Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok. Finał prac drogowych w rejonie dworca kolejowego. Nowy układ ul. Kolejowej i Zwycięstwa

OPRAC.: red
Tak wyglądają ul. Kolejowa i Zwycięstwa po przebudowie
Tak wyglądają ul. Kolejowa i Zwycięstwa po przebudowie UM/Białystok
Zakończyły się prace związane z przebudową układu drogowego w rejonie skrzyżowania ulic Kolejowej i Zwycięstwa. Nadal trwa budowa przejścia podziemnego pod torami oraz węzła intermodalnego.

Odbiór częściowy w ramach zadania „Zaprojektowanie i budowa przejścia podziemnego pieszo-rowerowego pod torami PKP w Białymstoku wraz z rozbudową ul. Kolejowej i Zwycięstwa w rejonie dworca PKP” odbył się pod koniec ubiegłego rku. Zakończyły się prace związane z przebudową skrzyżowania. Natomiast budowa przejścia podziemnego jest kontynuowana.

- Jej zakończenie jest uzależnione od harmonogramu wyłączeń torowych na stacji Białystok - informuje Agnieszka Błachowska z departamentu komunikacji społecznej.

Zakres robót podlegających częściowemu odbiorowi obejmował rozbudowę ulicy Kolejowej i Zwycięstwa na długości około 250 m, budowę chodników, ciągów pieszo-rowerowych oraz ścieżki rowerowej o długości około 170 m, wykonanie buspasa o długości około 195 m, budowę skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, budowę oraz przebudowę infrastruktury technicznej (kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikiem retencyjnym o pojemności 348 m3, kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, oświetlenia ulicznego itp.). W najbliższym czasie zostaną dostarczone i zamontowane wiaty przystankowe.

Aktualna wartość kontraktu z wykonawcą, firmą Strabag to ponad 43 mln 463 tys. z

Budowa przejścia pieszo-rowerowego pod torami od ul. Św. Rocha do Kolejowej to jeden z etapów zakrojonej na szeroką skalę inwestycji pod nazwą węzeł intermodalny. Składa się na niego także centrum przesiadkowe w miejscu dawnego CH Park oraz modernizacja układu drogowego ulic Bohaterów Monte Cassino i Łomżyńskiej.

Równolegle modernizację układu kolejowej stacji Białystok prowadzi PLK PKP. Wymienionych zostanie 55 km torów i zamontowane 144 rozjazdy. Budowane jest przejście podziemne, które umożliwi lepszą komunikację od dworca na perony i drugą stronę stacji;
Tunel wyposażony będzie w schody ruchome oraz windy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny