bo sporo ludzi wyjechało na wakacje, ale myślę, że już w sierpniu wszystko powinno wracać do normy.

Niektórzy sprzedawcy myślą nawet o wydłużeniu czasu otwarcia sklepów.

– Planujemy przedłużenie godzin pracy, bo klientów, szczególnie w weekendy, jest naprawdę sporo – dodaje Krystyna Perkowska.

– Widać, że wśród białostoczan narodził się trend robienia zakupów w ładnych miejscach – mówi Cezary Zawadzki. – To widać w galeriach handlowych.

Choć galeria zbiera wiele pozytywnych opinii zarówno wśród sprzedawców, jak i kupujących, to niektórzy zwracają jednak uwagę na słabą reklamę tego centrum.

– Wiele osób, spoza tego osiedla nie wie, co to jest Galeria Antoniuk i gdzie się ona znajduje – przyznaje pani Katarzyna, sprzedawczyni w jednym z butików. – Inne galerie, na przykład Alfa czy Biała są rozpoznawalne, a o naszej wiedzą tylko mieszkańcy osiedla. Dobra reklama na pewno by się tu przydała.

– To dopiero początki tej galerii i sądzę, że właściciele sklepów sami na własną rękę będą się reklamować – dodaje Cezary Zawadzki. – Jednak wynajmujący lokale również powinni promować to miejsce jako całość, tj. galerię handlową. To na pewno przyciągnęłoby nowych klientów.

Opinia
Andrzej Kondej,
specjalista ds. marketingu, właściciel firmy SBK Marketing w Białymstoku:
Centrum handlowe musi być rozpoznawalne nie tylko przez sklepy, które tam są, ale także przez aktywność promocyjną. Potrzebna jest odpowiednia reklama, a także organizowanie wszelkiego rodzaju festynów i wydarzeń – czegoś, co zachęci ludzi do odwiedzenia tego miejsca i zrobienia tutaj zakupów. Bardzo ważna jest też odpowiednia lokalizacja i dojazd. Należy zastanowić się, czy to centrum handlowe ma przyciągać tylko mieszkańców najbliższych osiedli, czy też mają z niego korzystać wszyscy.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny